Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77 en Nex-7 op komst

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

dit zou volgende woensdag (24/8) allemaal aangekondigd worden:

NEX-systeem:
    -NEX-7 (24mp)
    -NEX-5N (16mp)
    -VG-20 (video)
    -external EVF (werkt niet met NEX5 enkel met NEX-5N )
    -24mm f/1.8 Zeiss
    -50mm f/1.8 OSS (1,8 prime objectief met OSS ? )
    -55-210mm OSS

Brengt het totaal aantal E-objectieven voor NEX momenteel op 7.
    Zoals te verwachten geen sprake van converter met ingebouwde AF.

SLT:
    -A77 (24mp)
    -A65 (24mp)
    -vertical grip
    -16-50mm f/2.8

.
    Last edited by puerte; 21 augustus 2011, 14:24.

Comment

Ah, ik wist niet dat de 50mm OSS ging krijgen ?
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Is technisch uitzonderlijk moeilijk om OSS in een f 1,8 objectief te krijgen en daarbij de omvang vd lens aanvaardbaar te houden. Twijfel dat dit objectief OSS meekrijgt, foutje in de geruchten denk ik, alhoewel men weet nooit, zou mooi zijn.

Comment

't Zou bijzonder handig zijn voor HD video, want dat compenseert echt wel goed, die OSS .
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Krijgt de A65 een nieuwe body zoals de A77 of wordt het een A55 met nieuwe sensor ?
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              Is technisch uitzonderlijk moeilijk om OSS in een f 1,8 objectief te krijgen en daarbij de omvang vd lens aanvaardbaar te houden. Twijfel dat dit objectief OSS meekrijgt, foutje in de geruchten denk ik, alhoewel men weet nooit, zou mooi zijn.
              OSS lijkt mij niet echt noodzakelijk op een vrij ´kort´ objectief dat f/1.8 geeft..daarbij, de hoge iso capaciteiten zijn tegenwoordig zo goed, dat OSS op een vrij lichtsterk objectief niet per direct noodzakelijk is.
              EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Ik geloof persoonlijk dat de 50mm geen OSS gaat hebben...als je de foto's bekijkt, dan zie je op elke lens met OSS het uitdrukkelijk op de lens vermeld staan. Op de 50mm staat dat er niet bij...lijkt mij dus straf dat de 50mm OSS toch gaat hebben!

Maar hopelijk ben ik verkeerd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                  OSS lijkt mij niet echt noodzakelijk op een vrij ´kort´ objectief dat f/1.8 geeft..daarbij, de hoge iso capaciteiten zijn tegenwoordig zo goed, dat OSS op een vrij lichtsterk objectief niet per direct noodzakelijk is.
                  Euh, even vergeten dat OSS ook de beweging tijdens het filmen een stuk neutraliseert ? 't Is niet zaligmakend, maar het is wel leuk en praktisch om te hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                    Euh, even vergeten dat OSS ook de beweging tijdens het filmen een stuk neutraliseert ? 't Is niet zaligmakend, maar het is wel leuk en praktisch om te hebben...
                    voor uit de hand filmen zou oss wellicht een oplossing zijn, vergeet echter niet, dat oss op een 50mm f/1.8 objectief wel gevolgen zal hebben qua grootte, en zeker ook wat betreft de aanschafprijs.. filmen is trouwens niet het eerste waarvoor je een a77 of nex-7 koopt, het zijn en blijven fototoestellen met goede capaciteiten tot filmen, niet andersom..
                    EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

voor uit de hand filmen zou oss wellicht een oplossing zijn, vergeet echter niet, dat oss op een 50mm f/1.8 objectief wel gevolgen zal hebben qua grootte, en zeker ook wat betreft de aanschafprijs.. filmen is trouwens niet het eerste waarvoor je een a77 of nex-7 koopt, het zijn en blijven fototoestellen met goede capaciteiten tot filmen, niet andersom..
                      [Mod-LesC]"Op de man" zin geschrapt[/Mod]NEX systeem omvat ook video toestellen zoals de vg10, vg20 en de de nex-fs100.
                      Last edited by LesC; 24 augustus 2011, 16:11. Reden: Op de bal, niet op de man!

