Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 7D

    Maak eens een foto, waarop je duidelijk kan zien waarop scherpgesteld is(dus door jouw erop gezet) en waar ook duidelijk is wat er scherp is. Dus bv 45graden op en krant en dan duidelijk focussen op één regel.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #17
      Re: Canon 7D

      Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
      Ik zie daar eerlijk gezegd niet zo veel verschil tussen. Maar ik zie meestal niet veel, dus
      dat mag geen referentie zijn.
      Is er langs de andere kant misschien ook niet de teleurstelling dat de foto's met zo'n 7D
      niet of nauwelijks beter zijn dan die uit een 40D?
      Het is maar een vraagje omdat mensen vaak zien wat ze willen zien.
      Ik geef toe, dat zou ook best kunnen, ik had echt wel grote verwachtingen betreffende die 7D, ik veronderstel dat ik een 5D Mk2 had moeten kopen dan?

      Comment


      • #18
        Re: Canon 7D

        Voor mij is foto 1 duidelijk scherper dan 2, ook het contrast is hoger bij deze.
        Doe eens volgende test :
        Leg een plooimeter op tafel van je weg en focus in een hoek van 45° op een vooraf bepaald getal (uiteraard op statief, met spiegel opklappen, zelfontspanner of remote control gebruiken). Doe dit met beide toestellen op identiek dezelfde plaats en hoogte en zelfde instellingen. En vergelijk dan eens.
        Wat je ook kan doen is enkele AA baterijen in een hoek van 45° plaatsen en scherp stellen op de middelste batterij (bv 7 baterijen tegen elkaar en stel scherp op de 4e) zodat het merk goed leesbaar is. Zo kan je eventueel problemen met front- of backfocus opsporen.

        Je moet ook niet vergeten dat door het hoger aantal mpixels lensfouten, beweginsonscherpte ed sterker worden benadrukt, en dat deze dus minder fouten tolereert.
        Mvg, Tin_tin
        Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

        Comment


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door momosportwagon Bekijk bericht
          Ik geef toe, dat zou ook best kunnen, ik had echt wel grote verwachtingen betreffende die 7D, ik veronderstel dat ik een 5D Mk2 had moeten kopen dan?
          Ik heb de 5DmkII ook bijgekocht en deze is nog beter dan de 7D maar deze laatste heeft een snellere AF.Het bewijst misschien dat niet zoveel Mp nodig hebt ?Maar het toestel heeft dan weer andere kwaliteiten .We zullen misschien binnen afzienbare tijd de foto's X 1000 moeten doen om een verschil in scherpte te moeten zien.

          Comment


          • #20
            Re: Canon 7D

            Bedankt voor de reacties, ik heb de front/backfocus test gedaan met een meetlint, en dat loopt perfect. Ik gebruik misschien veel te veel de Zone-AF waardoor de camera op dingen gaat focussen die ik niet wil? Ach ja, ik weet in ieder geval wat te doen, veel oefenen, en aanvaarden dat de 7D toch niet echt een toptoestel is zoals ik dacht (het is een blijft een cropsensor) of ik kan ook 7D weg doen en 5D MkII kopen... We'll see!

            Comment


            • #21
              Re: Canon 7D

              Hou er rekening mee dat de 24-105mm f/4 L pas echt scherp is als de lens een beetje toegeknepen is, vb op f5.6 of f6.3. Speelt misschien ook een rol?

              Door de inwendige parameters van de 7D aan te passen heb je een beetje zeggenschap over de foto's.

              Volgens mij staan bij jouw de parameters nog op de fabrieksinstellingen.

              Niet iedere camera (bij canon )heeft dezelfde sensor, dezelfde processor etc...,dus de opnamen kunnen ook niet exact hetzelfde zijn.

              Ik heb voor de 1DmarkIIn de scherpte (gaat van0--7 ) moeten verhogen naar +5 om ongeveer hetzelfde te hebben als de 30D op +3 (gaat ook van 0--7).

              Hoeveel de 7D kan weet ik niet.

              Dit zijn de parameters van jouw 7D.


              ...........

              Parameters
              • Tone Curve : -
              • Sharpness level : -
              • Pattern Sharpness : -
              • Contrast : -
              • Sharpness : -
              • Color saturation : -
              • Color tone : -

              ...........
              Groetjes
              ----JO

              Comment


              • #22
                Re: Canon 7D

                Oorspronkelijk geplaatst door momosportwagon Bekijk bericht
                Ach ja, ik weet in ieder geval wat te doen, veel oefenen, en aanvaarden dat de 7D toch niet echt een toptoestel is zoals ik dacht (het is een blijft een cropsensor) of ik kan ook 7D weg doen en 5D MkII kopen... We'll see!
                De 7D is toch echt geen slecht toestel hoor.
                Doe die test opnieuw, maar nu met het centraal focuspunt (en enkel het centraal focuspunt) op beide toestellen.
                Bij zone-autofocus gaat de camera op zoek naar het gebied met het meeste contrast en stelt daarop scherp. De 7D heeft veel meer scherpstelpunten dan de 40D, dus misschien vandaar het verschil...?
                My Flickr page!

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 7D

                  Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
                  Hou er rekening mee dat de 24-105mm f/4 L pas echt scherp is als de lens een beetje toegeknepen is, vb op f5.6 of f6.3. Speelt misschien ook een rol?

