Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

terug een D90

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: terug een D90


    toch geen beginners hier en die er niet in slagen scherpe foto's te maken met een 7000???


    ik snappet nie!
    dslr4dummies

    Comment


    • #17
      Re: terug een D90

      denk echt niet dat t aan de scherpstelling of iets dergelijks ligt...
      maar idd aan de instellingen?

      mss te weinig licht waardoor te lange sluitertijd of iets dergelijks?
      maar dat verklaart dan niet waarom je buiten geen scherpe foto's maakt?


      Heb zelf niet echt t probleem buiten moet ik zeggen...
      Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

      Comment


      • #18
        Re: terug een D90

        ik snappet nie!
        Ja dat is een goeie, geen scherpe foto's met de D7000. Ik mag niet klagen en ben tevreden met mijn foto's maar denk dat de geuploade foto enkele mensen op het verkeerde been heeft gezet, en terecht deze foto is verre van scherp maar de oorzaak hiervan is wel het uploaden. De foto onder de link vind ik wel scherp of om voorzichtig te zijn ik ben hier tevreden over.
        "Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben"

        Comment


        • #19
          Re: terug een D90

          gewoon ff een pic van mij, 2 dagen nadat ik mijn camera gekocht heb...





          zero kennis van fotografie, en moet zeggen dat ik t resultaat toch ok vond?
          Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

          Comment


          • #20
            Re: terug een D90

            Oorspronkelijk geplaatst door dslr4dummies Bekijk bericht

            toch geen beginners hier en die er niet in slagen scherpe foto's te maken met een 7000???


            ik snappet nie!
            Nee want dan zou ik met een d80 ook geen scherpe fotos maken.....
            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

            Comment


            • #21
              Re: terug een D90

              vraagje:


              kiezen jullie voor een manueel focuspunt?
              of voor automatisch?


              mss kiest t toestel een focuspunt waar jullie net niet op scherp willen stellen?
              Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

              Comment


              • #22
                Re: terug een D90

                @Zwarte op picaso is hij inderdaad scherper maar de kleuren zijn om te wenen vind ik...
                ik zeg niet dat je geen scherpe foto's kunt nemen...maar met mijn D90 was het altijd raak en scherp...ik vind hem iets te hoog gegrepen voor mij...begin stillaan te twijfelen of Nikon niet teveel van het goede wou in de D7000...maar wie ben ik.
                Ben gisteren een paar foto's gaan trekken met terug mijn D90+16-85VR en die foto's zijn ragscherp zal ze binnenkort eens posten...ik vind de jpg uit de D90 in ieder geval veel beter dan uit de D7000...in RAW weet ik het niet ik trek bijna altijd in jpg en bewerk ze licht met element 7....

                Plus die AF-fine tuning is nog zo een stukje techniek....ik had bij de eerste D7000 mijn Tamron op -20 staan om er iet of wat scherpte uit te krijgen...de andere die ik meekreeg moest dan weer op -8 staan voor ongeveer hetzelfde resultaat te krijgen...heb daar nooit last van gehad met mijn D90. Nu met de nieuwe D90 ook niet...al mijn lenzen geprobeerd en die werken direct naar behoren zonder AF-fine tuning...straf dat ge dan met een splinter nieuw toestel niet meer hetzelfde resultaat bekomt dan met volgens velen de OUDE D90 die niet meer voldoet

                Heb al gelezen dat velen de AF-tuning niet nodig hadden....wel ik kan je zeggen dat ik ze bij al mijn lenzen nodig had voor een bevredigend resultaat te krijgen...dus een hele dag klooien om een mooie foto te krijgen...

                @ dslr4Dummies een beginnelingintegendeel...heb vroeger steeds met canon gewerkt,een 450D+17-55mm2.8f USM en een 55-250IS erop...was steeds zeer tevreden enkel van de iso-waarden boven 1000...heb daar fotoshots meegedaan voor reclamewerk en ook trouw en communiefoto's....werk steeds met de diafragmavoorkeuze...en sluitervoorkeuze en ook veel op de M stand..ben dan overgegaan naar de D90 ook heel veel mooie foto's gemaakt...nu met betere iso-waarden...ging het beter in kerken enz...dan na dik 2 jaar komt Nikon uit met een wondercamera nml.de D7000 en ik was weer verkocht....vooral de snellere AF,nog hogere iso;100% viewvinder enz stonden me zeer zeker aan....heb ook een tijdje met een D300 gewerkt van een vriend van ons club...en die is in mijn ogen nog steeds de beste camera wat Nikon heeft uitgebracht van DX-formaat. AL is de beeldkwaliteit bijna hetzelfde als de D90....dus ben zeer zeker geen beginneling...als ik de foto's bekijk van de D7000 in element 7 zijn ze ook scherper maar de melkachtige schijn blijft aanwezig...
                En bij een diafragma van f11 of meer is er een soort contourscherpte vermindering vind ik....kortom ik zeg niet dat het een slechte camera is maar zal alleen meer vragen van de gebruiker en ook meer nabewerking.....en dit is niet bij de D90 het geval..

