Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

terug een D90

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: terug een D90

    getver, als ikdit hier allemaal lees ben ik toch ferm tevreden dat ik doch ben doorgegaan met mijn D90 en niet voor de D7000 ben gegaan!
    verleiding was groot! al was't enkel voor betere iso prestaties
    nikon stuff

    Comment


    • #62
      Re: terug een D90

      Hier enkele vb van mijn D90+16-85VR




      Dat vind ik nu scherp....waarsschijnlijk toch niks aan mijn ogen...recht uit de camera zonder verscherping en jpg
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #63
        Re: terug een D90

        Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
        +1, durfde het al niet zeggen...
        ...dan zal het wel aan mij liggen, zoals ik al zei
        Nee serieus, ik kan er echt niet bij wat voor verwachtingen mensen hebben van nieuwe
        camera's. Ofwel ligt mijn lat wel erg laag (en ik laat deze optie zeker open, kan zijn
        natuurlijk), ofwel is er iets mis met de verwachtingen van mijn pixelpeepende vrienden
        hier op het forum.

        Bottomline: Voor mij zet de d7000 meer dan bevredigende resultaten neer. En nogmaals,
        het is niet mijn bedoeling geweest om mensen te viseren of tegen schenen te schoppen...
        “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
        Scott Adams

        Comment


        • #64
          Re: terug een D90

          Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
          Hier enkele vb van mijn D90+16-85VR




          Dat vind ik nu scherp....waarsschijnlijk toch niks aan mijn ogen...recht uit de camera zonder verscherping en jpg
          Valt zo niet te beoordelen, moet een 100% crop zijn. Bv. van die bomen in het park. Dan kunnen we gaan vergelijken....
          Last edited by markali; 27 maart 2011, 20:01.
          “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
          Scott Adams

          Comment


          • #65
            Re: terug een D90

            Hierop is perfect te zien dat de foto's scherp zijn. Zie de kraan bijvoorbeeld.

            Nogmals, hierboven geef ik een tip voor je, doe dat aub eens. Zolang er geen foto's gepost zijn blijf ik erbij dat de fout in jouw handen ligt.

            Comment


            • #66
              Re: terug een D90

              Even voor alle duidelijkheid, ik heb nergens beweerd dat de D90 een slechte camera is, he (of slechter presteert als een andere camera).
              “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
              Scott Adams

              Comment


              • #67
                Re: terug een D90

                De 100% crop van Markali is absoluut niet soft en perfect te verscherpen in nabewerking. RAW-bestanden op mijn D90 met mijn groothoeklens en analoge situaties zijn vergelijkbaar.
                Het geheelplaatje is niet scherp maar dat zal alles met de verkleining te maken hebben.

                Templar: close-ups met een landschapje vergelijken? Dat slaat nergens op. En verkleinde beelden zeggen niets.
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                Comment


                • #68
                  Re: terug een D90

                  Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                  Ik denk dat er iets aan mijn ogen is dan..;maar als dit je scherpste foto is die je kunt tonen. Sorry maar ik vind deze alles behalve scherp.

                  Grtz

                  Templar
                  Ik geef je anders wel deels gelijk,
                  maar die foto is niet in omstandigheden genomen om scherpte te beoordelen.

                  1) Ik denk al niet dat je met F7.1 genoeg DOF hebt om een landschapsfoto te maken.
                  2) De foto is genomen in mistige omstandigheden, wat sowieso geen al te scherpe beelden oplevert. (het kan wel scherp zijn, maar het lijkt net een softfocus-effect)

                  De melkachtige schijn is volgens mij een gebrek aan contrast.
                  Ik denk dat er met de D7000 weinig mis is,
                  maar dat het veel van instellingen afhangt.

                  Nu, als je dat alles te hoog gegrepen vind
                  en je bent tevreden met de kwaliteit van de D90 (zeker geen slecht toestel)
                  dan heb ik alle begrip voor je keuze.
                  Ik vind het zelfs spijtig dat je 'gestuwd door de markt'
                  een voor jou verkeerde keuze hebt gemaakt.
                  Nikon D7000 en wat lenzen.
                  http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                  Comment


                  • #69
                    Re: terug een D90

                    Nog even dit: hebben jullie deze plaatjes gezien?

