Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Sony A77

    het 1e record heeft de a77 in ieder geval al gebroken: die van meest uitgestelde, meest besproken, verwachte en ´gerumourde´ toestel ooit.. ik hoop maar dat het niet tegen zal vallen, want de verwachtingen stijgen alsmaar hoger en hoger boven de verwachte specs uit...(en de geleakte specs worden ook telkens beter en beter..)
    EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

    Comment


    • #62
      Re: Sony A77

      Iets zegt me dat dit niet gaat tegenvallen, integendeel . 't Meest uitgestelde toestel kan je ook zeggen van de Nikon D400, want buiten die extra 1 fps, HD video en dubbele geheugenkaarten (en misschien een kleine aanpassing van het AF-systeem zodat 't meer zoals de D700 werkt) voegde de D300S ook niets toe aan de D300....
      Last edited by JorisVdB; 17 juli 2011, 15:25.
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • #63
        Re: Sony A77

        Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
        Iets zegt me dat dit niet gaat tegenvallen, in tegendeel . 't Meest uitgestelde toestel kan je ook zeggen van de Nikon D400, want buiten die extra 1 fps, HD video en dubbele geheugenkaarten (en misschien een kleine aanpassing van het AF-systeem zodat 't meer zoals de D700 werkt) voegde de D300S ook niets toe aan de D300....
        ik zoek het niet zo heel snel in het toestelleke, maar meer in mijzelf..
        EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

        Comment


        • #64
          Re: Sony A77

          Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
          ik zoek het niet zo heel snel in het toestelleke, maar meer in mijzelf..
          En wat doet dat nu in Godsnaam terzake ? Eh, dit gaat over de Sony A77...
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • #65
            Re: Sony A77

            Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
            En wat doet dat nu in Godsnaam terzake ? Eh, dit gaat over de Sony A77...
            wie haalde er nu de d400, de d300s en d300 bij?

            wat dit verder met de a77 te maken heeft? wel, er wordt enorm veel op dit toestel gewacht door deze en gene, net alsof het geavanceerdste toestel meteen een verbetering van eigen skills zou zijn..mijn man had daar ook altijd last van, totdat ik er de rem eens goed op gezet heb...(alle mannen hebben er last van hoor), maar goed, als het uitkomt, dan zal het zeker en vast goed zijn, laten we alleen geen magische kwaliteiten toedichten aan een toestel wat niemand nog in het echt heeft gezien, laat staan ooit gebruikt of in de handjes vastgehouden heeft.
            Last edited by leontine1978; 17 juli 2011, 12:54.
            EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

            Comment


            • #66
              Re: Sony A77

              Ik bedoelde jouw opmerking over het zoeken bij jezelf, niet bij het toestel . Wat heeft dat nu te zien met je vorige opmerking dat dit het meest, 'gehypete', zo zal ik het maar noemen, toestel is sinds lange tijd ? Allez zeg, als we niet eens meer mogen dromen over een toestel waar men al zolang op zit te wachten, pff ...
              Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
              het 1e record heeft de a77 in ieder geval al gebroken: die van meest uitgestelde, meest besproken, verwachte en ´gerumourde´ toestel ooit.. ik hoop maar dat het niet tegen zal vallen, want de verwachtingen stijgen alsmaar hoger en hoger boven de verwachte specs uit...(en de geleakte specs worden ook telkens beter en beter..)
              Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              Iets zegt me dat dit niet gaat tegenvallen, integendeel . 't Meest uitgestelde toestel kan je ook zeggen van de Nikon D400, want buiten die extra 1 fps, HD video en dubbele geheugenkaarten (en misschien een kleine aanpassing van het AF-systeem zodat 't meer zoals de D700 werkt) voegde de D300S ook niets toe aan de D300....
              Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
              ik zoek het niet zo heel snel in het toestelleke, maar meer in mijzelf..
              Als je ziet wat de concurrentie in dat segment aanbiedt (APS-C flagship model zal ik het maar noemen), en je zet daar een A700 naast...Dan is er wel een serieuze verbetering mogelijk, hoe goed de A700 ook is. Kom dus niet te snel met die dooddoener van dat je het eerder "bij jezelf moet zoeken dan bij een toestel". Want dat gaat niet voor alles op .

