Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

terug een D90

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: terug een D90

Ieder zijn ervaring natuurlijk, en niemand is verplicht om een D7000 te kopen.

Zelf ben ik telkens opnieuw aangenaam verrast door de prestaties van de D7000. Ik kom van aan D200, zeker geen slechte camera als je de ISO niet de hoog zet, en vind de D7000 niet één maar drie stappen voorwaarts.

Bij de D200 kostte me het bijvoorbeeld meer moeite om juist te belichten. Bij de D7000 krijg ik meteen goed belichte opnames (werk steeds met diafragmavoorkeuze), en merk ik ook dat de AF sneller reageert. Mijn foto's zijn net iets scherper dan de foto's uit mijn vorige D200. De kleuren zijn heel natuurlijk (vooral de portretfoto's zijn super ), indien je kleuren wil die "er uit springen" dan moet je de instellingen wat bijstellen. Tot op heden heeft er voornamelijk mijn Nikon 17-55/2.8 opgestaan, en dat is natuurlijk een superieur lenske.

Ik vind de bovenstaande commentaren herkenbaar, en ze bewijzen dat de D7000 op een merkelijk hoger niveau staat dan een D90 of D80. Mensen die in het verleden overschakelden van D50-D70-D80-D90 naar D200-D300 hebben deze fenomenen ook soms tegengekomen. Het kostte hen ook soms enkele weken om hun camera helemaal te leren kennen en zo in te stellen dat er schitterende opnames uitkwamen. Semi-professionele camera's hebben immers doorgaans een neutralere instelling dan "instappers", en men gaat er ook van uit dat er meer nabewerking gebeurt, alhoewel dit laatste bij de D7000 zeker geen absolute noodzaak is.

Wie een D7000 heeft en nog niet helemaal overtuigd is: niet te snel panikeren. Er is geen reden om hem onmiddellijk terug de laan uit te sturen. Heb geduld, neem je tijd, experimenteer en oefen. De kans is groot dat je de D7000 niet meer wil wegdoen.
    Ben je na enkele weken toch niet overtuigd, dan kan je hem nog altijd van de hand doen.
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Mensen die in het verleden overschakelden van D50-D70-D80-D90 naar D200-D300 hebben deze fenomenen ook soms tegengekomen. Het kostte hen ook soms enkele weken om hun camera helemaal te leren kennen en zo in te stellen dat er schitterende opnames uitkwamen.
      Yep, heb ik ook gehad toen ik van de D70s naar de D300 ging, niet scherp ,flets enz...
      Maar....nu ik hem ken doe ik m'n D300 niet meer weg voor 10 D70s'en.
      Ook niet voor een D7000 trouwens, ik snap ook de mensen niet die van de D90 overstappen, die D90 is toch gewoon goed? Als je daar geen goede foto's mee kan maken kan je dat ook niet met een D7000 volgens mij. En spijtig om dan zo'n toestellen verkocht te zien worden met soms nog geen 10000 foto's op, de prijzen devalueren al zo snel dat het precies is of je je geld weggooit....
      Maar dat is natuurlijk mijn mening en die geldt niet voor iedereen

mvg Jozef
      D800 en een goed glasservies

Comment

Conclusie: er zouden er hier een aantal héél blij moeten zijn met een D70. Die was nog veel scherper dan de D90 (en ik kan het weten).
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Ieder vind wat hij wil....ik kan alleen maar concluderen van wat ik heb meegemaakt met mijn toenmalige D7000. En ik wil echt geen paniek zaaien geloof me...vind het alleen spijtig dat sommige mensen altijd maar beweren dat de D90 ongelooflijk veel moet onderdoen voor een D7000 wat helemaal niet het geval is

Ik vond mijn foto's met de D7000 niet goed voor mij...wat niet wil zeggen dat ze slecht zijn voor een ander.

En ik heb de D7000 ook nooit afgebroken. ik stel alleen vast uit mijn ervaring met hem.
          En die was spijtig genoeg niet goed.

Grtz

Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
            Yep, heb ik ook gehad toen ik van de D70s naar de D300 ging, niet scherp ,flets enz...
            Maar....nu ik hem ken doe ik m'n D300 niet meer weg voor 10 D70s'en.
            Ook niet voor een D7000 trouwens, ik snap ook de mensen niet die van de D90 overstappen, die D90 is toch gewoon goed? Als je daar geen goede foto's mee kan maken kan je dat ook niet met een D7000 volgens mij. En spijtig om dan zo'n toestellen verkocht te zien worden met soms nog geen 10000 foto's op, de prijzen devalueren al zo snel dat het precies is of je je geld weggooit....
            Maar dat is natuurlijk mijn mening en die geldt niet voor iedereen

mvg Jozef
            Beste ik had mijn D90 2jaar en er stonden 30000 clicks op dus redelijk voor hobby vind ik...ik heb mijn D90 niet tekoop aangeboden om betere foto's te krijgen enkel omdat ik de 100% viewvinder,snellere AF,U1 en U2 stand en nog wel een paar dingen intressant vond,maar zeker niet om betere foto's te nemen...ik verwachte al het extra en zeker dezelfde kwaliteit van foto's van de D7000 t.o.v.mijn D90.

En jij hebt het over je D300,wel ik kan je verzekeren dat het momenteel de beste DX is van NIKON beter dan de D7000.

Grtz

Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Ik weet niet wat er van aan is,
              maar ik heb al wat zitten lezen over het overbelichting probleem.

Volgens sommige zou het komen, omdat de camera bij vb. een portretfoto
              de huidtinten juist wil belichten en de rest dus soms overbelicht.
              Volgens mij is dit wel nieuws uit de Nikon-stal zelf
              en heb ik dus mijn twijfels over de juistheid van de info.

