Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 of Sony NEX-5 Systeem camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nikon D90 of Sony NEX-5 Systeem camera

    Heeft er hier iemand al in de praktijk de vergelijking gemaakt tussen enerzijds de SONY NEX 3 of 5 en anderzijds de PANASONIC GF1 of GF2 ?

    Prettige dag,

    Sen

    Comment


    • #32
      Re: Nikon D90 of Sony NEX-5 Systeem camera

      Vraag misschien eens aan Rudy. Die had een PEN (dacht ik) en nu NEX.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #33
        Re: Nikon D90 of Sony NEX-5 Systeem camera

        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        de meest natuurlijke houding om foto's te maken is toestel op buikhoogte, als je je handen goed tegen je buik drukt krijg je een heel stabiele houding, stabieler dan met de minder natuurlijke toestel aan het oog houding. En in veel gevallen is dit ook de ideale hoogte om opnames te maken.
        Indien u uw handen goed op uw buik drukt, zou het weleens kunnen zijn dat u dat LCD
        schermpje niet ziet, of dat u een foto van uw voeten trekt. Maar soit en eender hoe.
        Zelf vind ik het het meest natuurlijk om door een zoeker te kijken en te bepalen van
        wat en hoe ik een foto wil trekken; ook al gaan anderen daarvoor liever op hun hoofd
        staan of zich in een lingo houding wringen.
        Het kijken door een zoeker en bepalen vind ik een van de fotografische genoegens...

        Comment


        • #34
          Re: Nikon D90 of Sony NEX-5 Systeem camera

          Oorspronkelijk geplaatst door raul09 Bekijk bericht
          Heeft nex al zoom bereik dat vergelijkbaar is met 70-300 lens?
          Kan dat hele systeem gedoe nog niet goed volgen en vooral lenzen die er bij zijn
          Post 3 van dit topic geeft je een antwoord denk ik.

          En daarnaast is er een hele reeks goedkope adapters beschikbaar waardoor je lenzen van heel wat andere merken met Nex kan combineren.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #35
            Re: Nikon D90 of Sony NEX-5 Systeem camera

            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
            Indien u uw handen goed op uw buik drukt, zou het weleens kunnen zijn dat u dat LCD
            schermpje niet ziet, of dat u een foto van uw voeten trekt. Maar soit en eender hoe.
            Zelf vind ik het het meest natuurlijk om door een zoeker te kijken en te bepalen van
            wat en hoe ik een foto wil trekken; ook al gaan anderen daarvoor liever op hun hoofd
            staan of zich in een lingo houding wringen.
            Het kijken door een zoeker en bepalen vind ik een van de fotografische genoegens...
            je moet je eigen eens afvragen als je een review van belekes doet, instellingen aan de camera wijzigd of filmrollekes, memory card, battery, objectief vervangt in welke positie je je toestel houdt.
            Inderdaad in de meest voorliggende en natuurlijke houding, en ik denk niet dat er iemand het in zijn hoofd krijgt, buiten jij misschien, omdat te doen op ooghoogte.

            waarom neem jij opnames op ooghoogte, omdat dit een zware beperking is van de optische zoeker in DSLR's en dat het niet naders kan. 60 jaar terug had men geen ander technologie en kon het ook niet anders, gelukkig zijn we den dag vandaag al iets meer geevolueerd en kunnen we vanuit meer comfortable houdingen opnames maken, en zijn we niet meer gelimiteerd in bewegingsvrijheid door de beperkingen van optische zoeker die binnen een paar jaar toch passe is.

            Comment


            • #36
              Re: Nikon D90 of Sony NEX-5 Systeem camera

              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              je moet je eigen eens afvragen als je een review van belekes doet, instellingen aan de camera wijzigd of filmrollekes, memory card, battery, objectief vervangt in welke positie je je toestel houdt.
              Inderdaad in de meest voorliggende en natuurlijke houding, en ik denk niet dat er iemand het in zijn hoofd krijgt, buiten jij misschien, omdat te doen op ooghoogte.

              waarom neem jij opnames op ooghoogte, omdat dit een zware beperking is van de optische zoeker in DSLR's en dat het niet naders kan. 60 jaar terug had men geen ander technologie en kon het ook niet anders, gelukkig zijn we den dag vandaag al iets meer geevolueerd en kunnen we vanuit meer comfortable houdingen opnames maken, en zijn we niet meer gelimiteerd in bewegingsvrijheid door de beperkingen van optische zoeker die binnen een paar jaar toch passe is.

              De meest natuurlijke houding is absoluut vanuit de hoogte van de buik , zoals met alle midden formaat camera's kijk je dan naar beneden naar de zoeker, met de NEX kan je het lcd scherm zo kantelen dat dat ook kan, waarvoor het ook gemaakt is
              back to essentials, and onwards to the future ......
              Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

              https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

              Comment

              Working...
              X