Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Sony A77

    Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
    ik heb al dat spulleke niet gekocht, dat was mijne man .. en hij moet naar mij luisteren, anders heeft hij een probleem.. LOL!
    da's nu eens een vrouw met haar op haar ...

    Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
    ... net alsof het geavanceerdste toestel meteen een verbetering van eigen skills zou zijn..mijn man had daar ook altijd last van, totdat ik er de rem eens goed op gezet heb...(alle mannen hebben er last van hoor)
    klopt ... soms betert da met ouderdom ... dus er is nog hoop voor uwe man

    gebruik (en verzamel) nu alleen nog ' ouwe nest ' : voor Nikon zijn dat D1 en D100, voor Minolta de 7D en voor Canon D30, 1D,300D en 5D, hier heb ik wel een actueel (L) glasservies bij ... nu nog een DCS420, E1, 1Ds, SD9, A100 en een S1pro en het digitale DSLR rijtje is kompleet, tot nader order ... de eerste SLT komt daar zeker ooit bij te staan

    een beetje steun voor ons Leontine is nodig zo te zien

    Comment


    • #77
      Re: Sony A77

      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      leontinneke, zoals ik reeds eerder geschreven heb, je bent helemaal niet op de hoogte je schrijft zo maar wat zottigheid zonder maar ook iets te weten van de achtergronden.

      Sony is NEX gaan produceren dank zij het grote succes van m4/3 (olympus-panasonic)
      Dit is het snelst groeiende segment momenteel en de producenten die de technologie in huis hebben zijn met succes op de kar gesprongen van de EVIL toestellen.

      Sony covert momenteel van 16 tot 200mm, met daarbij toch wel een schitterende 18-200mm objectief die spijtig genoeg zijn gelijke niet kent in de DSLR wereld.
      Merk op daar zijn mensen die meer geld geven aan toestelletjes die veel duurder zijn met slechts 1 brandpunt, je vraagt je eigenlijk af hoe zoiets den dag van vandaag nog mogelijk is.
      En zekers niet onbelangrijk, je kunt alle andere objectieven die je al bezit hebt gebruiken op de NEX, inclusief de M-objectieven van Leica. Je hebt beschikbaarheid over veel meer objectieven en van betere kwaliteit dan bij DSLR.

      Je hebt geen sony TV toestel nodig (trouwens heel indrukwekkend) om 3d beelden van NEX te bekijken je schrijft zoals altijd zomaar wat. Dat is gestandaardiseerd en kun je bekijken met elk device dat 3d ondersteunt en met elke 3d TV van eender welk merk.

      de a900 was op de markt voor de 5dmkii, alhoewel de verschillen in tijd heel beperkt was (< maand), je schrijft weer zo maar wat, maar hier zie je ook dat Canon minder vlug zijn betere toestellen vervangt, de 1ds was voor de a900 en a700 op de markt en is nog altijd niet vervangen.

      Sony heeft mirrorless toestellen(in betekenis van opklappende spiegel voor OVF) zowel in de E-mount als in de a-mount (DSLR), Canikon moet uiteraard volgen.
      Als ze stoppen met toestellen te maken in die category is Canikon verloren, (lenzen weet je) Is waarschijnlijk de reden dat ze weigerachtig staan toz van de huidige systeemcamera's. Het is aan de koper om zijn verstand te gebruiken.

      Och , je wil ook nog de gevolgen van de tsunami minimaliseren, belgie zou al lang plat gelegen hebben in volledige chaos bij zulke situatie. Daar zijn plants totaal buiten dienst geweest met daarbij stroomonderbrekingen in andere plants, zowel bij Sony als bij toeleveranciers.
      ge moogt blij zijn, dat ge niet met mij getrouwd bent zenne.. (grapje hoor..)
      EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

