Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke spiegelreflex kopen? D700 - D300 - D90? En welk objectief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke spiegelreflex kopen? D700 - D300 - D90? En welk objectief?

    Nu zie ik het bos door de bomen niet meer ....

    Ik ga al vermelden dat ik vandaag even langs ga bij Fotokonijnenberg in Turnhout om daar ook eens even advies te vragen. Het belangrijkste is dat ik weet wat ik ongeveer wil en dat ze dus niet me vanalles kunnen aansmeren.

    Even onthouden dat ik van een D90 kon met kitlens 18-105 mm VR. En ik vond die foto's er goed uitzien. de D7000 zal wss iets beter zijn dan de D90 veronderstel ik.

    Dus door het allemaal hier te lezen kom ik nu ongeveer dit uit ...

    de D7000 body
    de telelens 70-300 VR

    maar zit nu nog te twijfelen tussen de allround lens, dat bestaat mss niet zozeer maar ik doe een poging ...

    Die lens is dus de lens die zeer veel op mijn D7000 zal staan. De telelens zal ik ook gebruiken maar dan alleen als ik dit bereik nodig heb, wat logisch klinkt ....
    Nu deze lens dient zeer lichtsterk te zijn en daarom dus vrijwel het beste ...
    Deze lens zal ook binnen gebruikt worden.

    Nu 16-85 mm zoals dsrl4dummies zei lijkt me ideaal. Ik hoef ook geen mega zoombereik te hebben want daar heb ik de tele voor.

    Moesten we dat nu even herberekenen kom ik uit als volgt:
    (Ik blijf kopen bij camera.nl)
    Even vermelden die verzekering geldt tegen vallen, waterschade en dergelijke meer.

    D7000 body at 939 euro
    Telelens 70-300 VR 4.5/5.5 at 358 euro

    Ofwel 17-55 mm 2.8 at 1199 euro
    ofwel 85 mm 1.8 at 365 euro
    ofwel 35 mm 1.8 189 euro
    of nog een andere of meerdere lensen maar ik wil nu ook niet constant lenzen wisselen hoor.

    Welke tas raden jullie aan? Ik vond die slingshot wel goed en handig om te dragen maar mss zijn er betere?

    Welke kaartje raden jullie aan voor de D7000? Bedoel dan het opslagkaartje? of maakt dat niet zoveel uit?

    In elk geval bedankt voor de reacties en ik houd jullie op de hoogte hoe het ging in Fotokonijnenberg.

    Comment


    • #17
      Re: Welke spiegelreflex kopen? D700 - D300 - D90? En welk objectief?

      Ik raad je de 17-55/2.8 aan!

      Ik heb zelf de combo D7000 en 17-55/2.8, en ik moet zeggen: super! Die lens komt bijna niet meer van m'n toestel af!

      Maar ik zou die lens 2de hands kopen: je komt ze vaak tegen (van mensen die op fullframe overstappen), en ik zag er gisteren hier op het forum nog een te koop aan 750,- Euro.
      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

      Comment


      • #18
        Re: Welke spiegelreflex kopen? D700 - D300 - D90? En welk objectief?

        voor de d7000 pak je best 2 x 16gb klasse 6 . de bestanden zijn nogal groot en het toestel heeft plaats voor 2 kaarten

        Comment


        • #19
          Re: Welke spiegelreflex kopen? D700 - D300 - D90? En welk objectief?

          mooi budget voor te beginnen :-)

          Maar aangezien je nog veel moet leren (aangezien je nu vooral op de groene stand trekt) zou ik aanraden om dat geld niet meteen uit te geven.
          D90 body is ideaal om te leren, doe hierbij nog een 18-105 vr en een 70-300 vr, samen met een geheugenkaartje en eventueel een flits erbij ben je wel voor ong. 1500€ besteld.
          Naarmate je meer trekt zal je ook meer merken waar je voorkeuren naar gaan en waarin je dus kun uitbreiden naar beter (lichtsterker) materiaal. je oude lensen kan je eventueel terug doorverkopen met een minimum van verlies (70-300 nieuw is ong. 360€ maar haalt 2dehands nog altijd prijzen rond de 300€.)
          wil je persé nog extra geld uitgeven denk dan eens aan lichtsterke primes (35, 50 of 85mm f1,8 afhankelijk wat je voorkeuren zijn)
          Fuji X-E1 - 18-55mm
          facebook

          Comment


          • #20
            Re: Welke spiegelreflex kopen? D700 - D300 - D90? En welk objectief?

            Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
            Ik raad je de 17-55/2.8 aan!
            +1!!!



            schitterende messcherpe lens...


            staat ook nog op mijn verlanglijstje!
            Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

            Comment


            • #21
              Re: Welke spiegelreflex kopen? D700 - D300 - D90? En welk objectief?

              Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
              +1!!!



              schitterende messcherpe lens...


              staat ook nog op mijn verlanglijstje!
              Waarom geen Tamron 17-50mm2.8f zonder VC zeker zo scherp als de Nikon en kost 3 maal minder,weegt 2 maal minder....enkel de bouwkwaliteit daar is de Nikon beter in.

              Grtz

              Templar
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

              Comment


              • #22
                Re: Welke spiegelreflex kopen? D700 - D300 - D90? En welk objectief?

                Beste allemaal,

                Niemand zei dat dit gemakkelijk zou worden.
                Ben vandaag in de fotowinkel geweest en toestel D7000 zag er perfect uit.
                Die kerel vertelde me natuurlijk veel dat ik al wist.

                Hij stelde deze lensen voor:

                Nikkor 70-300 vr
                Nikkor 17-55 2.8

                Dus om toch een keuze te maken want anders blijf ik bezig ...

                1* D7000 body at 969 euro
                1* Nikkor 70-300 VR at 379 euro
                1* Nikkor 17-55 2.5 at 1229 euro
                (Eventueel nog later een primelens indien nodig)
                Slingshot 202 at 86,95 euro
                2* 16 GB kaartjes(Sandisk SDHC Ultra 16GB 15MB/s) at 101,90

                Totaal 2.765,85 euro

                Iemand nog opmerkingen? Ik zou dit graag morgen gaan afhalen ...

                Alvast bedankt voor de vele uitleg!

                Comment


                • #23
                  Re: Welke spiegelreflex kopen? D700 - D300 - D90? En welk objectief?

                  Ziet er niet slecht uit...als ik zo een budget moest hebben ik zou het wel weten...
                  Grtz

                  Templar
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Welke spiegelreflex kopen? D700 - D300 - D90? En welk objectief?

                    Oorspronkelijk geplaatst door AMDtje Bekijk bericht
                    Beste allemaal,

                    Niemand zei dat dit gemakkelijk zou worden.
                    Ben vandaag in de fotowinkel geweest en toestel D7000 zag er perfect uit.
                    Die kerel vertelde me natuurlijk veel dat ik al wist.

                    Hij stelde deze lensen voor:

                    Nikkor 70-300 vr
                    Nikkor 17-55 2.8

                    Dus om toch een keuze te maken want anders blijf ik bezig ...

                    1* D7000 body at 969 euro
                    1* Nikkor 70-300 VR at 379 euro
                    1* Nikkor 17-55 2.5 at 1229 euro
                    (Eventueel nog later een primelens indien nodig)
                    Slingshot 202 at 86,95 euro
                    2* 16 GB kaartjes(Sandisk SDHC Ultra 16GB 15MB/s) at 101,90

                    Totaal 2.765,85 euro

                    Iemand nog opmerkingen? Ik zou dit graag morgen gaan afhalen ...

                    Alvast bedankt voor de vele uitleg!
                    Ik kan me wel vinden in die keuzes!
                    De Tamron 17-50 2.8f zonder VC is wel een pak goedkoper en zeker niet slecht... misschien een alternatief?
                    in elk geval een beetje jaloers op het budget
                    dslr4dummies

                    Comment


                    • #25
                      Re: Welke spiegelreflex kopen? D700 - D300 - D90? En welk objectief?

