Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
terug een D90
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
Re: terug een D90
Oorspronkelijk geplaatst door Joss-Photo Bekijk berichtWow, wat is dat hier allemaal... Eerst word die camera de hemel in geprezen en nu vergruist.Ik heb geen ervaring met deze camera, enkel d90 en d300. Was van plan om voor de opvolger van de d300 te gaan maar als ik dat hier zo lees lijkt me voorzichtigheid geboden.
Hebben de eigenaars van de nieuwe pentax (zelfde sensor) hier ook last van?
Echt jammer voor de mensen die zich geschareld voelen...
Zoals onscherpte, autofocus die het af en toe laat afweten en nog meer zaken. Ik had zoveel meer van dit toestel verwachtD7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm
Comment
-
Dit snap ik toch niet goed allemaal hoor.
Beginnen de kinderziektes nu na enkele maanden boven te komen.
En ik moet zeggen: 1 negatief puntje weegt bij mij meer door dan 5 goede.
Als het zo verder gaat is de reputatie snel om zeep.Nikon D7000 en wat lenzen.
http://500px.com/Kevin_Bronckaerts
Comment
-
Tevreden of niet, er zal toch wel een puntje van waarheid in zitten.
Mij lijkt het anderzijds wel een deel van digitaal fotograferen.
Je kan die info van de sensor op zoveel manieren gaan 'fine-tunen'
dat je nooit weet wat er uit een toestel komt.
Bij film is éénzelfde soort film gelijk in welk toestel dan ook.Nikon D7000 en wat lenzen.
http://500px.com/Kevin_Bronckaerts
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk berichtTevreden of niet, er zal toch wel een puntje van waarheid in zitten.
Mij lijkt het anderzijds wel een deel van digitaal fotograferen.
Je kan die info van de sensor op zoveel manieren gaan 'fine-tunen'
dat je nooit weet wat er uit een toestel komt.
Bij film is éénzelfde soort film gelijk in welk toestel dan ook.
Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900
Comment
-
Wanneer ik van D70 van D90 overstapte was het ook even wennen aan de beelden die best wel softer waren: een gekend verschil tussen CCD en CMOS sensoren. Dat is een kwestie van aanpassen. Verdere paniekberichten hier zijn zwaar van de pot gerukt.Over het algemeen niet snel onder de indruk.
Comment
-
Ik ben gisteren naar mijn fotohandel geweest waar ik altijd ga en ben daar eens wat raad gaan vragen over de D7000 en hij geeft deze ook als 2de toestel en hij is daar ook van verschoten en teleurgesteld, wat scherpte betreft
en dat hoor je dan van iemand die professioneel is en tegen zijn zaak spreekt, maar ik ken hem heel goed, dus
dan weet ik ook al genoeg hoor, heb dan meteen gevraagd voor de D700 en dat is een super toestel, maar die er jammer genoeg eruit gaat, is afwachten op de opvolger zegt hij wat die gaat zeggen en gaat kosten is nog een ?
hij raad mij dan ook aan om te sparen voor de D700 die nog gaat zakken van prijs of kijken naar een tweedehands
dus heb ik mijn besluit genomen en ik ga dus voor de D700
misschien voor mensen die echt twijfelen, stuur eens een mailtje naar nikon zelf en stel
daar jullie vragen of problemen eens over de D7000
ik ga dat ook nog eens doen, wil er toch meer over weten
Grts S.
Comment
-
ik snap die scherpteproblemen echt niet hoor, mijn d7000 is haarscherp, zelfs op 100%.
of misschien heb ik gewoon veel geluk gehad met mijn toestel
edit: te hoog gegrepen kan ik dit toestel ook niet noemen hoor, het is mijn aller eerste DSLR en ik kan er goed mee omweg.Last edited by thibault monheim; 27 maart 2011, 13:03.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door thibault monheim Bekijk berichtik snap die scherpteproblemen echt niet hoor, mijn d7000 is haarscherp, zelfs op 100%.
of misschien heb ik gewoon veel geluk gehad met mijn toestel
Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dslr4dummies Bekijk berichtZelfs Rockwell: best serious DSLR = D7000).. snappet
dus nie!
eenmaal andermaal helemaal opgetrokken uit boude beweringen, flauwekul en het talent
om zich te verkopen als zogeheten expert.
