Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Pro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon Pro

    Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
    ik heb al gehoord dat de 1D mkV ook FF zal worden.
    geruchten geruchten... ik heb al vanalles gehoord maar geloof niks totdat er een officiele aankondiging komt.
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #32
      Re: Canon Pro

      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Een gewone hobbyist gaat meestal geen 4000 euro voor een nieuwe body uitgeven, daar waar een prof dat van zijn onkosten kan aftrekken.
      Dat is natuurlijk waar en daarin zit ook het grootste verschil. Pro's zeuren niet over prijs, dat doen amateurs. Een beroepsfotograaf koopt het beste dat er is en schrijft het af over 3 jaar. Hij recupereert BTW (dus 21% korting) en met de overschot verlaagt hij zijn belastingen en sociale bijdragen. Na drie jaar is de camera afgeboekt en verschijnt een nieuwer model (niet toevallig elke 3 jaar). Als hij de camera dan nog verkoopt (aan een amateur), heeft hij hem drie jaar lang bijna gratis kunnen gebruiken.

      De modellen zijn bestemd voor verschillend publiek. Voor een bijberoeper of serieuze amateur is een 5D uitstekend; die heeft geen supersnel model nodig en geniet toch van de hoogste kwaliteit.
      Last edited by Hocus Focus; 14 april 2011, 20:40.

      Comment


      • #33
        Re: Canon Pro

        Vorige week, bij Agnes Obel in de AB, had ik zowel de 1D MIII als de 5D MII bij, maar de 5D MII heb ik rap opzij gelegd omdat de zoekende en twijfelende autofocus op mijn zenuwen werkte. En ik ben maar een amateur ...
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #34
          Re: Canon Pro

          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
          Vorige week, bij Agnes Obel in de AB, had ik zowel de 1D MIII als de 5D MII bij, maar de 5D MII heb ik rap opzij gelegd omdat de zoekende en twijfelende autofocus op mijn zenuwen werkte. En ik ben maar een amateur ...
          is dat al een oudere 5D mkII? en met welke lens en dergelijke? Want ik wacht eigenlijk op de release van de 5D mkIII om de mkII aan te schaffen, tenzij de mkIII meevalt in prijs en de nieuwe digic processor zou krijgen zou ik gaan voor de mkIII zeker als jij me nu zegt dat je met een ubertoplens zou werken op de 5D mkII waarvan ik wel denk dat jij met toplenzen zult werken.
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

          Comment


          • #35
            Re: Canon Pro

            Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
            Vorige week, bij Agnes Obel in de AB, had ik zowel de 1D MIII als de 5D MII bij, maar de 5D MII heb ik rap opzij gelegd omdat de zoekende en twijfelende autofocus op mijn zenuwen werkte. En ik ben maar een amateur ...

            Ik was er ook met dat optreden, gefotografeerd met een 5D mk2.. geen enkel probleem gehad..

            Comment


            • #36
              Re: Canon Pro

              Mijn 5D MII was een showroommodel, weet dus niet hoe oud hij was. Heb hem in september 2010 gekocht denk ik.

              Op de 5D MII had ik een 24-70 mm f2.8 en op de 1D MIII de 70-200 mm f2.8.

              Ergens had ik wel zin om lenzen te verwisselen (had ook de 50 mm f 1.4 en 135 mm f2 bij), maar aangezien we maar 2 songs mochten doen, had ik geen tijd om lenzen te verwisselen.

              De nieuwe 5D M III (?) zou meer in de buurt van de 1Ds M III liggen qua prestaties (en prijs), maar ik denk dat met de verschrikkelijke toestanden in Japan, de ontwikkeling daarvan wel vertraging zal oplopen.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #37
                Re: Canon Pro

                Oorspronkelijk geplaatst door CaNNik Bekijk bericht
                Ik was er ook met dat optreden, gefotografeerd met een 5D mk2.. geen enkel probleem gehad..
                Je moet eens een 1D MIII of IV huren of lenen van een vriend, je zal het verschil in gebruiksgemak en autofocus wel rap zien, ms niet in de foto's zelf.
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                Comment

                Working...
                X