Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 of Sony NEX-5 Systeem camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D90 of Sony NEX-5 Systeem camera

    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
    Een Nex is misschien iets minder bij felle zon, een dslr is net zo goed iets minder bij weinig licht.
    Dat is waar, maar ik beoefen mijn hobby veel vaker in de zon (zelfs vaak met deze in mijn
    rug) dan in het duister.

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D90 of Sony NEX-5 Systeem camera

      wat velen niet nex en half nex gebruikers vergeten is dat je 3 mogelijke instellingen hebt voor het LCD scherm:
      -manueel, bepaal je zelf de nodige lichtsterkte
      -automatisch, hier bepaalt het toestel de lichtsterkte
      -fel zonlicht, voor gebruik in vol zonlicht, heel helder beeld

      daarbij:
      -er bestaat een optische zoeker voor de nex (16mm)
      -er bestaan hulpmiddelen om op LCD te plaatsen (www.lcdvf.com)
      -mogelijk komt er nog een EVF voor NEX5

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D90 of Sony NEX-5 Systeem camera

        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        Met de zon in de rug zie je op een Nex even zo veel of
        even zo weinig als op mijn LX5. Nu weet ik niet wat uw vader op zijn ipad 2 ziet, maar ik weet wel wat ik gezien heb.
        En die NEX stond toevallig op de gewone instelling, niet op die voor zonnig weer, neem ik aan ?

        (En wat de iPad 2 betreft: da's net een spiegel bij veel zonlicht, zelfs met de helderheid op het maximum ingesteld...je moet echt in de schaduw gaan zitten wil je iets zien met dat weer zoals gisteren.)
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D90 of Sony NEX-5 Systeem camera

          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          -fel zonlicht, voor gebruik in vol zonlicht, heel helder beeld

          Dat helpt inderdaad wel goed, heb ik enkele weken geleden in Afrika ontdekt.

          Toch zou ik in sommige omstandigheden nog graag een zoeker ter beschikking hebben.

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D90 of Sony NEX-5 Systeem camera

            Vermits ik mijn bridge wil vervangen, ben ik vanmorgen even gaan vergelijken.
            Ik was begeestert door alle commentaren over de nex 5 met 18-200. Eén van de voor mij belangrijke punten is het gewicht van het geheel, en ik zou liefst ook een uitklapbaar scherm hebben. De nex viel niet direkt tegen, maar ik voelde wel dat ik een zoeker ga missen. Zeker de set met deze zwaardere lens gaf me een onzeker gevoel. Vervolgens dan eens de eos 1100 vastgehad. Deze overtuigde me meer qua gevoel, maar deze heeft dan weer geen uitklapbaar scherm, en begint al wat meer te wegen met een gelijkaardige lens erop.
            Heeft iemand een idee wat de beeldkwaliteit zou zijn tussen deze 2: zijn de foto's uit de nex "beter" dan de 1100 d, of omgekeerd?

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D90 of Sony NEX-5 Systeem camera

              Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
              Dat helpt inderdaad wel goed, heb ik enkele weken geleden in Afrika ontdekt.

              Toch zou ik in sommige omstandigheden nog graag een zoeker ter beschikking hebben.
              zoeker zal zonder twijfel in een aantal omstandigheden beter zijn, en zoals ik eerder geschreven heb zou een afneembare EVF het systeem compleet maken, alhoewel alternatieve zoekers zijn beschikbaar zoals de LCD viewfinder die een klassieke optische zoeker vlug doen vergeten

              (16/9 viewfinder is voor de nex)

              Cameranu, uw winkel voor camera's en accessoires
              Last edited by puerte; 9 april 2011, 16:45.

