Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon of Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by Rudy

Canon heeft meer keuze in lenzen, je spreekt bvb over de sublieme 70-200 L 4.0 can Canon, daar heeft Nikon geen antwoord op, eerlijkheidshalve vermelden dat canon geen 12-24 heeft, nikon wel. das dan wel de enige uitzondering?

Moeilijk hé!!wacht even op de nikon 70, vergelijk hem met de d300, en maak je keuze!!!

voila, die 70-200 voor die prijs, daar heeft nikon idd geen antwoord op. En dat is een sublieme lens, zowel wat betreft brandpuntsafstanden, en kwaliteit als ik de rest hier mag geloven. Het goedkoopste alternatief voor nikon zou een sigma 70-200 2.8 zijn. Maar ik zal nooit zoveel (+-1000€) geld geven aan een lens. Alleszins niet de eerstkomende paar jaren.
    mvg,
    Bert
    D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

Comment

Originally posted by Patrick B.

Voor mij was er maar 2 reden voor de Canon,body en gebruiks gemak.
      Patrick, op welk vlak is Canon gebruiksvriendelijker?
      mvg,
      Bert

Comment

Originally posted by Drosera

Canon heeft meer keuze in lenzen, je spreekt bvb over de sublieme 70-200 L 4.0 can Canon, daar heeft Nikon geen antwoord op, eerlijkheidshalve vermelden dat canon geen 12-24 heeft, nikon wel. das dan wel de enige uitzondering?

Moeilijk hé!!wacht even op de nikon 70, vergelijk hem met de d300, en maak je keuze!!!

voila, die 70-200 voor die prijs, daar heeft nikon idd geen antwoord op. En dat is een sublieme lens, zowel wat betreft brandpuntsafstanden, en kwaliteit als ik de rest hier mag geloven. Het goedkoopste alternatief voor nikon zou een sigma 70-200 2.8 zijn. Maar ik zal nooit zoveel (+-1000€) geld geven aan een lens. Alleszins niet de eerstkomende paar jaren.
        Dat denkt ge nu

Comment

Originally posted by Drosera
          Originally posted by Patrick B.

Voor mij was er maar 2 reden voor de Canon,body en gebruiks gemak.
          Patrick, op welk vlak is Canon gebruiksvriendelijker?
          Ik was er gewoon mee direct vertrokken,dat instellen van waardes enz..en de knoppen waren veel gemakelijker en beter,als ge die van de Nikkon neemt is het precies Fischerpreis en klein.

Comment

ik was direct weg van die nikon knopjes .. komende van de E10 vond ik de D100 heel aangenaam in de hand liggen .. tja .. fotograferen is een kwestie van gevoel .. al een geluk dat we niet allemaal hetzelfde gevoel hadden, of we namen allen dezelfde foto's met dezelfde camera's van dezelfde dingen

Comment

Beide toestellen zijn aan elkaar gewaagd.

Tracht niet zelf te "verdrinken" in alle info.

Luister ook eens wat ieder toestel aan uzelf persoonlijk zegt.

Bij mij was het de D100 die me vertelde "uw beste vriendje" te willen zijn, het klopte nog ook

Comment

15 maanden terug had ik (net niet) gekozen voor de Nikon D100 + 28-70 AFS + 80-200 AFS + SB80...

8 maanden terug heb ik gekozen voor de Canon 10D + 24-70L (+ 70-200L f4 of f2,8 IS) + 550EX...

Vandaag zou ik kiezen voor de Nikon D70 + 24-120 VR (+ 70-200 VR) + SB800...

Binnen 12 maanden zal ik eventueel kiezen voor een volgende Canon...

Het tempo waarin nieuwe lenzen geintroduceerd worden (nu ook op PMA) laat vermoeden dat er binnen een paar jaar gewoon geen verschil meer zal zijn tussen Canon en Nikon.

Ik hoop dat dit helpt.

Jan.

Comment

Het is misschien omdat een 1D iets meer voorang krijgt bij canon dan een onnozel G5'tje of 10D'tje ...
                  Dacht dat ik dit eens had gelezen in een van jouw posts
                  Wunjo, dit was nog voordat ik mijn 1D had. Heeft niets met apparatuur te maken, maar meer met de bereidwilligheid van de mensen.
                  Always on the move for some action.

http://www.rienwillems.nl en http://www.sidecarcross.com

Comment

Originally posted by Rien Willems

Het is misschien omdat een 1D iets meer voorang krijgt bij canon dan een onnozel G5'tje of 10D'tje ...
                    Dacht dat ik dit eens had gelezen in een van jouw posts
                    Wunjo, dit was nog voordat ik mijn 1D had. Heeft niets met apparatuur te maken, maar meer met de bereidwilligheid van de mensen.
                    Dan heb ik twee maal hele dikke pech gehad met de bereidwilligheid van de mensen. Eerst 2,5 maanden gewacht op de reparatie van mijn G5 en ook nog es 1,5 maanden op reparatie van mijn 10D. Omdat ik teveel zaagde hebben ze dan maar een nieuw toestel gegeven ...
                    http://www.vannecke.be
                    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Canon owv
                      Feit dat ik reeds een eos300 heb met lenzen erbij. (maar geen hele collectie natuurlijk)
                      Feit dat de lenscollectie van Canon me meer aanstaat dan bij Nikon, hoewel dus kleine verschillen.