                      Oorspronkelijk geplaatst door dslr4dummies Bekijk bericht
                      Ik kan me wel vinden in die keuzes!
                      De Tamron 17-50 2.8f zonder VC is wel een pak goedkoper en zeker niet slecht... misschien een alternatief?
                      in elk geval een beetje jaloers op het budget
                      Ni om te stoefen maar ik blijf liever bij nikon ook voor de lenzen.
                      Liever alles van nikon. Noem me een fanboy ma soit heb er goede ervaringen mee.
                      En het budget tja geen partner scheelt al veel hoor :P

                      Ik heb de microbe te pakken gekregen toen ik mijn D90 had en nu wil ik dus dolgraag terug veel foto`s maken.

                      Nog even melden dat ik nog 2 uv filter koop ter bescherming van mijn lens dat er geen krassen kunnen op komen he.

                      Maar goed dit wordt het dan

                      Mercikes voor alles. Je mag nog steeds reageren hoor. Ik volg dit nog wel op.

                      Mss nog een vraagje .... Denk je dat ik een flitser ga nodig hebben? Normaal trek ik dus met de kleine flits die erin zit he. En normaal overdag. Maar waar weinig licht is krijg ik toch een goed resultaat he? OF moet je toch nog bijflitsen?

                      Bvb stel ik doe een concert ofzo of binnen waar er minder licht is? Kwestie dat ik het zeker begrepen heb

                      Comment


                      • #26
                        Re: Welke spiegelreflex kopen? D700 - D300 - D90? En welk objectief?

                        Oorspronkelijk geplaatst door AMDtje Bekijk bericht
                        Iemand nog opmerkingen? Ik zou dit graag morgen gaan afhalen ...
                        Doen

                        Alleen die slingshot zou ik niet dadelijk kopen... probeer dat eerst eens uit !
                        (Pas mijn 4de tas bleek echt geschikt - hoewel, ik blijf op zoek naar de ideale tas )
                        Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                        Comment


                        • #27
                          Re: Welke spiegelreflex kopen? D700 - D300 - D90? En welk objectief?

                          Flits zal wel nog van pas komen, maar kan later altijd nog...

                          Start met 1 filter en als 'fanboy' zou ik eerder voor zo'n Nikon protect filter gaan (of hoe dat ook noemt)
                          Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                          Comment


                          • #28
                            Re: Welke spiegelreflex kopen? D700 - D300 - D90? En welk objectief?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
                            Flits zal wel nog van pas komen, maar kan later altijd nog...

                            Start met 1 filter en als 'fanboy' zou ik eerder voor zo'n Nikon protect filter gaan (of hoe dat ook noemt)
                            Ik wil niet vitten maar ik wil ne filter op elke lens he en ik heb er 2 he ....
                            Vandaar 2 filters een op tele en ene op standaard lens :P

                            Super kan al niet wachten om alles te gaan halen

                            Op tijd opstaan en als eerste in de winkel staan en alles kopen

                            Comment


                            • #29
                              Re: Welke spiegelreflex kopen? D700 - D300 - D90? En welk objectief?

                              Ik denk dat het NC glas heet. Geert (demeyereg) gebruikt die ook, zo meen ik me te herinneren.
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Welke spiegelreflex kopen? D700 - D300 - D90? En welk objectief?

                                Oorspronkelijk geplaatst door AMDtje Bekijk bericht
                                Ni om te stoefen maar ik blijf liever bij nikon ook voor de lenzen.
                                Liever alles van nikon. Noem me een fanboy ma soit heb er goede ervaringen mee.
                                En het budget tja geen partner scheelt al veel hoor :P
                                sja... geen probleem, die Nikkor is

                                gefeliciteerd met je keuze en je aankoop!!
                                dslr4dummies

                                Comment

                                Working...
                                X