                    Forum voor het plaatsen van macro- en close-up foto's Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

                    Forum voor het plaatsen van macro- en close-up foto's Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.


                    Soft hé...
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                    Comment


                    • #70
                      Re: terug een D90

                      Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                      Nog even dit: hebben jullie deze plaatjes gezien?

                      Forum voor het plaatsen van macro- en close-up foto's Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

                      Forum voor het plaatsen van macro- en close-up foto's Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.


                      Soft hé...
                      Inderdaad scherp te noemen, maar de eerste is al zeker een 'gestackte'
                      Je moet natuurlijk in al je foto's wel een scherp deel hebben.

                      Scherpte hangt van zoveel af: Contrast, Diafragma,... , ...
                      Dat is echt moeilijk te beoordelen op een huis, tuin en keukenfoto.
                      EN je moet met dit alles dus wel overweg kunnen.
                      Nikon D7000 en wat lenzen.
                      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                      Comment


                      • #71
                        Re: terug een D90

                        Nog even dit: hebben jullie deze plaatjes gezien?
                        Perfect en zeer mooi. Heb ook even jou site bekeken hele mooie opnames. En zoals je al zegt in de vroege morgen de beste tijd, zijn ze nog niet zo rap.
                        "Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben"

                        Comment


                        • #72
                          Re: terug een D90

                          Ja, ze zijn gestacked, maar als je startmateriaal soft is ga je dat niet scherp maken hé.
                          Ik kan er best inkomen dat de TS misschien liever met een D90 werkt maar heel de heisa die hier gecreëerd wordt is zwaar overdreven. Aan sommige reacties te zien lijkt het alsof een aantal goedgelovige zielen al beginnen te geloven dat er met een D7000 geen scherpe foto's te maken valt.
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                          Comment


                          • #73
                            Re: terug een D90

                            Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                            Inderdaad scherp te noemen, maar de eerste is al zeker een 'gestackte'
                            Je moet natuurlijk in al je foto's wel een scherp deel hebben.

                            Scherpte hangt van zoveel af: Contrast, Diafragma,... , ...
                            Dat is echt moeilijk te beoordelen op een huis, tuin en keukenfoto.
                            EN je moet met dit alles dus wel overweg kunnen.
                            Klopt! En ik heb zelf al dikwijls aan het vloeken geweest op foto's dit thuis onscherp bleken te zijn of met te weinig scherptediepte. Het zit hem allemaal in de juiste afstelling.
                            De foto die ik hierboven gepost heb, was een willekeurige foto uit een laatste reeks, niet geselecteerd om een wetenschappelijk verantwoorde test te laten zien, maar wel om te laten zien dat de d7000 (voor een snel kiekje langs een autosnelweg) prima resultaten neerzet.
                            “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
                            Scott Adams

                            Comment


                            • #74
                              Re: terug een D90

                              Ik ga het hier bij laten...iedereen tevreden voila! meer moet dat niet zijn,voor mij staat in ieder geval vast dat ik nog jaren ga genieten van mijn oude niet zo goed meer werkende(sinds de komst van de D7000)D90 die in ieder geval steeds scherpe platen geeft zonder veel nabewerking te doen.
                              Ik wou niemand bang maken met mijn topic maar ik ben zeker niet een allenstaand geval met deze klachten dus ergens zal er wel iets van waar zijn! Enfin genoeg gezeverd over D90 en D7000 het word binnenkort zomer en dan gaan we gewoon allemaal mooie platen schieten

                              grtz

                              Templar
                              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                              Comment


                              • #75
                                Re: terug een D90

                                Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                                Ik ga het hier bij laten...iedereen tevreden voila! meer moet dat niet zijn,voor mij staat in ieder geval vast dat ik nog jaren ga genieten van mijn oude niet zo goed meer werkende(sinds de komst van de D7000)D90 die in ieder geval steeds scherpe platen geeft zonder veel nabewerking te doen.
                                Ik wou niemand bang maken met mijn topic maar ik ben zeker niet een allenstaand geval met deze klachten dus ergens zal er wel iets van waar zijn! Enfin genoeg gezeverd over D90 en D7000 het word binnenkort zomer en dan gaan we gewoon allemaal mooie platen schieten

                                grtz

                                Templar
                                Da's gesproken, zie!
                                “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
                                Scott Adams

                                Comment

                                Working...
                                X