Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77 en Nex-7 op komst

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

    [Mod-LesC]Quote Leontine verwijderd, omdat ik het origineel ook geschrapt heb.[/Mod]
    Je mag het dan niet eens zijn met hem, maar kunnen we het hier alsjeblief on-topic houden ? De bal, niet de man, om het met LesC z'n woorden te zeggen.

    [Mod-LesC]Dank je Joris! Heb hierboven ingegrepen.[/Mod]
    Last edited by LesC; 24 augustus 2011, 15:15. Reden: Quote verwijderd, mod tekst toegevoegd
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #62
      Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

      Hier nog enkele foto's vd A77, klik en klik
      Hier zie je het nieuwe LCD mechanisme, klik
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #63
        Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

        Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
        [Mod-LesC]"Op de man" zin verwijderd[/Mod]

        ik loop vaak genoeg rond met een 50mm 1.8 en zelfs op iso 200 kan ik lang genoeg uit de hand blijven fotograferen bij redelijk lange sluitertijden en weinig licht, en dan heb ik het nog geeneens over de 1.4, 1.2 objectieven.. of denk je nu echt dat leica IS op haar noctilux gaat zetten om zodoende de boel nog zwaarder en groter te gaan maken.. ?kortere lens vereist nog geeneens zulke snelle sluitertijden in vergelijking tot de langere lenzen..en we hebben het ook nog es over het kostenplaatje wat bij oss oid hoort..technisch gezien kan zowat alles, maar het moet wel bruikbaar en betaalbaar blijven.[Mod-LesC]"Op de man" zin verwijderd[/Mod]

        [Mod-LesC]"Op de man" zin verwijderd[/Mod]

        Mensen die al gefotografeerd hebben weten dat je f1,8 objectieven, ook bij weinig licht al eens liever op een ander diafragma plaatst dan f1,8 snap je. Meestal lukt dat niet door onvoldoende licht en bij gebrek aan beeldstabilisatie.
        Je hoeft dat niet noodzakelijk op f 1,8 te gebruiken, dat moet niet zenne

        Je stelt die f-waarde meestal in in functie van de gewenste scherptediepte, je moet maar eens opzoeken wat dat eigenlijk is scherptediepte, en dan kun je tegelijkertijd ook eens opzoeken wat de sweet spot van een objectief is.

        Maar men kan misschien [Mod-LesC]"Op de man" zin verwijderd[/Mod] objectieven op de markt brengen met een vast diafragma, zou waarschijnlijk heel wat kosten besparen
        Maar ik vrees dat er niet zoveel rondlopen van dat gedacht, daar twijfel ik sterk aan.

        En als je het beste APS toestel momenteel op de markt neemt (pentax-k5), zal je zien dat er tussen 1600 en 200ISO nog altijd een groot kwaliteitsverschil is., zelfs ook bij een d3x

        daarbij is de 50mm f 1,8 ook bedoelt voor de nex(c)3, nex5(n) VG10, VG20, FS100 en niet enkel voor de NEX7.

        Als het haalbaar was van OSS in die 50mm te plaatsen zou men dat gewoonweg doen en iedereen ([Mod-LesC]"Op de man" zin verwijderd[/Mod]) zou hoera roepen !
        Last edited by LesC; 24 augustus 2011, 15:18.

        Comment


        • #64
          Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

          Hoopt alleen dat de high-end camera's van Canon nooit met een EVF op de markt gaan komen, of ze gaan laag in mijn ogen vallen...
          Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

          Comment


          • #65
            Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

            Er is een aardige kans dat dit vroeg of laat met zowel Nikon als Canon kan gebeuren . Ik denk dan aan de integratie van de autofocus in de sensor - iets dat ik bij Sony ook nog zie komen binnen enkele jaren.
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #66
              Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

              beeldkwaliteit die je van de nex-5n mag verwachten is te vergelijken met deze van de nexc3, hier een aantal voorbeelden:

              Comment


              • #67
                Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Je mag het dan niet eens zijn met hem, maar kunnen we het hier alsjeblief on-topic houden ? De bal, niet de man, om het met LesC z'n woorden te zeggen.
                het gaat hier niet over het eens zijn met puerte... [Mod-LesC]Off topic en "op de man" tekst verwijderd.[/Mod]

                enige wat ik gezegd heb, is dat je met kortere lenzen, niet per definitie IS, OSS oid nodig hebt en dat het technisch en economisch gezien niet altijd eenvoudig is om eea te implementeren, en dat je met het standaard 50mm lensje heel wat af kan..zeker als het lichtsterk is icm met de uitstekende hoge iso capaciteiten van de sensoren van dit moment..

