Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon 7D

    Gewoon in raw trekken en achteraf zelf alles bepalen is altijd hoe ik het doe. Ik heb liever alles in de hand ipv mijn camera te laten beslissen, want dat doet hij niet altijd correct.

    Met raw heb je de volledige file-grootte en kan je toch alles zelf beslissen, de kleurinfo zit er volledig in, je witbalans kan je perfect aanpassen, enz. Enkel bij sport trek ik in jpeg kweste van snelheid en bestandgrootte (kaartje kan rap vol zijn in raw) of als het niet zo belangrijke foto's zijn.
    Mvg, Tin_tin
    Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

    Comment


    • #32
      Re: Canon 7D

      Ze hebben geheugenkaartjes waar veel foto's op kunnen en die heel snel wegschrijven .De 7D heeft wel een beperking met reeksen raw weet niet van buiten hoeveel .Weet wel dat het in Jpeg veel meer is.

      Comment


      • #33
        Re: Canon 7D

        Hallo, I'm back!

        Ik heb de ganse week zitten experimenteren met focuspunten, instellingen van de camera, alles wat je maar wil... En er is me één ding heel duidelijk geworden, ik denk dat de oorzaak van alle onscherpe foto's van de laatste maanden bij "het manneke" zelf ligt.

        Vandaag op het b-day feestje van mijn nichtje dat 5 jaar werd heel de middag foto's genomen in RAW, en de resultaten zijn echt subliem!

        Nogmaals bedankt voor alle tips die ik hier kreeg !!

        Comment


        • #34
          Re: Canon 7D

          Ik ken nog mensen die van een vroeger EOS model naar een 7D gingen, en die de eerste dagen echt niet gelukkig waren. Ik had eigenlijk die aanpassingsproblemen niet, al heb ik wel moeten studeren op de AF instellingen. Nu nog vermoed ik dat er zaken aan de 7D zijn die ik nog niet ken of onvoldoende beheers.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #35
            Re: Canon 7D

            Ik ben mij er ook terdege van bewust dat de 7D meer in zijn marge heeft dan ik er mee doe.Maar ja als je aan het renoveren bent en een hond aan het opvoeden dan komt tijdsgebrek al vlug om de hoek kijken.

            Comment


            • #36
              Re: Canon 7D

              ik ben van 40d naar 7d gegaan, voor de AF snelheid, maar wat een verschil dit toestel voor de rest geeft ben ik versteld van
              de 5D gebruikers geven hier weinig reactie, ook in andere topics
              ok, FF is een andere waarde, maar de 7D is mi 1 van de betere toestellen op de canon markt
              mvg Wilfried

              7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

              Comment


              • #37
                Re: Canon 7D

                Ik heb beide en worden voor verschillende zaken gebruikt. de 7D krijgt meestal de 100/400 aan zich.Dan zie je maar eerst wat een snelheid hij heeft . Met de 24/105 is de 5DmkII dan weer in het voordeel wat beeldkwaliteit is .In AF moet hij het afleggen .zeer tevreden van beide toestellen.

                Comment


                • #38
                  Re: Canon 7D

                  Aangezien een 1DIV vrij kostelijk is en inzake beeldvorming minder crop geeft en minder pixels etc... opteer ik er liever voor om een 7D en een extra L-bokaaltje aan te schaffen. Kan ik nog dezelfde batterijen gebruiken voor beide bodies. Dus tegen dat de 9D er aan komt mogen ze van mij een setje 7D+... op de markt gooien.
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #39
                    Re: Canon 7D

                    Soms heb ik de indruk dat we de dag van vandaag 3D foto's willen schieten ipv scherpe, content zijn we ook al niet meer met een toestel van +- 1400 euro, zie ons al lopen met de 1D Mark IV (prijskaartje +-7000 euro) en nog geen scherpe foto's kunnen nemen.
                    Zijn we iets te kritisch geworden in deze Digitale wereld, denk eerlijk gezegd dat we teveel keuze hebben en aan alles beginnen twijfelen
                    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                    Comment


                    • #40
                      Re: Canon 7D

                      Wij worden inderdaad kritischer of dat goed of slecht is weet ik niet maar wat ik ook weet is dat mijn eerste mercedes bijna 9 l diesel nodig had per 100km heeft mijn huidige er geen 5 meer nodig .

                      Comment


                      • #41
                        Re: Canon 7D

                        Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                        Wij worden inderdaad kritischer of dat goed of slecht is weet ik niet maar wat ik ook weet is dat mijn eerste mercedes bijna 9 l diesel nodig had per 100km heeft mijn huidige er geen 5 meer nodig .
                        EN hij snelt dan nog eens sneller naar de 100km/u ook en heeft meer comfort aan boord... ;-)
                        Wat dat kritsch zijn betreft: bedoel je daar het pixelpeepen mee, want dat vind ik niet zo'n goede evolutie. Maar de scherpte en boterzachte bokeh van sommige lenzen... yummie... daar wil ik wel kritisch over zijn.
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

                        Comment


                        • #42
                          Re: Canon 7D

                          Mijn 7D is alvast een prachtig toestel met alles erop en eraan, en dat alles op de exact juiste plaats
                          Ik kom van 350D en ik vond in het begin de ruis wat storend. Je kan die echter perfect wegwerken met RAW-bewerking in een goed pakket. En wat die scherpte betreft...17MP tov. 8MP voor de 350D. Maak eens twee foto's met de verschillende camera's en bekijk ze dan eens kritisch op dezelfde grootte op je scherm, of beter nog: druk ze eens op een A4-tje af, voor je VERoordeelt.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Canon 7D

                            Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                            De 7D heeft wel een beperking met reeksen raw weet niet van buiten hoeveel .Weet wel dat het in Jpeg veel meer is.
                            Dat heeft elke camera met JPEG kun je er meer in ee burst verwerken. Komt gewoon omdat ze kleiner zijn....
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #44
                              Re: Canon 7D

                              Ik dacht dat de 5DmkII in Jpeg zijn kaartje vol kan trekken.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Canon 7D

                                Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                                Ik dacht dat de 5DmkII in Jpeg zijn kaartje vol kan trekken.
                                Klopt, maar daar wil ik niet op gaan slecteren als ik mijn 16GB kaartje vol zou pompen.
                                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                                www.musicinframe.be

                                Comment

                                Working...
                                X