Nikon owv
                      Goede service bij de Beuckelaar. (of hoe schreef je 't ook weer). Daar heb ik zelf al gebruik van kunnen maken.
                      De bedrijfspolitiek/profilering/houding naar klant toe die me bij Nikon veeeeel meer aanstaat.
                      De d70 die nu uitkomt. indien hij idd aan al die specs voldoet die in andere post staan, en ook nog eens een goede beeldkwaliteit levert, voorsprong heeft op Canon.
                      Minder snelle wissel van toestellen, ...

Nog es bedankt, en wie nog aanvullingen heeft: Spuien die handel
                      [/quote]

Waar kan je terecht met een Canon als deze defect is en gekocht in het buitenland. En waar kom je aan een NL gebruiksaanwijzing.

groetjes
                      bono
                      Groetjes Mac Patrick
                      Sometimes you can't make it on your own
                      Make Poverty History www.one.org
                      They Don't Need Your Money, They Need Your Voice

Canon dinges
                      BDxxxBE

Comment

Lap, daar gaan we weer. Wat is er mis om in België te kopen en iets meer uit te geven? Dan moet je je tenminste niet ongerust maken over garanties of over handleidingen in een taal die je niet begrijpt!
                        Nikon, Apple & Epson

Comment

yoop, daar is pas een gans topic aan gewijd. Ga dat trouwens ook nog eens doornemen

Edit: blijkbaar staat er in de enige topic die ik vind ook geen direct antwoord. Tiens tiens, ik had da toch ergens gelezen? Wie weet dat nog staan?
                          mvg,
                          Bert

Comment

Originally posted by MacTheKnife
                            Lap, daar gaan we weer. Wat is er mis om in België te kopen en iets meer uit te geven? Dan moet je je tenminste niet ongerust maken over garanties of over handleidingen in een taal die je niet begrijpt!
                            530 € verschil op de aankoop van een 10D met EF 28-135 dat is er mis aan om in Belgie te kopen, dat is voor mij niet echt "iets meer" maar veel meer hoor. En blijkbaar zijn er hier nog die deze mening delen en naar het buitenland gaan om te kopen.

groetjes
                            bono
                            Groetjes Mac Patrick
                            Sometimes you can't make it on your own
                            Make Poverty History www.one.org
                            They Don't Need Your Money, They Need Your Voice

Canon dinges
                            BDxxxBE

Comment

eerlijkheidshalve vermelden dat canon geen 12-24 heeft, nikon wel. das dan wel de enige uitzondering?

Sorry hé Rudy,maar op zo'n uitlatingen knap ik dus tegenwoordig af.Dus stop met die zever aub.Beide merken hebben lenzen die legendarisch zijn en beschikken elk over een ruim assortiment waar elk wat vind vindt naar zijn smaak en zijn portefeuille.

En dat Nikon geen antwoord heeft op jouw 70-200 F4.0 L,ik ben er echt van onder de indruk

Danny's Photosite

Comment

Originally posted by roadrunner
                                eerlijkheidshalve vermelden dat canon geen 12-24 heeft, nikon wel. das dan wel de enige uitzondering?

Sorry hé Rudy,maar op zo'n uitlatingen knap ik dus tegenwoordig af.Dus stop met die zever aub.Beide merken hebben lenzen die legendarisch zijn en beschikken elk over een ruim assortiment waar elk wat vind vindt naar zijn smaak en zijn portefeuille.

En dat Nikon geen antwoord heeft op jouw 70-200 F4.0 L,ik ben er echt van onder de indruk

RR, ook sorry, maar leer jij nou eens objectief lezen en zijn!!!
                                De originele vraag verwijst duidelijk naar een 70-200 4.0L van Canon.

mijn antwoord:
                                1: cameras uit vergelijkbare prijsklasses zijn gelijkwaardig.
                                2: lenzen zijn gelijkwaardig. bij beide merken zijn er goede en slechte.
                                3: compatibilteit is gelijk waardig, ik heb nog geen enkele oude ef vatting niet weten werken op Canon, ik spreek over originele lenzen hé. Dus nikon is daar zeker niet in het voordeel, tenzij je een 20 jaar oude manuele focus / zonder lichtmeting lens van Nikon wilt hergebruiken.
                                4: accesoires zijn gelijkwaardig, en allemaal peperduur.
                                5: service van Nikon is goed (db), maar die van Canon heeft me nog veel beter geholpen. zo zie je maar... en hopelijk nooit nodig hé!!
                                Nikon heeft nu een beter flits systeem (werk aan de winkel Canon!!)

Als je dit nou goed leest, zul je zien dat er staat : lenzen zijn gelijkwaardig....

Nikon is gekend voor zijn breedhoek, Canon eerder voor zijn tele. (maar goed, dit is natuurlijk weer niet objectief)

Zeg mij welke lens je bij Nikon tegenover de Canon 70-200 L4.0 kan zetten??? hou rekening met kwaliteit en prijs! Geen 2.8 hé.

En dan ook nog eens welke Canon lens je tegenover de 12-24 van Nikon kan zetten?? Ik weet het niet.

Knap jij af, jou probleem, maar dit is objectiviteit ten top!!

Zo zie ik het.
                                Rudy
                                Wacht even, ik denk net nog aan eentje, de Canon 35-350 3.5-5.6 L, die zou ik ook missen als ik naar Nikon stap.

Comment

Working...
                                X