      Comment


      • #78
        Re: Sony A77

        @puerte: heeft u enig idee hoeveel een leica m-objectief kost? de adapter komt daar ook nog bij, maar een goede summicron 50mm kost behoorlijk wat, en ik denk dat de gemiddelde NEX-koper niet direct een leica-objectief zal gaan kopen. zo´n objectief kost mss wel meer dan een hele NEX bij elkaar, en zo ik het een beetje bekijk, is de NEX toch bedoeld voor mensen die van compact afkomen, maar geen dslr mee willen sjouwen. althans, ik dacht altijd dat sony daarop mikte.. correct me if i am wrong.. ik zag vandaag wel, op SAR, dat sony een of andere leica visoflex-achtige adapter zou willen uitbrengen met slt-achtige translucent-spiegel, en dat het slt-concept momenteel door sony wordt gehanteerd om de (voorlopige) overbrugging te maken tussen spiegelreflex naar volledige systeem-camera, zoals de NEX dat eigenlijk is..misschien zit ik er wel weer helemaal naast ( ) maar ik heb de indruk dat het NEX systeem voornamelijk draait om de (pro)-achtige video-camera´s zoals NEX vg-10 (of toekomstige nex-vg-20) waarbij je een soort van bouwdoos-systeem hebt, met de NEX-3/5-c3 als fototoestel apart.. ik heb de indruk dat binnen afzienbare tijd de NEX-video ine-up de hoofdmoot zal gaan spelen, waarbij je ook ´stills´ in fotokwaliteit zal kunnen maken en daarbij the best of 2 worlds hebt..dus en foto´s kunnen maken en video in 1..mij lijkt zo´n NEX-vg-20 of hoger dan geavanceerder dan ´slechts´ een slt of nex-fototoestel, met display-bediening..scherpstellen en afdrukken via een vingerdruk-beweging op het beeldschermpje oid..ik geloof dat olympus al zoiets heeft..naar het schijnt zulen leica en ricoh (dat pentax overgenomen heeft) met zoiets op de markt komen, de vraag die alleen geldt, is, hoe duur zal het zijn??
        EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

        Comment


        • #79
          Re: Sony A77

          de bedoeling van het NEX systeem is een compact en universeel systeem uit te bouwen, waar alle objectieven op gebruikt kunnen worden, zowel video als foto, een systeem geschikt voor alle gebruikers.

          Voordeel van range-finder objectieven is dat ze ook compact zijn en doorgaans van betere beeldkwaliteit zijn dan DSLR lenskes, zekers in breedhoek gebied, dat maakt dat deze objectieven momenteel zeer populair bij de NEX-gebruikers. Je kunt dure nieuwe kopen of de zogenaamde vintage objectieven die een 2 de leven krijgen door de komst van de EVIL systemen. Dat is nu juist het mooie aan het NEX systeem dat je die oude pareltjes terug kunt gebruiken Daarbij kun je alles gebruiken wat je nog in bezit hebt, prachtig toch, en je kunt het beste kopen zonder vast te zitten binnen dat een merkske.

          -vg10 is een video toestel , met veel meer mogelijkheden dan DSLR, maar niet een pro toestel, dat kun je niet bereiken met DSLR sensor. ( Dat VG20 wel typische video sensor gaat gebruiken, is mogelijk maar dat weet ik niet)

          Wel een pro toestel met aangepaste sensor voor video is de NEXFS100, en inderdaad gebruikt dit toestel, en dat is terug het zeer grote voordeel, de NEX E-mount. Dit maakt dat alle objectieven zowel DSLR, als CINE gebruikt kunnen worden op al die toestellen, zelfs op NEX3, dat is toch hoe het moet zijn, of niet ?

          Het bewijst enkel dat sony en niet enkel sony, het NEX systeem ernstig neemt en dat het beschouwt wordt als een volwaardig open systeem, klaar voor de toekomst , waar enkel kwaliteit de gebruiker kan binden, en niet zoals in de DSLR wereld de gebruiker gebonden wordt door de lenzen !

          Comment


          • #80
            Re: Sony A77

            denk dat er niet veel nieuws instaat maar dit zijn mogelijk de spec's vd preproduction toestellen die nu wel in omloop zullen zijn, enkel de zoals verwacht 12 beelden per seconde wordt hier bevestigd.