                  Door de inwendige parameters van de 7D aan te passen heb je een beetje zeggenschap over de foto's.

                  Volgens mij staan bij jouw de parameters nog op de fabrieksinstellingen.

                  Niet iedere camera (bij canon )heeft dezelfde sensor, dezelfde processor etc...,dus de opnamen kunnen ook niet exact hetzelfde zijn.

                  Ik heb voor de 1DmarkIIn de scherpte (gaat van0--7 ) moeten verhogen naar +5 om ongeveer hetzelfde te hebben als de 30D op +3 (gaat ook van 0--7).

                  Hoeveel de 7D kan weet ik niet.

                  Dit zijn de parameters van jouw 7D.


                  ...........

                  Parameters
                  • Tone Curve : -
                  • Sharpness level : -
                  • Pattern Sharpness : -
                  • Contrast : -
                  • Sharpness : -
                  • Color saturation : -
                  • Color tone : -

                  ...........
                  Ben ik ook mee eens, met deze instellingen ga je als jpeg formaat steeds een wat flauwe foto krijgen.
                  En dat met elk toestel.....
                  MVG. Hugo

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 7D

                    De TS maakt foto's in RAW, waarmee iedere in-camera instelling 100% irrelevant is....

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 7D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                      De TS maakt foto's in RAW, waarmee iedere in-camera instelling 100% irrelevant is....
                      Foto's schieten in raw ok, maar om ze bvb hier te zien, moet je ze omzetten naar bvb jpg... in-camera processing is het meest aangewezen en dan moet je ook de processing loslaten om de inherente onscherpte van je sensor te verscherpen... en dat verschilt van camera tot camera...

                      Dus ook hier zoals reeds eerder gezegd, ga ik akkoord met Rx-ke en jo99841... scherpte verhogen tijdens de omzetting van raw naar jpg!!
                      dslr4dummies

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 7D

                        Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
                        Hou er rekening mee dat de 24-105mm f/4 L pas echt scherp is als de lens een beetje toegeknepen is, vb op f5.6 of f6.3. Speelt misschien ook een rol?

                        Door de inwendige parameters van de 7D aan te passen heb je een beetje zeggenschap over de foto's.

                        Volgens mij staan bij jouw de parameters nog op de fabrieksinstellingen.

                        Niet iedere camera (bij canon )heeft dezelfde sensor, dezelfde processor etc...,dus de opnamen kunnen ook niet exact hetzelfde zijn.

                        Ik heb voor de 1DmarkIIn de scherpte (gaat van0--7 ) moeten verhogen naar +5 om ongeveer hetzelfde te hebben als de 30D op +3 (gaat ook van 0--7).

                        Hoeveel de 7D kan weet ik niet.

                        Dit zijn de parameters van jouw 7D.


                        ...........

                        Parameters
                        • Tone Curve : -
                        • Sharpness level : -
                        • Pattern Sharpness : -
                        • Contrast : -
                        • Sharpness : -
                        • Color saturation : -
                        • Color tone : -

                        ...........


                        Ok, ik leer iets nieuws, iets wat ik ngo niet tegen ben gekomen. Betekend dat ik bij mijn 40D de scherpte inwendig ook kan verhogen?

                        EDIT: Ja dus.... heb mijn scherpte op normal eens van 3 naar 5 gezet en contrast ook +1

                        Ben benieuwd wat dat aan de resultaten gaat doen, of is dat wat je dan krijgt eigenlijk hetzelfste als je bvb. met LR gaat verscherpen?
                        Last edited by Neildewe; 31 mei 2011, 09:15.
                        EMBLEMATA.BE
                        http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 7D

                          Oorspronkelijk geplaatst door dslr4dummies Bekijk bericht
                          Foto's schieten in raw ok, maar om ze bvb hier te zien, moet je ze omzetten naar bvb jpg... in-camera processing is het meest aangewezen en dan moet je ook de processing loslaten om de inherente onscherpte van je sensor te verscherpen... en dat verschilt van camera tot camera...

                          Dus ook hier zoals reeds eerder gezegd, ga ik akkoord met Rx-ke en jo99841... scherpte verhogen tijdens de omzetting van raw naar jpg!!
                          Als je in RAW schiet heb je toch geen in-camera processing nodig? En waarom zou deze beter zijn? Van RAW naar jpeg via DPP of PS is toch de beste weg?

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 7D

                            in-camera processing om hier te kunnen posten??
                            RAW kan je na post processing ook omzetten naar sRGB jpg hoor.
                            Dus waarom in-camera processing? Zet je alles lekker strak en dan wil je een flou portret.... gewoon in RAW en de finaliteiten in post processing.
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon 7D

                              Ben er toch nie gerust in...
                              staat (of stond...) op mijn verlanglijstje...
                              Canon Eos 500 d / Canon Eos 60d / 18-200 3.5-5.6 / 100-400 4.5-5.6 / 17-55 2.8 en vele attributen...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon 7D

                                Oorspronkelijk geplaatst door dslr4dummies Bekijk bericht
                                moet je ze omzetten naar bvb jpg... in-camera processing is het meest aangewezen
                                Wat is dat nou weer voor onzin.
                                Waarom zou dat het meest aangewezen zijn....

                                Comment

                                Working...
                                X