Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon of Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nikon of Canon

    Oorspronkelijk geplaatst door MathieuV Bekijk bericht
    Nu, sinds enkele maanden werk ik voor een fotografiewebsite die foto's gaat nemen op fuiven, en voornamelijk festivals (tomorrowland, werchter, pukkelpop, beachland,...) Maar ik begin toch te voelen dat mijn sony a230 (goedkoop toestel) mij toch niet meer kan bieden wat ik verlang van een camera, na 1,5 jaar fotografie.
    Zoals eerder gezegd gebruik ik mijn camera voor festivals, fuiven, maar ook doe ik vaak fotoshoots. Nu, ik zou zeer graag veranderen van toestel. Voor mijn oude camera + 2 lenzen, geven ze in de winkel nog 775€. Maar nu is mijn vraag, wat zouden jullie aanraden, in een prijsklasse van 1300-1400€ (de 775 nog niet afgetrokken), nikon of canon?
    Zoals anderen reeds zegden, zijn lichtsterke lenzen (zooms F2.8 - primes F2.0 of beter) zeer belangrijk indien je op concerten en fuiven (of binnenshuis zonder flits) wilt fotograferen.
    De camera zelf moet bovendien goede dynamiek- en ruisprestaties leveren. Bestudeer eens rustig volgende vergelijking en trek je conclusies.
    Zelf kom ik vaak op concerten e.d. en 't valt op dat je daar bij de geaccrediteerde fotografen vooral Nikons ziet.
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

    Comment


    • #32
      Re: Nikon of Canon

      Canon of Nikon tja gewoon proberen wat het best aanvoelt..
      Ikzelf heb een Canon 550D en ben er zeer tevreden over, in de winkel werd mij ook verteld dat de 550D en de 600D zo goed als hetzelfde zijn op het uitklapbaar schermpje na.
      Maar als je de camera wilt gebruiken voor fuiven en festivals, denk ik dat je dus dicht bij de personen zal staan en tussen veel mensen enzo..
      Dus dan zou ik als lens eerder de 17-50 f2.8 nemen dan de 70-200 f4.0..
      Ik heb ze beiden, en op 70mm moet je al een redelijk eind van de persoon in kwestie staan wat niet zo evident is op een festival of dergelijke..

      Dit was mijn ervaring.
      Succes met kiezen!

      Comment


      • #33
        Re: Nikon of Canon

        De alpha 230 vergelijken met de D7000 is absoluut niet eerlijk,de D7000 heeft de laatste nieuwe sony sensor een cmos sensor,de 230 heeft een oudere ccd sensor.Overigens in de zogeroemde nikon cameras zit in de meeste gevallen een sony sensor

        Comment

        Working...
        X