            -The A77 announcement on late August.(aankondiging eind augustus)
            -Shipment start early October (winkel oktober)
            -Coming with new kit lens (A Sony 16-50mm f/2.8 zoom. Compared to the Zeiss 16-80mm f/3.5-4.5 it will have a constant aperture and probably have a bit higher price. Zeiss 16-80mm price check at Pixmania.be, eBay.be.)
            -24 Megapixels (The combination of the new sensor+new Sony lens delivers 62% more resolution than the A55 16 Megapixel sensor.)
            -1080p/30fps, 720p/60fps and 720p/30fps high-definition video
            -AF fine-tuning capabilities. A source told us that it has an improved focusing system (quite fast and accurate).
            -11 cross points
            -12fps
            -3 Million dot OLED viewfinder (more than double of the resolution fo the current Sony A55/33 viewfinder.)
            magnesium alloy
            -It will take CF+SD+MS cards
            -No flip-up mode to allow shooting without this extra sheet of glass in place
            1.000 pictures with one battery
            Price:
            Sony Alpha 77 + 16-50mm f/2.8 SAM = 1800€
            Sony Alpha 77 body only = 1050€
            Sony Alpha 65 + 18-55mm f/3.5-5.6 SAM = 1000€
            Sony Alpha 65 body only = 900€



            in principe nog een maand wachten om te zien wat hier van klopt

            Comment


            • #81
              Re: Sony A77

              Sony Alpha 77 + 16-50mm f/2.8 SAM = 1800€
              Sony Alpha 77 body only = 1050€
              750€ voor de 16-50 F2.8 Carl Zeiss ... en ik dacht dat dit de nieuwe kitlens zou worden. Niet dus.
              12fps is wel megasnel, ziet er goed uit. Hopelijk zit het ook goed met de buffergrootte en snelheid van wegschrijven zodat je toch een 3tal seconden op die snelheid kan werken.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #82
                Re: Sony A77

                Ik hoop eerlijk gezegd op meer, alhoewel we het hier wel over een reusachtige hoop data hebben ...De concurrentie biedt in haar snelste toestellen tot vier seconden onafgebroken te 'ratelen':

                - Nikon D3S: 36 14-bit RAWs (12,1 MP) zonder compressie, aan 9 fps is dat net vier seconden.
                - Canon 1D Mark IV: 32 RAWs (16,1 MP), idem, aan 10 fps is dat 3,2 seconden.

                (De gegevens over de buffer komen van Dpreview.)
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #83
                  Re: Sony A77

                  Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                  Ik hoop eerlijk gezegd op meer, alhoewel we het hier wel over een reusachtige hoop data hebben ...De concurrentie biedt in haar snelste toestellen tot vier seconden onafgebroken te 'ratelen':

                  - Nikon D3S: 36 14-bit RAWs (12,1 MP) zonder compressie, aan 9 fps is dat net vier seconden.
                  - Canon 1D Mark IV: 32 RAWs (16,1 MP), idem, aan 10 fps is dat 3,2 seconden.

                  (De gegevens over de buffer komen van Dpreview.)
                  Focussnelheid van de d3s en de 1dmkiv is al minder goed dan vd a55 in verschillende omstandigheden zekers in burst mode, dus op dat punt moeten ze in principe niet veel verbeteren alhoewel de a77 totaal ander focussysteem krijgt, meer dan waarschijnlijk zal de a77 uitgerust zijn met dual processor en zal de buffer ook groter zijn dan vd a55.

                  user xerojay"" op dpreview schrijft het volgende:

                  "I have owned just about every Canon pro body out there, currently using the 1DIV as my main wedding camera. I've also used most Nikon bodies to some extent, including the D3 and D3s...

