Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 body en "oude" Nikon lenzen versus D5100 met kitlenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D90 body en "oude" Nikon lenzen versus D5100 met kitlenzen

    Oorspronkelijk geplaatst door congo Bekijk bericht
    Als je zélf regelmatig snel je diafragma en/of sluitertijd wilt aanpassen (niet alleen op de auto of P stand dus) dan zou ik beslist voor de D90 of D7000 gaan. Het tweede instelwieltje ga je dan écht missen op de body.
    ik ben van de D50 naar D200 gegaan en in dat tweede wieltje zit het niet hoor. Knop indrukken + wieltje ging even snel.

    Die AF-motor heb je gewoon nodig. Er staan sublieme AF-D lenzen 2de hands aan mooie prijsjes.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D90 body en "oude" Nikon lenzen versus D5100 met kitlenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      Knop indrukken + wieltje ging even snel.
      Dat is niet mijn ervaring.

      Op mijn D40 gebeurt het heel vaak dat ik het bewuste knopje niet ver genoeg indruk. Misschien is het op de D50 anders, maar het bewuste knopje geeft op de D40 geen 'click', waardoor ik niet zeker weet of ik de secundaire functie van het wieltje heb geactiveerd. Gevolg: ik wijzig door te draaien de eerste parameter en niet de tweede. Een zondiging tegen het derde gebod is dan vaak dáárvan weer het gevolg.

      Had jij dit nooit putor (het verkeerd instellen dan hè)?
      Mijn Project 365

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D90 body en "oude" Nikon lenzen versus D5100 met kitlenzen

        Ik volg Putor. Ok, een tweede wieltje is leuk, maar het niet hebben ervan is zeker niet onoverkomelijk. Zeker niet als je constant in S of A werkt, zoals ik .

        Als je de hele tijd in M zit, is het natuurlijk een heel ander verhaal .
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D90 body en "oude" Nikon lenzen versus D5100 met kitlenzen

          Dat was ik inderdaad vergeten erbij te zeggen...ik zit vaak in 'M' en dan vind ik het tweede wieltje een stuk makkelijker.

          In A of S maakt dit natuurlijk niet zoveel uit.
          Nikon D7000 + MB-D11, Nikon D80 + MB-D80, Nikon 24-70 F2.8, Tokina 11-16 F2.8, Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5 , Nikon AF-D 50 F/1.8, Nikon AF-S 70-300VR, Nikon AF-S 300 F4 IF-ED

          Comment

          Working...
          X