Om dit resultaat te bekomen gebruik je normaal een andere lichtmeetmethode dacht ik.
              Nikon D7000 en wat lenzen.
              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Hallo Templar,

De opmerkingen die ik maakte waren zeker niet persoonlijk bedoeld, maar meer in het algemeen. Sorry als het zo overkwam.
                Als je zoals ik de koopjessite's volgt dan zie je redelijk veel weinig gebruikte(3000kliks) toestellen passeren en alhoewel ik geen groene jongen ben kan je hier toch wel spreken van soms overdreven consumptiemaatschappijgedrag.

Ook als je de testen in de "boekskes"en sommige meningen hier leest is de D7000 véél beter dan mijn D300, dus zou je kunnen zeggen dat ik weeral aan een nieuw toestel ben
                Enfin; op mijn D300 gan er nog flink wat bij komen voor hij weg gaat.

mvg Jozef
                D800 en een goed glasservies

Comment

Zonder mensen te willen viseren of op hun tenen te trappen...
                  Ik denk dat dit een typische paniekreactie is die ontstaat wanneer mensen dolenthousiast
                  een nieuwe slr kopen maar niet goed beseffen dat ze geen compact in hun handen hebben.
                  En om heel eerlijk te zijn: na een jaar of 8 op verschillende fora hetzelfde fenomeen zien verschijnen telkens er een nieuwe camera op de markt komt... het begint een beetje te vervelen na een tijd.
                  Op 't risico van wat kort door de bocht te zijn: meestal ligt het aan het manneke, en niet aan het toestel.

Dus: Voordat iedereen zijn D7000 terug naar de winkel gaat doen: als tegengewicht hieronder een 100% crop
                  van een los uit de hand getrokken foto, onbewerkt en recht uit de camera. Geen verscherping toegepast bij het omzetten naar jpg.
                  Als mensen dit niet scherp genoeg vinden voor een foto recht uit camera...
                  ...dan zal het wel aan mij liggen

Daaronder de volledige foto, niet verscherpt wel verkleind voor schermweergave...

Ok, sorry nogmaals voor deze 'rant', het moest mij even van het hart

Edit: hieronder wat gegevens:
                  iso 200, f/7.1, 1/160s
                  Lens: Nikon 18/70mm f/3.5-4.5 op 27mm
                  Diafragmavoorkeuzestand, auto wb
                  In camera contrast, scherpte en kleurintensiteit: alledrie op 'normaal'
                  Last edited by markali; 27 maart 2011, 18:31.
                  “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
                  Scott Adams

Comment

Misschien overstappen naar een Canon
                    Nikon D800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door photopix Bekijk bericht
                      Grapjas...
                      “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
                      Scott Adams

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door photopix Bekijk bericht
                        De 7D zal ook wel zijn gebreken hebben (daar is ook een Topic voor).
                        Hou het dus maar ON-Topic.
                        Nikon D7000 en wat lenzen.
                        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door markali Bekijk bericht
                          Zonder mensen te willen viseren of op hun tenen te trappen...
                          Ik denk dat dit een typische paniekreactie is die ontstaat wanneer mensen dolenthousiast
                          een nieuwe slr kopen maar niet goed beseffen dat ze geen compact in hun handen hebben.
                          En om heel eerlijk te zijn: na een jaar of 8 op verschillende fora hetzelfde fenomeen zien verschijnen telkens er een nieuwe camera op de markt komt... het begint een beetje te vervelen na een tijd.
                          Op 't risico van wat kort door de bocht te zijn: meestal ligt het aan het manneke, en niet aan het toestel.

Dus: Voordat iedereen zijn D7000 terug naar de winkel gaat doen: als tegengewicht hieronder een 100% crop
                          van een los uit de hand getrokken foto, onbewerkt en recht uit de camera. Geen verscherping toegepast bij het omzetten naar jpg.
                          Als mensen dit niet scherp genoeg vinden voor een foto recht uit camera...
                          ...dan zal het wel aan mij liggen

Daaronder de volledige foto, niet verscherpt wel verkleind voor schermweergave...

Ok, sorry nogmaals voor deze 'rant', het moest mij even van het hart

Edit: hieronder wat gegevens:
                          iso 200, f/7.1, 1/160s
                          Lens: Nikon 18/70mm f/3.5-4.5 op 27mm
                          Diafragmavoorkeuzestand, auto wb
                          In camera contrast, scherpte en kleurintensiteit: alledrie op 'normaal'
                          Ik denk dat er iets aan mijn ogen is dan..;maar als dit je scherpste foto is die je kunt tonen. Sorry maar ik vind deze alles behalve scherp.

Grtz

Templar

Comment

Zo'n foto's zijn ook nutteloos om te oordelen over scherpte, zet u thuis neer voor de tafel, leg u camera op tafel, zet die op timer, AV, iso laagste, neem de tamron lens zet die op f5,6, focus op een blikje of een flesje, eender welk voorwerp en neem een foto, en post die eens hier. Die zal (als mijn reukzin mij niet in de steek laat) gewoon scherp zijn zoals er wordt verwacht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                              Ik denk dat er iets aan mijn ogen is dan..;maar als dit je scherpste foto is die je kunt tonen. Sorry maar ik vind deze alles behalve scherp.

Grtz

Templar
                              Dan is het voor jou een heeeeeel goed idee geweest om je d7000 terug te verkopen...
                              Scott Adams

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht

Grtz

Templar

+1, durfde het al niet zeggen...

Comment

Working...
                                X