                  I recently bought the Sony a33 as an anniversary gift for my wife. I just thought I'd share with you lucky Sony folks, that after using the (entry level) A33 for a while now, it CLEARLY outperforms my (professional) 1DIV AF in terms of accuracy, precision, and low-light detection. No joke. Actually the joke is on me for staying with Canon this long. "


                  De 16-50 is waarschijnlijk wel de nieuwe kitlens voor de A77, om ten volle te genieten van de 24mp heb je een objectief nodig met zeer hoog oplossend vermogen, zou volgens de geruchten 62% meer detail geven dan de a55, wat niet niks is.
                  Spijtig en dat begrijp ik niet is dat het een SAM lens zou zijn.
                  In feite de echte prijs in de winkel zal rond de 600€ zijn, in lijn met de prijs vd kitlens voor de a850. Wat ik me afvraag is of diafragma mechanisme van dit objectief meer dan 6fps aankan zoals het geval is bij de huidige objectieven, dan hoeft men niet met constant diafragma te werken tijdens burst.

                  Comment


                  • #84
                    Re: Sony A77

                    SAR meldt dat de 16-50 vignettering zou geven en in de hoeken wat soft zou zijn op f/2.8. Nu, voor mij is die toch veel te breed (16mm, pff ), en ik heb de NEX ...Als ik ooit een standaardzoom koop voor de A-mount zal 't de 24-70/2.8 Carl Zeiss zijn, niets anders . Of Sony zou dan ineens een hele goede 24-105G f/4 SSM moeten hebben natuurlijk .

                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • #85
                      Re: Sony A77

                      nu spreekt men plots van SSM, wat uiteraard wenselijk is
                      elke zoom in dat gebied inclusief de zoom met veel minder bereik nml de nikkor 14-24mm f2,8 heeft op f2,8 zachte corners bij bepaalde branpunten, alsook vignetting.
                      elke zoom heeft dat, belangrijk is de mate waarin.

                      Comment


                      • #86
                        Re: Sony A77

                        Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                        Of Sony zou dan ineens een hele goede 24-105G f/4 SSM moeten hebben natuurlijk .
                        Dit is dé lens waar ik zit op te wachten

                        Comment


                        • #87
                          Re: Sony A77

                          Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                          Dit is dé lens waar ik zit op te wachten
                          alleen maar als het een héél goeie is, dan ben ik ook kandidaat
                          Type Beercan, maar dan iets sneller qua focussnelheid, minimaal dezelfde beeldkwaliteit als de 70-210 f4 en liefst een beetje lichter.

                          G
                          fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                          Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                          Comment


                          • #88
                            Re: Sony A77

                            Om het in Jansen en Janssen-taal (voor de Kuifje-fans onder ons ) te zeggen: sterker nog ! 24-70/2.8 scherpte (dan wel zonder dat ene 'probleempje' op 70mm ), maar dan f/4, zonder te veel vervorming (niet zoals de Canonversie dus op full-frame) en even weinig CA, geen vignettering, met de lekker snelle AF, enz van de 24-70 CZ...

                            (Ja, ik weet dat dit wishful thinking is .)
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                            Comment


                            • #89
                              Re: Sony A77

                              Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                              Om het in Jansen en Janssen-taal (voor de Kuifje-fans onder ons ) te zeggen: sterker nog ! 24-70/2.8 scherpte (dan wel zonder dat ene 'probleempje' op 70mm ), maar dan f/4, zonder te veel vervorming (niet zoals de Canonversie dus op full-frame) en even weinig CA, geen vignettering, met de lekker snelle AF, enz van de 24-70 CZ...

                              (Ja, ik weet dat dit wishful thinking is .)
                              Ik zocht het voor de 24-105 F4 G SSM allemaal zo ver niet, gewoon zoals de canon 24-105 F4 USM maar dan zoals in lijn met de typisch nieuwe releases van Sony: net ietsje beter
                              En met een prijs van ongeveer 1000 euro...

                              Comment


                              • #90
                                Re: Sony A77

                                Wat extra info:



                                Bij specs staat inmiddels dat ze alleen SD zou gaan ondersteunen. Geen CF meer.
                                WillemClassensDesign: Mijn website
                                Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                                Flitsers:HVL-F42AM;

                                Comment

                                Working...
                                X