                Dus je moet je afvragen heb ik dat nodig iso-waarden tot 6400 en meer,16MP enz...
                Ik zou zeggen als ge tevreden bent van je D90 houd helm en koop je er een goede lens bij...dit hebben velen me aangeraden toen en ik ben daar niet op ingegaan..;spijtig achteraf...maar de goesting is soms rapper dan het verstand...

                @darth rikush ik kies meestal voor één AF-punt omdat ik scherp wil hebben wat ik wil...die 39 scherpstelpunten ik zou begot niet weten waar je die voor nodig hebt in de praktijk zelden denk ik..

                Grtz

                Templar
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                Comment


                • #23
                  Re: terug een D90

                  Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
                  gewoon ff een pic van mij, 2 dagen nadat ik mijn camera gekocht heb...





                  zero kennis van fotografie, en moet zeggen dat ik t resultaat toch ok vond?
                  Ok dat zeker maar mist ook scherpt vind ikwaar jij het wou en is ook een meklachtige schijn op...en zo een foto kan ik met de D90 ook nemen...

                  mooie hond trouwens

                  grtz Templar
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment


                  • #24
                    Re: terug een D90

                    Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht

                    @ dslr4Dummies een beginnelingintegendeel...

                    Templar
                    dat bedoel ik nou net... jij bent geen beginneling (en ook danielsl niet) en dan problemen om met goede objectieven scherpe foto's uit een D7000 te krijgen...
                    terwijl de D7000 toch een prima toestel zou moeten zijn (zelfs Rockwell: best serious DSLR = D7000)... snappet dusnie!
                    Last edited by dslr4dummies; 27 maart 2011, 10:11.
                    dslr4dummies

                    Comment


                    • #25
                      Re: terug een D90

                      Oorspronkelijk geplaatst door dslr4dummies Bekijk bericht
                      dat bedoel ik nou net... jij bent geen beginneling (en ook danielsl niet) en dan problemen om met goede objectieven scherpe foto's uit een D7000 te krijgen...
                      terwijl de D7000 toch een prima toestel zou moeten zijn (zelfs Rockwell: best serious DSLR = D7000)... snappet dusnie!
                      Begrijp wel dat veel van die mannen gesponsord worden door een merk.
                      Ik weet dus niet hoe het hier zit, maar stel dat het een "Nikon-man" is,
                      dan ga je ook niet snel wat slecht schrijven.
                      Zo een uitspraak van die mensen zal de kassa trouwens wel doen rinkelen.
                      Nikon D7000 en wat lenzen.
                      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                      Comment


                      • #26
                        Re: terug een D90

                        hoi Templar
                        ik had net dezelfde ervaring ,geen scherpte tegenover men D300s /D90 ,heb ook de D7000 terug weggedaan .gr.Danny

                        Comment


                        • #27
                          Re: terug een D90

                          Dit vind ik toch straf wat er aan de hand is met de D7000. Nikon is toch een topmerk en zo'n dingen verwacht je niet. Spijtig dat je er niet van hebt kunnen genieten.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #28
                            Re: terug een D90

                            Ik heb inmiddels ook al besloten om hem te verkopen met extra accu en grip en de hele zooi.

                            Heb ze net nog vergeleken met mijn foto's van mijn 5 jaar oude D80 en het verschil in scherpte is reusachtig. En ik weet dat het niet een eerlijke vergelijking is tussen een 16mp en 10mp-toestel, maar ik moet alles van de D7000 verscherpen via photoshop om er een scherpe foto uit te halen en dan haalt ie het nog niet bij mijn d80
                            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                            Comment


                            • #29
                              Re: terug een D90

                              Ik ben wel geïnteresseerd in zo'n onbruikbare 2e handse D7000. Iemand voor een zacht prijsje?
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                              Comment


                              • #30
                                Re: terug een D90

                                Wow, wat is dat hier allemaal... Eerst word die camera de hemel in geprezen en nu vergruist. Ik heb geen ervaring met deze camera, enkel d90 en d300. Was van plan om voor de opvolger van de d300 te gaan maar als ik dat hier zo lees lijkt me voorzichtigheid geboden.
                                Hebben de eigenaars van de nieuwe pentax (zelfde sensor) hier ook last van?
                                Echt jammer voor de mensen die zich geschareld voelen...

                                Comment

                                Working...
                                X