Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77 en Nex-7 op komst

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

Nee, het gaat om de A77 en A65. De motortjes die SteadyShot Inside aandrijven genereren warmte, en een sensor die constant werkt genereert evenzeer hitte. Met als gevolg regelmatig warmteproblemen, afhankelijk van in wat voor omgevingstemperatuur je werkt.

Deze webcast is ondertussen terug te vinden op internet trouwens.

Last edited by JorisVdB; 25 augustus 2011, 15:50.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
      Nee, het gaat om de A77 en A65. De motortjes die SteadyShot Inside aandrijven genereren warmte, en een sensor die constant werkt genereert evenzeer hitte. Met als gevolg regelmatig warmteproblemen, afhankelijk van in wat voor omgevingstemperatuur je werkt.
      dat weet ik wel, maar als ze SSS via elektronische weg ipv mechanische kunnen uitvoeren was mijn gedacht dat dit eventueel ook zou toegepast kunnen worden in de nexen (veronderstel dat elektronisch systeem minder ruimte in beslag neemt en minder warmte genereert, 2 zaken die meer kritisch zijn in de nex). Maar schijnbaar was dit systeem ook al toegepast in de a55.

Comment

't Zou stom zijn om daar dit soort 'Digital SteadyShot Inside' () in te gaan gebruiken. Waarvoor zijn die OSS lenzen dan ? Ze hebben zelfs de moeite gedaan om OSS in een (toegegeven erg grote!) 50/1.8 te krijgen...
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
          't Zou stom zijn om daar dit soort 'Digital SteadyShot Inside' () in te gaan gebruiken. Waarvoor zijn die OSS lenzen dan ? Ze hebben zelfs de moeite gedaan om OSS in een (toegegeven erg grote!) 50/1.8 te krijgen...
          -NEX is niet meer een beperkt systeem zoals je vindt bij DSLR, maar een modulair systeem, waar je ook andere objectieven kunt op gebruiken dan de E-mount, zekers met lae2 adapter.
          -de high-end objectieven (zoals de carl-Zeiss) zal men niet vlug OSS inbouwen, ook niet in de samyang objectieven en andere objectieven die nog op de markt gaan komen en niet te vergeten de vintage objectieven,
          zelfde geldt voor high-end standaardzooms
          -en als je de 2 systemen hebt kun je zelf kiezen

Comment

Ok, daar heb je een punt, zoals bij die Carl Zeiss. Of andere lenzen (zoals Paul Genge het herhaalde in de webcast, heeft Sony de E-mount specificaties vrijgegeven)...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Dit topic mag waarschijnlijk wel dicht, nu ze er beide officieel aangekondigd zijn, niet ?

Graag dit topic sluiten wat mij betreft. Met zoveel Nex-7- en a77-topics is het niet meer te volgen...

Kan een mod de nuttige inhoud misschien overbrengen naar het nieuwe Nex-topic dat Puerte net gestart heeft ?
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

[Mod-LesC]Zal deze sluiten. Wordt vervolgd HIER. Wil eventueel ook wat overdragen, maar dan alleen op verzoek via PB, en de exacte posts genoemd (b.v. post #76, om maar een te noemen)[/Mod]
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                X