Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe beginnen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe beginnen?

hallo digitale cameramensen,
    Als beginneling met een budget van om en bij de 499 Euro ben ik van plan me een digitale camera aan te schaffen. Na een bezoek aan de Fnac en daar vele prachtige hebbedingetjes gezien te hebben wist ik aan geen kanten meer wat nu goed of minder goed is. Ik heb daar wel gelezen dat sony en canon niet slecht zijn. Klopt dit? Weten jullie wat de voor en tegens zijn? Wat raden jullie me aan? Groeten Joe,

Wel euh,
    Als beginnend amateur dacht ik aan landschappen, fam & vrienden, vakantie enz,
    Ik heb nog geen ervaring met fotografie, behalve met wegwerptoestelletjes..

---------------------------------------------------------------------
    15/01/2004 2148

wat zijn de nadelen van Sony? P92,

Voor dat we dit kunnen beantwoorden, enkele wedervragen.

Wat wil je doen met het toestel? Landschappen, sport, portretten, macro, ...
    Wat is je kennis van fotografie? Zoek je een point&shoot (mikken en afdrukken) of wil je zelf alles kunnen instellen ...

BTW: Welkom op het forum...
    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

BTW: de Fnac is geen goeie start om te gaan zoeken: veel en veel te duur!!!

Er zijn genoeg goede en goedkope adressen te vinden op het forum

En daarnaast: welkom en veel plezier hier...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Waarom is Fnac een slechte start?

Bij Fnac verlagen ze direct hun prijs met de beste prijs die je gevonden hebt (in België), en je krijgt er bovenop een jaar extra waarborg bij. In functie van beschikbaarheid krijg je tevens en vervangtoestel (geen DSLR) bij eventuele herstelling. Het is tevens een winkel waar je makkelijk veel kan uitproberen.

Aan de andere kant .. Bij Grobet en Bartok kan dit ook, en daar betaal je direct een "correcte" prijs. het extra jaar waarbork krijg je er wel niet bij. wil je een verkoper die echt weet wat hij verkoopt, dan zal je die ook eerder vinden bij Grobet en Bartok en nog enkele gelijkaardige winkels. alhoewel .. ik heb al afgestudeerde fotografen achter de toonbank bij Fnac gevonden.

Comment

Mag je altijd eens proberen een 10D body die 1999 geprijsd staat te kopen aan 1548... Mij is het in elk geval niet gelukt.... (staat er nu ook niet meer in Gent )

Als ze hun prijs aanpassen aan de goedkoopst gevondene, dat ze dat dan meteen doen ipv te profiteren en te cashen...
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

Comment

toen ik er een VX2000 kocht, die 179.000 geprijsd was, betaalde ik ook maar 150.000, maar ik had wel 5 jaar waarborg ipv 1 jaar.

Met SLR bodies gelijkaardige verhalen .. ze laten je soms wel even wachten als de verkope de toelatig gaat vragen bij hun chef, maar je verlaat de Fnac met een bodemprijs maar met extended waarborg

soit, eerlijkheidshalve .. m'n D100 heb ik er niet gekocht .. was er overigens niet op voorraad .. maar 1548euro heb ik in België nergens zien staan voor een D100. 1648 was het laagste prijs die ik vond.

het is een prijspolitiek om niet voor elke klant de broek uit te doen .. maar een wakkere klant die de prijzen kent, hoeft niet ergens anders te kopen enkel omwille van de prijs

Comment

Joe welkom bij BD,

Om antwoord te geven op je vraag, ga eens kijken naar de Canon A80 een prima toestel voor de beginner goede point en shoot plus dat er ook nog veel manual mogenlijkheden in zitten.

De kleuren en scherpte van de foto's zullen je verassen, koop er wel een extra geheugenkaart bij, maar dat geld voor elk toestel dat je koopt.
              Tevens is hij erg makkelijk mee te nemen.

Groeten Omega.

www.digiwaart.nl

Comment

Omega is me voor! Ik zou persoonlijk ook gaan voor de A80. Op dit moment ongeveer voor 380 Euro te verkrijgen. Het kantelbare scherm bied tevens veel voordelen.

Originally posted by Omega
                Joe welkom bij BD,

Om antwoord te geven op je vraag, ga eens kijken naar de Canon A80 een prima toestel voor de beginner goede point en shoot plus dat er ook nog veel manual mogenlijkheden in zitten.