Na alle goeds wat ik hier zoal had gelezen over deze Nikon, en zelfs in Shoot, viel ik
bijna van mijn stoel dat er iemand in onze klas zijn D7000 verkocht om terug de D90
te kopen.
Ik kan dus rustig blijven zitten, en tegen meneer vertellen dat hij niet de enige is. Ik
had hem al voorgesteld om een betere lens te kopen dan zijn 18-200 van Nikon. Maar
daar had hij geen zin in.
Comment
-
Ik was ook teleurgesteld van mijn D700 na jaren tevreden te zijn van mijn 20D.
Jaja... Canon -Nikon, maakt mij niks uit, voor hetzelfde geld was het 2x sony ofzo.
MAAR na het posten van een foto hier en de raad van enkele leden ben ik er uit.
Probeer met een ander toestel niet hetzelfde als met je vorige, vergeet vooral het finetunen op de ene en begin opnieuw te leren...
Basics blijven altijd dezelfde maar het zijn wel andere toestellen en hoe geavanceerder de boel hoe moeilijker in gebruik...
Met een degelijk compactje maakt iedereen mooie fotos!
Veel succes nog en vooral aan degene die er wel in geloven, keep on shooting!
Het kan alleen maar beteren.Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
BE-Wommelgem
.: 20D & D700 :.
Comment
-
Dat is dan zeer goed voor jullie..dat je foto's haarscherp zijn...ik spreek alleen maar voor mijn eigen...heb al gezegt dat ik de D7000 niet afbreek ik spreek gewoon uit mijn eigen ondervindingen van dit toestel....ik heb er twee mogen proberen en ze gaven elk een minder resultaat dan mijn D90. Ik vind ook dat de berichten van overbelichting waar zijn...dat was bij mij toch het geval...als ik een foto trok met een felle lucht als achtergrond dan zag die gewoon zo wit dat het zeer deed aan mijn ogen...oké je kan dit verbeteren door je lichtmeting enkele stops terug te zetten maat toch...vond het wel raar.....
Ik had mischien de pech van een minder toestel te hebben maar dan twee achter elkaar is wel zeer toevallig hé....enfin ik weet wel beter nu.
Het is ook niet voor niks dat de D90 nog maanden in de rekken ligt...niet omdat het een slecht toestel is zekergewoon omdat hij nog loopt als een trein...
Ik vind het ook altijd wel grappig hoe een nieuw toestel in de hoogte geprezen word door reviews enz...het wil niet zeggen dat met de komst van de D7000,de D90 een slechte camera geworden is hé....anders zouden ze hem zeker niet meer verkopen.
Als binnen 2 jaar weer een nieuwe camera uitkomt dan gaan ze gelijk de D7000 weer afbreken in de reviews...zoals ik al zei ik weet wel beter nu...en ben terug tevreden en nu voor jaren.
De D7000 is volgens mij meer een Pro-camera geworden als backup voor de serieuze fotograaf...waar je achteraf de foto's meer moet bewerken en kunt bewerken....
Neem nu de scene-standen bij de D7000...zijn er inderdaad veel maar bij de D90 gaven ze beter resultaat vond ik,niet dat ik die gebruik maar er zijn veel gewone mensen die niks van digitale fotografie kennen die ze zo een toestel aansmeren en die dan achteraf komen klagen dat ze geen mooie platen hebben....in de auto-stand...ze hadden die er beter afgelaten bij de D7000.
Enfin niet iedereen is gelijk tevreden over zijn aanschaf,de één wel de andere niet...maar ik was steeds tevreden van mijn canon 450D en mijn D90 Nikon en daar kwam verandering in met de D7000 te kopen...spijtig maar het is zo.
Grtz
TemplarD7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.
Comment
Comment