Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon d7000 of canon 7d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nikon d7000 of canon 7d

Zaalsport, en je kan het betalen, ga dan voor het serieus materiaal van nikon.
    Moet de prijs zakken, ga dan voor de 7D van canon.

Comment

Ik ben overgestapt van de Canon 7D naar de Nikon D7000. Ik ben erg tevreden met de D7000 en zijn uitstekende AF-systeem en hoge ISO-prestaties. Echter zou ik voor sportfotografie de 7D aanraden. De buffer van de D7000 zit gewoon té snel vol (zeker als je RAW fotografeert).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
        Zaalsport, en je kan het betalen, ga dan voor het serieus materiaal van nikon.
        Moet de prijs zakken, ga dan voor de 7D van canon.
        maar dan spreken we over een D700 of D3s... met een 85mm F1.4 lens of 135mm F2.0
        Deze configuratie werkt optimaal voor basketbal in donkere zalen... handbal is vergelijkbaar

dit zal vermoedelijk boven het budget van de TS liggen... tenzij... een 70-200mm is duurder, als je die laat vallen, dan kan je wat meer in bijvoorbeeld een D700 steken... een 70-200mm zal niet voldoende zijn op een D7000 of 7D in een donkere zaal...
        daar heb je een snellere lens voor nodig en hogere ISO's
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          maar dan spreken we over een D700 of D3s... met een 85mm F1.4 lens of 135mm F2.0
          Deze configuratie werkt optimaal voor basketbal in donkere zalen... handbal is vergelijkbaar

dit zal vermoedelijk boven het budget van de TS liggen... tenzij... een 70-200mm is duurder, als je die laat vallen, dan kan je wat meer in bijvoorbeeld een D700 steken... een 70-200mm zal niet voldoende zijn op een D7000 of 7D in een donkere zaal...
          daar heb je een snellere lens voor nodig en hogere ISO's
          D7000 moet niet veel onderdoen voor de D700 in hoge ISO's. Dus die 70-200 is echt wel zinvol. Bovendien speelt de cropfactor hier in het voordeel van de D7000, aangezien telebereik bij sport belangrijk blijft.

Wat betreft het vergelijk met de 7D kan ik helaas niets zinvol zeggen.
          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
            D7000 moet niet veel onderdoen voor de D700 in hoge ISO's. Dus die 70-200 is echt wel zinvol. Bovendien speelt de cropfactor hier in het voordeel van de D7000, aangezien telebereik bij sport belangrijk blijft.

Wat betreft het vergelijk met de 7D kan ik helaas niets zinvol zeggen.
            je zegt inderdaad niet veel zinvols

't gaat over binnensport, handbal, met een 70-200mm op een fullframe dek je perfect de afstand af.

in een donkere zaal geraak ik er amper met een 85mm F1.4 (op 1.4 of 1.6) voor basketbal, en handbal is nog een iets snellere sport (zeker 1/500)... en jij adviseert een crop camera met F2.8 lens?

dit kan, maar enkel in een erg goed verlichte zaal, van profclubs...
            Last edited by d_oracle; 16 mei 2011, 15:49.
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

't gaat over binnensport, handbal, met een 70-200mm op een fullframe dek je perfect de afstand af.

in een donkere zaal geraak ik er amper met een 85mm F1.4 (op 1.4 of 1.6) voor basketbal, en handbal is nog een iets snellere sport (zeker 1/500)... en jij adviseert een crop camera met F2.8 lens?

Ik heb de indruk dat mijn woorden hier flink verdraaid worden ...

Als een 70-200 op een D700 geschikt is, dan is diezelfde 70-200 ook op een D7000 geschikt. Want de D7000 moet qua ruis op hoge ISO's nauwelijks onderdoen voor de D700. En daarnaast heb je nog het voordeel van de cropfactor.

Maar deze dicussie is niet echt on-topic ...
              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                Ik heb de indruk dat mijn woorden hier flink verdraaid worden ...
                neen hoor, je woorden worden niet verdraaid... ik ben het gewoon niet eens met je uitspraak...

D7000 vs. D700 is nog altijd 1 stop verschil in hoge ISO capaciteiten... en net hier is elke stop van belang
                een f2.8 tegenover een f1.4 is zelfs 2 stops... dus alles tesamen is 3 stops verschill... dat is wel heel veel meer licht dat nodig is in die sporthal!

daarenboven is handbal sneller als basketbal, dus hogere sync time nodig en snellere focus... D700 steekt er echt wel bovenuit! maar nog beter een D3S maar dat zal de TS niet leuk vinden...

Comment

D7000 vs. D700 is nog altijd 1 stop verschil in hoge ISO capaciteiten...
                  Heb je hier een bron van?
                  Mijn Project 365

Comment

Dat geluk heb ik nu éénmaal kv sasja en dhw antwerpen, tot nu toe dit bereikt met een sony"ke" en een sigma 70-200mm f2.8 FOTO SASJA en FOTO DHWA
                    Canon EOS 5DmIII Flickr www.cedjans.be
                    I_ Canon EF 70-200mm f/2.8L USM
                    I_ Tokina 16-28mm F2.8 AT-X PRO FX

Comment

als geld geen rol speelde zou ik ook de d700 of 5d mII nemen. fullframe kan je gemakkelijk naar hogere iso waarde opkrikken. terwijl ik mijn sony a580 max naar 1600 kon halen of de foto's waren niet bruikbaar.
                      Ik verwacht dit dan ook met de d7000 en d7, max iso1600 voor bruikbare foto's. Met Sony ben ik het zeker, de rest is afwachten zeker.

Ik heb juist de 7D met 70-200mmf2.8 besteld, volgend weekend is de finale zowel heren als dames handbal, dus we zullen zien zeker.
                      Canon EOS 5DmIII Flickr www.cedjans.be
                      I_ Canon EF 70-200mm f/2.8L USM
                      I_ Tokina 16-28mm F2.8 AT-X PRO FX

Comment

"Ik heb juist de 7D met 70-200mmf2.8 besteld, volgend weekend is de finale zowel heren als dames handbal, dus we zullen zien zeker."

Waanzinnig snel en precies, wat moet je meer hebben ?
                        Enfin, ik ben er toch erg tevreden over.
                        Succes !!!
                        Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Working...
                        X