Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera (ik val in herhaling)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Camera (ik val in herhaling)

Oorspronkelijk geplaatst door Fotolot Bekijk bericht
    Wauw, zoveel info
    Ik lees het vanavond eens rustig opnieuw door.
    Wat bedoel je met kitlens erbij kopen? Als ik bijvoorbeeld de combipakket neem body en lens voor bepaalde prijs, maar dus ook dezelfde lens dat ik apart zou kopen maakt dat toch niets uit hé?

Ik heb duidelijk heel wat stof tot nadenken, leuk dat er zoveel advies komt...
    Een kit lens is de lens die samen met de body verkocht wordt in een pakket: bij canon is de kitlens meestal de 18-55. of je hebt ook pakketten met de 18-200, maar die is duurder. De 18-200 is wel een goede instaplens, hoewel imo de 18-55 dat NIET is. Je hebt met die lens NOCH zoom, NOCH lichtsterkte...

dus wat je best doet is de body apart kopen, en dan ook nog apart 1 of 2 lenzen erbij. GEEN pakket kopen dus. Zie dan m'n uitleg van hierboven...
    * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

Comment

Op tweakers vind je een leuk draadje over de eerste aanschaf van een dslr. Hier vind je erg veel nuttige informatie

Comment

Een degelijk instap model = een nikon...

Nee maakte gewoon een grapje, ...

Met een budget van 1000€ kocht ik het volgende
        ...

Net over budget maar je krijgt waar voor je geld...
        Je hebt meteen een body met ingebouwde scherpstelmotor, mijn D60 bijvoorbeeld heeft dit niet en gebruikt de ingebouwde motor in de lens. En werkt dus enkel met lenzen die AF-S, HSM, USM, IF, ... in hun naam hebben staan.
        Deze lenzen zijn vaak een pak duurder, je zal op lange termijn dus geld uitsparen... want uiteindelijk koop je toch een beter body en moet je niet die dure lenzen kopen...

De lens die er bij is is de 18-105mm VR van nikon, een uitstekende lens voor zijn prijs... (heb ze onlangs zelf gekocht omdat mijn 18-55mm kapot was)

En plus punten van de Nikon D7000 zijn:

- lage ruis op hoge ISO
        - Videomodus met AF (als dit je interesseert)
        - Dual slot SD
        - 39 point AF
        - 16,2 MP
        - 6 FPS
        - groot LCD (persoonlijk)
        - Het is een Nikon
        -...

Grtz. Ruben Craninx
        Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
        Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Working...
        X