Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 500D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Canon EOS 500D

    Deze vraag (witte doos) is al meer gesteld. Komt overeen met z.g. "bulk". Die lens is uit een kit genomen waarbij dan de camerabody apart is verkocht. Je hebt exact dezelfde lens en normaliter dezelfde waarborgvoorwaarden, alleen zit je objectief in een naamloze "witte doos". Duidelijk?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #62
      Re: Canon EOS 500D

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Deze vraag (witte doos) is al meer gesteld. Komt overeen met z.g. "bulk". Die lens is uit een kit genomen waarbij dan de camerabody apart is verkocht. Je hebt exact dezelfde lens en normaliter dezelfde waarborgvoorwaarden, alleen zit je objectief in een naamloze "witte doos". Duidelijk?
      Ja bedankt voor de uitleg!

      Grtz!

      Comment


      • #63
        Re: Canon EOS 500D

        Oorspronkelijk geplaatst door Cruizerke_ Bekijk bericht
        Heb nog een vraagje, ik wil men lens (18-55IS) graag wat beschermen.
        Doe ik dit het best met een UV filter of zijn hier betere dingen voor??

        Grtz!!
        Een GOED UV filter (dat is er 1 waarvan je in het beste geval nimmer iets van zal merken) kost meer dan dat lensje.
        Lensje kapot> nieuwe kopen of een betere ......

        Comment


        • #64
          Re: Canon EOS 500D

          Ik ben nu al een tijdje aan het experimenteren met mijn Canon 550D en ik moet zeggen ben er zeer tevreden van, heb er de 18-55 IS lens bij en begin nu al de beperkingen van de zoom te ondervinden..
          Nu heb ik al gedacht om een nieuwe lens te kopen weet alleen niet goed welke..
          Ik zoek een beetje een all round lens..
          Zou de Canon 18-200 IS lens hiervoor goed zijn?
          Of koop ik beter een 55-250 IS ter aanvulling van men 18-55 IS?
          De 18-200 IS zou misschien beter zijn om niet van lens te moeten veranderen?
          Maar het belangrijkste: welke is beter van kwaliteit??
          Of is er eventueel nog een betere lens? Zou max rond de €600 en als het echt de moeite is €700 mogen kosten.

          Ik zou ook eventueel een macro voorzetlens willen kopen, gaat dit passen om de 18-200 IS?

          Alvast bedankt!

          Comment


          • #65
            Re: Canon EOS 500D

            Oorspronkelijk geplaatst door Cruizerke_ Bekijk bericht
            Ik ben nu al een tijdje aan het experimenteren met mijn Canon 550D en ik moet zeggen ben er zeer tevreden van, heb er de 18-55 IS lens bij en begin nu al de beperkingen van de zoom te ondervinden..
            Nu heb ik al gedacht om een nieuwe lens te kopen weet alleen niet goed welke..
            Ik zoek een beetje een all round lens..
            Zou de Canon 18-200 IS lens hiervoor goed zijn?
            Of koop ik beter een 55-250 IS ter aanvulling van men 18-55 IS?
            De 18-200 IS zou misschien beter zijn om niet van lens te moeten veranderen?
            Maar het belangrijkste: welke is beter van kwaliteit??
            Of is er eventueel nog een betere lens? Zou max rond de €600 en als het echt de moeite is €700 mogen kosten.

            Ik zou ook eventueel een macro voorzetlens willen kopen, gaat dit passen om de 18-200 IS?

            Alvast bedankt!
            Deze vraag komt hier regelmatig langs, en het antwoord is (bijna altijd) dat een superzoom (en een 18-200 noemt men een superzoom) niet dezelfde optische kwaliteit heeft als objectieven die wat minder "zoomen". Aan de 18mm kant "zou" de 18-55 beter zijn dan de 18-200, en de 55-250 IS heeft een goeie naam qua prijs/kwaliteit.
            Je hebt uiteraard een punt dat je met een superzoom minder vaak van lens moet wisselen, maar heb je niet precies daarom een dSLR? Het juiste gereedschap voor de juiste job!
            Ik ben begonnen met de 18-55 (nog de Mk I versie, dus geen IS) en die is vervangen door een EF-s 17-55 f/2.8 IS. Dure aankoop, maar na 4-5 jaar nog steeds niet beklaagd. Dit blijft mijn eerste keuze. Qua tele had ik een 55-200, en die is later vervangen door de genoemde EF-s 55-250 IS. Hoewel ik intussen die 55-250 vervangen heb door een EF 70-200 f/2.8 IS, maakt mijn vrouw nog regelmatig gebruik van die 55-250, en heeft zij heel wat minder gewicht mee te sleuren dan ik.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #66
              Re: Canon EOS 500D

              Denk dat ik dan ff ga sparen voor die EF-s 17-55 f/2.8 IS en voorlopig de EF-s 55-250 IS aanschaffen..
              Of zijn er eventueel nog goeie all round lenzen in omloop? Liefst een lens met f/2.8 IS?
              Ben ook op zoek naar een boek, maar dan meer praktisch gericht ipv de theorie.
              Zijn deze ergens verkrijgbaar voor mijn 550D? Zo ja, waar?

              Bedankt!
              Jeroen

              Comment

              Working...
              X