Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke spiegelreflex kopen? D700 - D300 - D90? En welk objectief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Welke spiegelreflex kopen? D700 - D300 - D90? En welk objectief?

    Goede keuze die je gemaakt hebt. Maar als ik jou was zou ik de 17-55 mm tweedehands proberen op de kop te tikken. Ik heb de mijne voor 499 euro gekocht en die is prima. Komt bijna nooit van mijjn d300 af. Dan hou je ineens nog geld over om een grip te kopen. Toch wel handig met die zware toeter op je toestel.
    Zowiezo mooie keuze, ga je veel plezier mee beleven...

    Comment


    • #32
      Re: Welke spiegelreflex kopen? D700 - D300 - D90? En welk objectief?

      ja , die filters heten Nikon NC Protect filter en verkopen ze niet overal . foto Rubens en art & craft zijn de enige die ik weet .

      die geheugenkaartjes zijn wel geen klasse 6 , als je ook ooit wil filmen met je toestel heb je die wel nodig . klasse 6 is 20 mb/s

      quote van Nikon support site : " Memory cards with an SD Speed Class rating of 6 or faster are recommended for recording movies. Movie recording may stop unexpectedly when memory cards with lower Speed Class rating are used. "

      Een opzet flits is het belangrijkste accessoire van een dslr in mijn ogen . Het opent creatieve en praktische mogelijkheden en de flits van het toestel kan er nooit tegenop . Lees er wat meer over zou ik zeggen

      Veel succes

      Comment


      • #33
        Re: Welke spiegelreflex kopen? D700 - D300 - D90? En welk objectief?

        Als ik dat zo allemaal lees, zou ik ook wensen dat mijn vrouw ervandoor gaat
        Nikon Df

        Comment


        • #34
          Re: Welke spiegelreflex kopen? D700 - D300 - D90? En welk objectief?

          De nieuwe D5100 lijkt mij ook een verleidelijke keuze.

          Mvg
          Spogy
          Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

          Comment


          • #35
            Re: Welke spiegelreflex kopen? D700 - D300 - D90? En welk objectief?

            Hallo medefotografen,

            De beslissing is gevallen en sinds gisteren ben ik de troste eigenaar van:

            D7000 body
            17-55 2.8
            70-300 VR
            Temba Shootout tas
            2 16 GB kaartjes (20 mb/s)
            2 filters ter bescherming van mijn objectieven
            1 extra batterij
            2+2 jaar garantie op body en objectieven

            De prijs was niet mals... -+3200 euro.
            Gisteren heb ik al wat test foto`s getrokken maar ik heb nog veel te leren.
            Maar het voelt enorm goed aan om terug een toestel te hebben.

            Hieronder wat testfoto`s

            album testfoto`s

            of









            Sorry voor de nog grote foto`s maar te klein maken is ook niet duidelijk genoeg.
            De foto`s zijn gerezised naar 1600*1060.

            Wat vinden jullie ervan?

            Groetjes

            Comment


            • #36
              Re: Welke spiegelreflex kopen? D700 - D300 - D90? En welk objectief?

              Ik mis op de meeste van je fotos scherpte. Maar dat kan aan zoveel factoren liggen.
              Mijn blog

              Comment


              • #37
                Re: Welke spiegelreflex kopen? D700 - D300 - D90? En welk objectief?

                Nog maar eens een vb waar je ziet dat de D7000 scherpte mist zonder nabewerking!
                Anders wel mooie foto's...maar ik mis de echte scherpte ervan
                Kan aan het resizen liggen ook natuurlijk...

                Grtz

                Templar
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                Comment


                • #38
                  Re: Welke spiegelreflex kopen? D700 - D300 - D90? En welk objectief?

                  @ Templar en sorrow

                  Dat klopt idd dat de foto's niet scherp genoeg zijn. Kan ook liggen aan het feit dat ik het focussen nog niet echt beheers. Er zijn een aantal mogelijkheden die je kan instellen maar ik denk als ik dat eens goed leer dat ik in staat moet zijn betere foto's te nemen.

                  Ik ga nog vele oefenen en het toestel beter leren kennen en hopelijk ben ik dan in staat scherpere foto's te maken. Nu deze foto's zijn gemaakt met de voorgedefineerde profielen en dat kan er ook mee te maken hebben.

                  In elk geval ik vind het fantastisch terug een degelijk toestel te hebben.
                  Op termijn zal het beter gaan, met vallen en opstaan.

                  Alvast bedankt voor de hulp en het advies.

                  P.S. De meeste foto's of allemaal denk ik zijn getrokken met mijn 70-300 ipv mijn 17-55.
                  Dat kan er mss ook mee te maken hebben ...

                  Groetjes

                  Comment


                  • #39
                    Re: Welke spiegelreflex kopen? D700 - D300 - D90? En welk objectief?

                    Zal wel aan het focussen liggen denk ik....je kan zien op sommige foto's dat plaatsen scherper zijn dan hetgeen jij wou....de 70-300VR is anders wel redelijk scherp natuurlijk op 300mm word deze ook wat softer....met je 17-55mm2.8f zult ge wel scherpere foto's kunnen bekomen,al denk ik dat de D7000 toch wat nabewerking ndig heeft qua scherpte...

                    Grtz

                    Templar
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Welke spiegelreflex kopen? D700 - D300 - D90? En welk objectief?

                      kan natuurlijk ook altijd scherper gezet worden bij de instellingen...
                      Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                      Comment

                      Working...
                      X