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D90 of Sony NEX-5 Systeem camera

                Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
                Vermits ik mijn bridge wil vervangen, ben ik vanmorgen even gaan vergelijken.
                Ik was begeestert door alle commentaren over de nex 5 met 18-200. Eén van de voor mij belangrijke punten is het gewicht van het geheel, en ik zou liefst ook een uitklapbaar scherm hebben. De nex viel niet direkt tegen, maar ik voelde wel dat ik een zoeker ga missen. Zeker de set met deze zwaardere lens gaf me een onzeker gevoel. Vervolgens dan eens de eos 1100 vastgehad. Deze overtuigde me meer qua gevoel, maar deze heeft dan weer geen uitklapbaar scherm, en begint al wat meer te wegen met een gelijkaardige lens erop.
                Heeft iemand een idee wat de beeldkwaliteit zou zijn tussen deze 2: zijn de foto's uit de nex "beter" dan de 1100 d, of omgekeerd?
                kwalitatief kun je de 1100d vergelijken met de nex3, zal geen slecht toestel zijn maar is al verouderd voor het op de markt komt, dat is niet meer van dezen tijd he.
                beeldkwaliteit zal ongeveer deze van de nexen benaderen, alhowel, dynamisch bereik van de nexen zal wel een stuk beter zijn.
                filmfunctie van de nexen is ook een heel stuk beter.
                nexen hebben toch wel een aantal functies die volledig ontbreken op 1100d.

                denk als je iets DSLR achtig wil de sony a33 stukken beter is.

                maar het beste is dat je je gevoel volgt he

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D90 of Sony NEX-5 Systeem camera

                  Ik heb ze beide kunnen proberen en zonder twijfel de D90.
                  De Sony is leuk maar ligt zeker niet zo goed in de hand een echte DSLR vind ik persoonlijk toch nog altijd iets beter dan een systeem zoals Sony.
                  Wat ik eigenlijk ook zeer goed vind is een echt meetzoeker systeem met een paralax zoeker en centraalsluiter. Maar ik weet echt niet welke fabrikant dergelijke digitale toestellen maakt.

                  Mvg
                  Spogy
                  Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D90 of Sony NEX-5 Systeem camera

                    Doudeke, weet je ondertussen op welke stand dat LCD van die NEX stond ?
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon D90 of Sony NEX-5 Systeem camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                      Doudeke, weet je ondertussen op welke stand dat LCD van die NEX stond ?

                      Helaas niet. Het was niet mijn toestel. De persoon is werken. Zal hem vanavond eens
                      bellen of mailen en het probleem voorleggen. Hij was er per slot van rekening ook niet
                      van overtuigd dat het zo goed was.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon D90 of Sony NEX-5 Systeem camera

                        NEX 5 + 18 - 200 = top. Daar doe ik al mijn fun, wandel en reis gedoe mee.
                        5DmkII + 50mm CZ 1,4 = ook top. De deze als het iets serieuzer moet / mag.
                        De NEX 5 heeft voor mij betekend dat ik al mijn zwaar L zoom glas weggedaan heb, en me met de canon op kwalitatieve primes ga storten.



                        Best of both worlds.
                        Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                        https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon D90 of Sony NEX-5 Systeem camera

                          Hoe hou je de nex eigenlijk vast?
                          Kijk je langs boven zoals bij een oude hasselblad op het scherm, of hou je het toestel voor je zoals een compactje?

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon D90 of Sony NEX-5 Systeem camera

                            Kan je kiezen. Hangt af van hoe je je LCD-scherm zet.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon D90 of Sony NEX-5 Systeem camera

                              de meest natuurlijke houding om foto's te maken is toestel op buikhoogte, als je je handen goed tegen je buik drukt krijg je een heel stabiele houding, stabieler dan met de minder natuurlijke toestel aan het oog houding. En in veel gevallen is dit ook de ideale hoogte om opnames te maken.
                              maar afhankelijk van de situatie kun je verschillende andere houdingen gebruiken.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon D90 of Sony NEX-5 Systeem camera

                                Heeft nex al zoom bereik dat vergelijkbaar is met 70-300 lens?
                                Kan dat hele systeem gedoe nog niet goed volgen en vooral lenzen die er bij zijn

                                Comment

                                Working...
                                X