De kleuren en scherpte van de foto's zullen je verassen, koop er wel een extra geheugenkaart bij, maar dat geld voor elk toestel dat je koopt.
                Tevens is hij erg makkelijk mee te nemen.
                P.S. Welkom op het forum
                Canon EOS 350D | EF-S 18-55 II | EF 50 1.8 II | Canon Powershot G3 | Speedlite 420EX | Velbon CX-640 | Elinchrom Minilite Kit II
                (Portretwebsite)

Comment

Jaja vindt de Nikon CP3700 een goed compact toestel

Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

...en mocht A80 te duur zijn, ga dan misschien voor de A70.

Deze kocht ik voor een collega onlangs bij TopFoto in Düren voor 400€, maar die prijs is dan wel inclusief een 256Mb CF kaart en een snellader met 4 NimH batterijen.

Een goede tip trouwens; vergeet niet dat je uit die "499€" nog geld moet vrijhouden voor lader, batterijen en geheugenkaartjes!

DE A70 kreeg de hoogste score ("highly recommended") op dpreview: http://www.dpreview.com/reviews/canona70/. Er zijn niet veel camera's in zijn prijsklasse die hem dat nadoen.

http://www.theafricabug.com

Comment

wil je een verkoper die echt weet wat hij verkoopt, dan zal je die ook eerder vinden bij Grobet en Bartok en nog enkele gelijkaardige winkels
                      Effe een correctie gedaan Waarom? Persoonlijke ervaringen

Comment

Persoonlijk ben ik ook niet echt te spreken over de "prijzen politiek" van de Fnac! Ik hou niet zo van winkels waarmen probeert prijzen te hanteren die 25% te duur zijn, en dan terug krabbelen met de slogan "ergers anders goedkoper, dan passen wij onze prijs wel aan voor je". Het erge is dan ook dat ze het enkel doen voor die klant! In de etalage blijft de prijs rustig veel te duur. In mijn ogen is dat een systeem om de minder/niet geinformeerde klant uit te melken, en om dan toch nog aan het ander publiek te kunnen verkopen laten ze voor hun eigen een achterdeurtje open door hun prijs aan te passen... Als ze het dan toch zo eerlijk willen spelen kunnen ze gewoon hun prijs aanpassen van zodra iemand een lagere prijs kan aantonen, en die dan ook zo houden voor iedereen!

Just my 2c worth!
                        Canon met glas...

Comment

Originally posted by Visio
                          Waarom is Fnac een slechte start?

Bij Fnac verlagen ze direct hun prijs met de beste prijs die je gevonden hebt (in België), en je krijgt er bovenop een jaar extra waarborg bij. In functie van beschikbaarheid krijg je tevens en vervangtoestel (geen DSLR) bij eventuele herstelling. Het is tevens een winkel waar je makkelijk veel kan uitproberen.

Aan de andere kant .. Bij Grobet en Bartok kan dit ook, en daar betaal je direct een "correcte" prijs. het extra jaar waarbork krijg je er wel niet bij. wil je een verkoper die echt weet wat hij verkoopt, dan zal je die ook eerder vinden bij Grobet en Bartok en nog enkele gelijkaardige winkels. alhoewel .. ik heb al afgestudeerde fotografen achter de toonbank bij Fnac gevonden.
                          de standaard garantie is verplicht 2 jaar!!!
                          en daar kan iedereen zich op beroepen.
                          je hebt er dus wettelijk gezien recht op ook al staat er dat er 1 jaar garantie is!!! even ter informatie aan niet wetende!
                          "Fuji S2pro" & "Fuji S1pro" Metz 54MZ-3/SCA3402*omni bounce* Sigma 17-35mmD 2.8:4 Aspherical * Nikon 28-80mm * nikon 35-135mm * sigma 70-300mm * sigma 50-500mm * X-drive II 60Gb * 2xCF van 1Gb Ridata - studioflitsers Bowens - manfrotto statief

Comment

De standaard garantie is 2 jaar.

Is dat wettelijk(is daar een wettekst over) of wat, want daar heb ik nog nooit iets van gehoord?

Eén jaar is imo wettelijk

Groetjes
                            Hubert
                            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Op zo'n spullen geldt er standaard 2 jaar Europese garantie...
                              En dat ligt op Europees niveau vast (vraag me nu niet naar de wettekst...)
                              Fuji S602Z & extra's
                              www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Working...
                              X