Comment

filmen is trouwens niet het eerste waarvoor je een a77 of nex-7 koopt, het zijn en blijven fototoestellen met goede capaciteiten tot filmen, niet andersom..
                        En de NEX-5 en -3 ...Daar kan je ook prima mee filmen . Ohja, en de 50mm f/1.8 (al dan niet met OSS) is voor de E-mount, dus laat de A77 er maar buiten .

Het is bij mij anders wel het tweede waarvoor ik een A77 zal kopen...
                        Last edited by JorisVdB; 22 augustus 2011, 09:01.

Comment

[Mod-LesC]"Op de man" zin geschrapt[/Mod]OSS heeft altijd zijn nut, kwaliteit op hoge ISO degenereert heel sterk bij alle toestellen momenteel op de markt inclusief de FF's.

Je krijgt veel beter eindresultaat als je een 3 stops kunt ophalen door OSS ipv 3 stops in de hogere ISO's te moeten gaan.

de reden dat er geen snelle objectieven met OS te vinden zijn bij deze brandpunten is om dat dit praktisch moeilijk te verwezenlijken is, zoals ik eerder al geschreven heb.

[Mod-LesC]"Op de man" zin geschrapt[/Mod]
                          Last edited by LesC; 24 augustus 2011, 16:12. Reden: Op de bal, niet op de man!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                            Ik geloof persoonlijk dat de 50mm geen OSS gaat hebben...als je de foto's bekijkt, dan zie je op elke lens met OSS het uitdrukkelijk op de lens vermeld staan. Op de 50mm staat dat er niet bij...lijkt mij dus straf dat de 50mm OSS toch gaat hebben!

Maar hopelijk ben ik verkeerd
                            nee je bent niet verkeerd volgens mij, zou een klein wonder zijn moest het wel zo zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                              Krijgt de A65 een nieuwe body zoals de A77 of wordt het een A55 met nieuwe sensor ?
                              -De a65 zou volgens de geruchten een A77 met een minder stevige body zijn en ook niet weather sealed, maakt eigenlijk weinig uit voor normaal gebruik.

-Zou ook maar 10fps halen ipv 12 (is ook relatief, momenteel is 10fps het maximum bereik van alle bestaande DSLR's !)

-waar ook verschil zou kunnen zitten is in de sluitersnelheid, maar dat is niet heel duidelijk momenteel, daar zijn geruchten dat de A77 een semi elektronische sluiter zou gebruiken, waarschijnlijk is dit niet het geval voor de a65, vandaar ook het verschil in fps en maximum sluitersnelheid, maar dat zijn nog allemaal speculaties overmorgen zal dat meer duidelijk worden.

-zou beiden wel evenveel AF punten hebben maar bij de a65 zouden er minder van het zogenaamde crosstype zijn.

In feite is de a65 het meest aangewezen toestel voor de meeste gebruikers denk ik.

Comment

[Mod-LesC]"Op de man" zin geschrapt[/Mod]OSS heeft altijd zijn nut, kwaliteit op hoge ISO degenereert heel sterk bij alle toestellen momenteel op de markt inclusief de FF's.

Je krijgt veel beter eindresultaat als je een 3 stops kunt ophalen door OSS ipv 3 stops in de hogere ISO's te moeten gaan.

de reden dat er geen snelle objectieven met OS te vinden zijn bij deze brandpunten is om dat dit praktisch moeilijk te verwezenlijken is, zoals ik eerder al geschreven heb.

ik loop vaak genoeg rond met een 50mm 1.8 en zelfs op iso 200 kan ik lang genoeg uit de hand blijven fotograferen bij redelijk lange sluitertijden en weinig licht, en dan heb ik het nog geeneens over de 1.4, 1.2 objectieven.. of denk je nu echt dat leica IS op haar noctilux gaat zetten om zodoende de boel nog zwaarder en groter te gaan maken.. ?kortere lens vereist nog geeneens zulke snelle sluitertijden in vergelijking tot de langere lenzen..en we hebben het ook nog es over het kostenplaatje wat bij oss oid hoort..technisch gezien kan zowat alles, maar het moet wel bruikbaar en betaalbaar blijven.. [Mod-LesC]"Op de man" zin geschrapt[/Mod]

[Mod-LesC]"Op de man" zin verwijderd[/Mod]
                                Last edited by LesC; 24 augustus 2011, 16:22. Reden: Op de bal, niet op de man

Comment

Working...
                                X