                als je toch kijkt, dat vroeger een lichtsterke prime zowat een must was, met trage film (asa 25, asa 50) en als je ziet wat de huidige toestellen allemaal kunnen, wat betreft IQ en ruiseigenschappen, dan is op de kortere lens niet per definitie IS, VR of OSS nodig.. het KAN altijd natuurlijk, dat ontken ik ook niet..maar laten we aub een beetje relistisch blijven.. mocht sony alsnog met een 50mm OSS objectief komen, dan is dat alleen maar goed natuurlijk..maar lichtsterk, met OSS in de lens, zal ook weer nadelen geven wbt handelbaarheid en prijs.. ik heb ik het verleden ook met minolta´s mijn fotookes gemaakt, de 50 mm 1.7 rokkor kon heel wat af.. en gaf zelfs vol open uitstekende beeldkwaliteit.. denk nu niet dat ik een sony/minolta-hater ben he? want dat ben ik echt niet.. ik heb nog steeds een minolta srt met puike minolta rokkor-primes in zowat iedere focale lengte.. en die zijn allemaal goed en in uitstekende staat, en af en toe ga ik er nog wel eens mee op pad....

                een mens is meer dan een canon-logo in haar avatar..

                ik heb meer noten op mijn zang, en meer toestellekes dan mijn canonneke hoor, alleen vind ik het niet nodig om dat hier allemaal in mijn onderschrift te zetten..kan zo omswitchen naar nex als het moet met wat mooie primekes uit wetzlar om maar een mooi voorbeeldje te noemen..
                Last edited by LesC; 24 augustus 2011, 15:20. Reden: Off topic en "op de man" tekst verwijderd
                EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                Comment


                • #68
                  Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                  Ik ben wel eens benieuwd voor volgende zaken:

                  -50mm f1.8 met of zonder OSS?
                  -Ze hebben van de A65 eigenlijk een A580 in SLT versie gemaakt (naar mijn mening toch) met een upgrade! Schermpje werkt nu zoals de A55 en niet zoals de A77 zoals oorspronkelijk op de eerste foto's wel leek te zijn...
                  -Wat is er gebeurd met de 40mm f2 OSS van de Sony slides?
                  -500mm F4? 't zal misschien toch niet voor morgen zijn

                  't wordt een spannende dag morgen

                  Comment


                  • #69
                    Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                    Vraag me af waarom ze uitgerekend 40mm nemen. Hopelijk een 50/1.8 OSS. Inderdaad, de A65 is ongeveer iets à la A580. Moest eigenlijk wel, nog een 'tussenmodel'. De 500mm f/4 G SSM hoop ik morgen ook te zien staan tussen de aankondigingen, maar SAR had al gemeld vorige maand of de maand daarvoor dat die vertraagd was...
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                      Vraag me af waarom ze uitgerekend 40mm nemen. Hopelijk een 50/1.8 OSS.
                      't enige wat ik "zo" kan bedenken is dat een 40mm F2 nog net klein genoeg is voor OSS in te bouwen en voor een 50mm F1.8 net niet?
                      Gaat het voor jou de A77 worden Joris? of is de A65 voldoende?

                      Comment


                      • #71
                        Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                        Ik ga alleen maar voor top-of-the-series modellen hé . Allez, APS-C toch . A77 dus.

                        De A700 opvolger die ik wou was eigenlijk een grotere A580 met wat A900/A700 features enz . Als ze effectief morgen worden aangekondigd bel ik deze week nog naar mijn fotowinkel. Nu, als die camera mij wat bevalt enz, tenminste.

                        Je zou best eens gelijk kunnen hebben wat die 40mm betreft. Alhoewel ik 40mm eigenlijk bijzonder kort vind. Da's zo'n beetje mossel noch vis. Niet genoeg groothoek enerzijds en te weinig tele anderzijds voor portret enz.
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                          Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                          't enige wat ik "zo" kan bedenken is dat een 40mm F2 nog net klein genoeg is voor OSS in te bouwen en voor een 50mm F1.8 net niet?
                          Gaat het voor jou de A77 worden Joris? of is de A65 voldoende?
                          Is niet zozeer het brandpunt maar wel de maximale diafragma opening die de OSS implementatie bemoeilijkt. Zo zou het geen probleem zijn om in een 50mm f4 lens OSS in te bouwen in een 50mm f1,8 is dat andere koek en ei.
                          mogelijk is er geen 50mm objectief, nog een paar uur wachten !

                          Comment


                          • #73
                            Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                            Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                            -Ze hebben van de A65 eigenlijk een A580 in SLT versie gemaakt (naar mijn mening toch) met een upgrade! Schermpje werkt nu zoals de A55 en niet zoals de A77 zoals oorspronkelijk op de eerste foto's wel leek te zijn...
                            Is dat niet de a55 ?

                            Comment


                            • #74
                              Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              Is dat niet de a55 ?
                              Ik had wel verwacht dat iemand dit zou zeggen

                              't is in feite een mix van alles é...De eenvoud en layout van de knoppen komen inderdaad sterk overeen met de A55, maar de vormfactor (bv 1 draaiwiel, geen AF/MF knop, grootte, etc...) is typisch "sub-7" reeks. Vandaar dat het mij eerder de SLT-versie van de A580 leek

                              Comment


                              • #75
                                Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                                Hier een foto op ISO1600(JPEG) vd A77 , klik
                                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                                Mijn bird foto's en urbex foto's

                                Comment

                                Working...
                                X