Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7000 met welke lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D7000 met welke lens

Dat je goede ogen hebt, daar twijfel ik niet aan, maar of je de correcte interpretatie maakt des te meer.

Ik vind het gewoon heel erg jammer dat op het forum snel met grote uitspraken gegooid wordt zonder enige vorm van nuance, en enkel gebaseerd op persoonlijke interpretatie. De ideale kweekgrond voor foutieve informatie imho. Geen persoonlijke aanval, enkel een vaststelling.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

de 18-105 werkt prima op de D7000. zeer goede lens prijs kwaliteit .
      omdat er hier iemand het ongeluk gehad heeft een 'slecht ' toestel te hebben gehad, wil dat nog niet zeggen, dat ze allemaal 'slecht ' zijn .
      2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
        Dat je goede ogen hebt, daar twijfel ik niet aan, maar of je de correcte interpretatie maakt des te meer.

Ik vind het gewoon heel erg jammer dat op het forum snel met grote uitspraken gegooid wordt zonder enige vorm van nuance, en enkel gebaseerd op persoonlijke interpretatie. De ideale kweekgrond voor foutieve informatie imho. Geen persoonlijke aanval, enkel een vaststelling.
        volledig mee eens !
        2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

oké... Leuke discussie maar niet bepaald wat ik vroeg

Nu even een concretere vraag...
          De standaard 18-105 en de 18-200mm. Zijn het gelijkaardige lenzen qua kwaliteit en geeft de 2de gewoon een meer zoombereik of is de 2de ook beter in kwaliteit?
          Ik overweeg dan eventueel de 18-200 of de 18-35mm. Hoe zit het met de kwaliteit van de 18-35? Is die beter dan de overige 2 die ik vermeld heb?

Het is gewoon dat ik een goed toestel koop en ik liever enkele euro's (geen duizend) meer geef om een iets betere lens te hebben dan de standaard kit lens.

Natuurlijk als ik het verschil niet echt ga zien tussen pakweg een 18-35 en de standaard 18-105 dan zou het zonde zijn maar ik kan me moeilijk voorstellen dat de 18-35 niet beter zal presteren dan de 18-105
          http://www.yonaweb.be/passero
          Flickr Photostream

Comment

Als je niet direct de behoefte hebt aan een groot zoombereik, zou je ook eens kunnen kijken naar een Tamron 17-50 mm/f2.8. Dan koop je een lichtsterk zoom-objectief van grote optische klasse voor een mooi prijsje. De bouwkwaliteit is Chinees, maar niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken...
            Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Heb hier de D7000 samen met de 18-200VRII juist terug van 16 dagen Florida, had ook de 17-50 VC Tamron en de 150-500 Sigma en mijn 105 nikor macro mee, vogende keer blijft al da gewicht mooi thuis en enkel de 18-200 en mijn 50 1/4 voor als ik iets lichtsterk nodig heb.
              Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
              Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

Comment

budget van €1500?
                graaf net ietsje dieper in je portemonnee en koop de d7000 met de sigma 17-50 f2.8 EX DC OS HSM. geweldige combinatie! (en de lens heeft de prijs voor langste naam gewonnen, haha!)
                dat is toch wat ik heb gedaan en ik ben er zeer tevreden over. ik wou ook eerst maar 1500 euro uitgeven. maar voor €1600 heb je een zeer scherpe lens met een maximaal diafragma dat over heel het bereik hetzelfde blijft. en dat is ongelooflijk handig, ik zou niet zonder meer kunnen.

18-200 heb je imo niet nodig want tele heb je al met de lenzen van je vader
                Last edited by thibault monheim; 13 mei 2011, 17:26.

Comment

Wat is er verkeerd aan de 16-85 gaan halen in een andere winkel ?

Maar als je toch iets anders wilt, zou ik me aansluiten bij een vorige post ivm de Tamron 17-50 f2.8 non-vr
                  Nikon Df

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wdwdlp Bekijk bericht
                    Heb hier de D7000 samen met de 18-200VRII juist terug van 16 dagen Florida, had ook de 17-50 VC Tamron en de 150-500 Sigma en mijn 105 nikor macro mee, vogende keer blijft al da gewicht mooi thuis en enkel de 18-200 en mijn 50 1/4 voor als ik iets lichtsterk nodig heb.

Ik kan dit alleen maar bevestigen.
                    Ik had ook een 18-200 en de 17-55 2,8 beide van Nikon.
                    Ik heb van die 18-200 veeeeeeeeeeeeeeel meer plezier gehad dat van die 17-55 2,8.
                    De optische kwaliteit is marginaal verschil, zeker als je niet op volle opening moet werken maar het gebruiksgemak.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                      Als je niet direct de behoefte hebt aan een groot zoombereik, zou je ook eens kunnen kijken naar een Tamron 17-50 mm/f2.8. Dan koop je een lichtsterk zoom-objectief van grote optische klasse voor een mooi prijsje. De bouwkwaliteit is Chinees, maar niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken...
                      de mijne komt uit Japan en voelt erg stevig aan. Niet Nikonstevig of Tokinastevig maar toch echt degelijk. Ik ben ze wel beu eigenlijk: CA's waar geen van mijn Nikkors CA's hebben. Tot in de catchlights in de ogen toe en dat is de laatste plaats waar ik CA's wil.

Over dat beter glas voor meer pixels gedoe:

Als je scherpte bekijkt vanuit de max toelaatbare verstrooiingscirkel maakt het echt niet uit. Als het echt uitmaakt ben ik daartegenover erg sceptisch tot ik PRINTS zie als bewijs.
                      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Working...
                      X