Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 18-50 mm : iemand al ervaring ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sigma 18-50 mm : iemand al ervaring ?

Net gekeken in de winkel om de hoek, een sigma 18-50mm voor 124 euro. Nu eigenlijk zou ik een gat in de lucht moeten springen voor een breedhoeklens voor mijn canon 10D aan een lage prijs maar het is die prijs dat me een beetje schrik doet krijgen. Is deze lens wat waard ?

Ik zou namelijk een vervanger voor mijn 24-85 F3.5 canon lens omdat ik die zo soft vind en ik wil gerust wat meer groothoek en daarvoor telecapaciteiten verliezen

Originally posted by PhilippeVDP
    Net gekeken in de winkel om de hoek, een sigma 18-50mm voor 124 euro. Nu eigenlijk zou ik een gat in de lucht moeten springen voor een breedhoeklens voor mijn canon 10D aan een lage prijs maar het is die prijs dat me een beetje schrik doet krijgen. Is deze lens wat waard ?

Ik zou namelijk een vervanger voor mijn 24-85 F3.5 canon lens omdat ik die zo soft vind en ik wil gerust wat meer groothoek en daarvoor telecapaciteiten verliezen
    Philippe, mag ik dan van jou die 24-85 3.5-4.45 usm??? buiten het bereik ga je er absoluut niet op vooruit hoor. de 24-85 is wel een goed lensje, tenzij je een slechte hebt. Je moet wel een stopje toeknijpen, vanaf 5.6-8 is de scherpte normaal gezien zeer goed..
    Die sigma is en blijft een low-costje, niks om over naar huis te schrijven, een paar klasses onder de 24-85 van Canon.
    Maar, toegegeven, spotgoedkoop, licht en kompakt lens

Comment

Ps, voor er hier weer beginnen zeveren, ;-) , ik heb zowel de 24-85 als sigma getest op de 10D.

Comment

philippe: ik heb die gehad en had enorm last van front focus probleem. CA was ook gene vette. teruggestuurd en Sigma 15-30 gekocht in de plaats. zalige lens.
        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Lens even gehad op mijn Nikon D100. Als je de verhouding prijs/kwaliteit neemt, is het natuurlijk een superlens. Enkel de lawaaierige AF-motor stoorde mij (hoewel hij snel en accuraat scherptstelt). Vanaf het moment m'n budget het toeliet, overgeschakeld naar Nikon 24-85G. Die is op op alle vlak natuurlijk nog 'n stuk beter (tenzij, inderdaad beperkte breedhoek), maar ja, hij kost natuurlijk ook weer wa meer, he...
          d100 - 24-85 - 50 1.8

Comment

Ik heb deze lens ook, en moet zeggen dat ie bij mij geen front focus probleem geeft. Zal wel een t exemplaar van Lapino gelegen hebben. Voor de prijs: prima lens... natuurlijk zijn er betere lenzen maar die kosten al gauw 4x zo veel. Schiet je af en toe breedhoek, dan doe je een goede koop.

Comment

Working...
            X