Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony A77

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
    De OLED zoeker in deze camera is véél beter dan gelijk welke elektronische zoeker dan ook. Ik heb de woorden "de beste EVF ter wereld" al horen vallen op internet ...
    en in het land der blinden is éénoog nog altijd koning...........wat zegt best EVF ter wereld? Beste zoekersysteem zou al veel meer zeggen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
      Is er nu eigenlijk al bekend of het probleem van de zwarte EVF bij het werken met studio-flitsen of strobist is opgelost?
      Ik heb ergens gelezen dat het opgelost zou zijn...en dat het een punt was waar ze extra op gelet hebben Ik geloof zelfs dat ik gelezen heb dat het een aparte menu item was... maar 100% zeker ben ik niet meer

Comment

Edit: ik zie net die foto in het NEX-3/5/7 topic...ISO 6200 . Die ziet er wel héél goed uit, voor zo'n sensor ! Laat die A77s maar aanrukken, zeg ik !
        Wel grappig dat jij en K2 de iso 6200 overnemen ('t is gewoon iso 6400 ) Uitgerekend jullie 2

Comment

Ik heb geen camera die met 1/3 stops voor de ISO werkt, ik dacht dat dit 0.3 EV minder dan 6400 was ...Nu ik op Wiki even heb gekeken blijkt dat het dus 5000 is...

Bij de lagere ISO-waarden ken ik de waarden uit m'n hoofd, maar zo hoog...nope.
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

ik dacht dat dit 0.3 EV minder dan 6400 was ...Nu ik op Wiki even heb gekeken blijkt dat het dus 5000 is...
            Je kan ook even rekenen : isostop=diafragmastop=tijdstop=halvering of verdubbeling van de belichtingsparameter.
            Voor 1/3 isostop moet de tussenstapfactor 2 tot de macht 1/3 zijn oftwel afgerond 1,26 ... 1,26 X 1,26 X 1,26=2 .
            (Voor 1/2 isostop wordt de tussenstapfactor 2 tot de macht 1/2 oftwel afgerond 1,41)
            1/3 stop lager dan 6400 geeft dus 6400/ 1,26 = 5079 oftewel afgerond 5000

Comment

't Moge duidelijk wezen dat ik geen wiskundig wonder ben...

Even terug on-topic (), volgens SAR zou er héél misschien (SR2) een firmware update komen na 1.03. Sony heeft met de NEX-3 en -5 bijzonder goed gereageerd door zo snel updates vrij te geven. Hopelijk doen ze dat met de A77 ook . Ik heb wel al van iemand gehoord dat zelfs met 1.03 erop de camera nog wat trager reageerde . Ik hoop echt wel op nog meer firmware updates!

Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Hmm, overstroming in Thailand heeft invloed op Sony en Nikon camera productie.

A65 gaat nog (lang?) op zich laten wachten.
                A77 ook ? Nog niet duidelijk. Er zou een eerste batch aan stock zijn...

Comment

Ben daarstraks een A77 gaan halen met de 16-50 SSM erbij. Nu maar spelen
                  Als iemand specifieke vragen zou hebben...

Best wel vervelend dat de battery grip van mijn A700 niet meer past. Akkoord dat de footprint niet meer dezelfde is, maar als ze die schroef nu 2 mm verder hadden gezet, dan zou hij passen en zou ik er zeker mee kunnen leven.
                  Last edited by vision*R; 20 oktober 2011, 16:00.
                  α77 | 16-50 f/2.8 SSM | 70-200G f/2.8 SSM | CZ 16-80 | Tamron 90 f/2.8 | 50 f/1.4 | 28 f/2

Comment

Ben benieuwd naar opnames met Tamron 90mm f2.8.
                    Heb gisteren ook de A77 aangekocht om mijn KM 7D te vervangen.
                    Eerst manual goed lezen.
                    Sony a-77-Sony A99 II-Sony 70-300 G-SSM-KM 17-35 f/2.8-4 Tamron 90 mm/2.8 Macro Tamron 180 mm/3.5 Macro-Tamron 200-500mm-Tamron 28-75 mm Sony 16-50 SSM 2.8

Comment

heb hem reeds een week in bezit en moet zeggen dat ik niet 100% tevreden ben met de resultaten, de scherpstelling bij 12b/sec is niet denderend en de ruis valt ook tegen. verder vind ik het nu nog complex om van alle mogelijkheden te genieten. enkel foto's waren zeer scherp maar dan eerder bij rustige niet sterk bewegende vogels, andere hadden geen echte scherpte. Ik zal er maar van uitgaan dat het nog leren werken is met dit toestel maar voorlopig ben ik niet blij. ik heb zowel in Jepg als raw gewerkt, beste resultaat is in de sportmodus, dus deze week zal het nog veel werken worden om goed overweg te kunnen met dit toestel. Als iemand toch sublieme foto's heeft graag een seintje in welke instelling dit was.
                      Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
                      https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Redgy1 Bekijk bericht
                        heb hem reeds een week in bezit en moet zeggen dat ik niet 100% tevreden ben met de resultaten, de scherpstelling bij 12b/sec is niet denderend en de ruis valt ook tegen. verder vind ik het nu nog complex om van alle mogelijkheden te genieten. enkel foto's waren zeer scherp maar dan eerder bij rustige niet sterk bewegende vogels, andere hadden geen echte scherpte. Ik zal er maar van uitgaan dat het nog leren werken is met dit toestel maar voorlopig ben ik niet blij. ik heb zowel in Jepg als raw gewerkt, beste resultaat is in de sportmodus, dus deze week zal het nog veel werken worden om goed overweg te kunnen met dit toestel. Als iemand toch sublieme foto's heeft graag een seintje in welke instelling dit was.
                        Ik denk vooral aan bewegingsonscherpte. Welke sluitertijden hanteer je aan welke lengtes? Ik neem aan 400mm?

Comment

Gebruik je de camera niet manueel?
                          Daar kun je naar mijn mening de beste resultaten mee gaan halen.

Klinkt alsof er gewoon wat verkeerde instellingen gebruikt worden.
                          M.b.t. ruis, mogelijk dat er bepaalde combi instellingen te gebruiken zijn (vergelijkbaar met de DRO bij A700).

Misschien eens even kijken welke instellingen daar optimaal waren en dit eens proberen?
                          WillemClassensDesign: Mijn website
                          Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                          Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

Manueel (M), of een van de semi-manuele (of semi-automatische, afhankelijk van hoe je 't bekijkt) standen - A en S. Lijkt me ook het beste. Over het AF-systeem heb ik alleen nog maar goede dingen gehoord eigenlijk ...

Gebruik je de zones, alleen het centrale AF-punt, alle AF-punten,...?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Redgy1 Bekijk bericht
                              heb hem reeds een week in bezit en moet zeggen dat ik niet 100% tevreden ben met de resultaten
                              Laat maar iets weten als je hem weg wil doen . Met welke lens heb je getest, als ik vragen mag ?
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

ik nam foto's in sport en manueel, en werkte met mijn 70-400 G en ook met mijn nieuwe 16-80 Zeis. volledig manueel was moeilijker omdat het weer zeer wisselvallig was. vroeger met de A700 werkte ik meestal in sportmodus. DRO staat aan en ik werkte in zowel RAW als JPEG. zal best kunnen dat ik nog instellingen moet aanpassen maar voorlopig loopt mijn enthousiasme niet over ik werk er dit weekend opnieuw mee en zie wel of het beter word.
                                Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
                                https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

Comment

Working...
                                X