Ik ga zaterdag om een d7000 en vroeg me af welke lens ik er best bij neem. Ik zou wel en groothoek willen. Reden... Mijn pa heeft een D100 en heeft daar een 24-50 en 70-300 die ik dus ook kan gebruiken. Ik zou een lens bij de body willen kopen die een grotere hoek heeft dan de 24-50. Bij de zaak waar ik ga is de 16-85 niet meer te verkrijgen. Dat leek me een ideale lens.
Ik heb trouwens ook gelezen dat voor een toestel als de d7000 je betere lensen wil gebruiken dan de standaard 18-105. Die lens krijgt precies niet zo goede commentaar in enkele reviews.
Het budget dat ik in totaal wil uitgeven ligt rond de 1500€.
Ik zie dat er ook een 18-200mm lens is. Is die deftig? Geeft 18 tov 16 veel verschil qua beeldveld of is het niet zo significant.
Of als iemand een andere lens kan aanbevelen...
Ik heb trouwens ook gelezen dat voor een toestel als de d7000 je betere lensen wil gebruiken dan de standaard 18-105. Die lens krijgt precies niet zo goede commentaar in enkele reviews.
Het budget dat ik in totaal wil uitgeven ligt rond de 1500€.
Ik zie dat er ook een 18-200mm lens is. Is die deftig? Geeft 18 tov 16 veel verschil qua beeldveld of is het niet zo significant.
Of als iemand een andere lens kan aanbevelen...
Comment