              Tuurlijk ben je zelf ook een mogelijke beperkende factor, maar ik weet goed genoeg dat voor bijvoorbeeld mijn soort fotografie (vliegtuigen) iets à la 7D of D300S wel een pak beter presteert qua autofocus dan mijn kleine A350...Om maar een, enkel voorbeeld te geven. En er zijn genoeg andere die bij een serieuze upgrade gebaat zijn: sportfotografen, vogelaars,...
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #67
                Re: Sony A77

                sony heeft toch al iets wat beter is dan een a350? a55, a580 om maar iets te noemen, en natuurlijk zal de a77 nog beter zijn, dat staat buiten kijf..ik denk dat de a580, en bv a33/a55 nu ook al rondjes draaien om de oude a700 qua prestaties en IQ.(de a700 is namelijk samen met de stokoude a100 tegelijk op de markt gebracht toendertijd) enige wat de a700 voor op de huidige mid-range modellen heeft is natuurlijk de robuustere body, die de a77 zeer zeker zal hebben. enige wat ik erg jammer vind, is dat het erg lang duurt, terwijl ik weet dat sony gezien zijn omvang in staat is om sneller een toptoestel op de markt te brengen, dat hebben ze in het verleden ook al gedaan.
                EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                Comment


                • #68
                  Re: Sony A77

                  Mmh, niet alleen de stevigere body .

                  In de A700 (en de A850/A900) heb je namelijk Quick Navi (waarbij je de instellingen kan aanpassen op het scherm zelf, zonder op knop te hoeven te drukken - bijvoorbeeld de lichtmeting, welke AF-punten je gebruikt, enz). Maar ook:

                  - twee wieltjes (lekker handig in 'M'),
                  - een 'echt' AF-hulplicht (niet dat ik met mijn DSLR veel bij weinig licht fotografeer eigenlijk, daar is mijn NEX voor, maar toch),
                  - een custommodus (hopelijk bieden ze bij de A77 zoals bij de A900 en co 1/2/3),
                  - en op de A77 komt bovenaan ook zo'n LCD-scherm (en deze keer met een bruikbare grootte, niet eentje waar alles afgekort moet worden zoals bij de A850/A900 ).

                  Om maar te zeggen dat alhoewel bijvoorbeeld de A580 al héél veel biedt voor die 800 euro (body), de meerwaarde van een mogelijke A77 'm zit in kleine dingen zoals hierboven...Het maakt het je makkelijker, eigenlijk .
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Sony A77

                    dubbele stelwieltjes is idd handig, ik heb onlangs een d90 van een vriendin mogen uitproberen en daar zat dat ook op..zou eigenlijk verplicht gesteld moeten worden..
                    EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                    Comment


                    • #70
                      Re: Sony A77

                      duidelijk dat je niet goed op de hoogte bent
                      -de a700 is op de markt gekomen samen de d300 (zelfde sensor) en met de Canon 40d. Canon vervangt zijn toestellen om de haverklap (was ook wel nodig ), vind je ook terug in de autosector, sommige behouden hun model 8 jaar, andere veranderen hun model om de paar jaar. Sony en ook nikon doen dit voor hun populaire instapmodellekes.
                      Nikon heeft tot nu toe enkel zijn D300 upgegrade naar de d300s met als hoofdzakelijke toevoeging een gebrekkige video mode met verder quasi zelfde sensor als in de d300, a700.

                      -opvolger van a700 gebaseerd op geruchten, was voorzien voor lente 2010 maar daar is nooit een officiële aankondiging in die zin geweest van Sony zelf.
                      -later heeft Sony wel in interview verklaart (beging vorig jaar) dat ze prioriteit gegeven hebben aan de ontwikkeling van de NEX-systeem en SLT-modellen en dat afhankelijk van het succes van deze toestellen (try-out) er in de NEX-serie een high-end video en still camera zou komen. Video is er al een paar maand en de NEX7 is waarschijnlijk voor eind augustus.
                      De reden dat er nog geen opvolger van de A700 is, is eigenlijk heel eenvoudig daar komt gewoonweg geen opvolger van de a700, zo simpel is dat
                      Het succes van de SLT's (A33/A55) heeft Sony doen beslissen om een SLT op de markt te brengen ipv een DSLR in een category gelijk aan de A700, dwz een toestel zonder gehandicapte video en LV mode, en zonder een outbollige OVF met hoofdzakelijk niets dan nadelen.

                      De aankondiging was voorzien voor begin juli (7-7 -> A77 snap je het plaatje) maar de tsunami heeft daar anders over beslist.
                      Sony kon voor tsunami al niet volgen met productie, (is ook de reden dat de fuji x-100 later op de markt is gekomen, om dat sony niet kon toeleveren, neem daarbij de tsunami en dan weet je de reden dat dit toestel al veroudert was voor het op de markt kwam) en de tsunami heeft die situatie niet verbetert ook niet van de toeleveranciers.

                      Hetzelfde geldt voor Nikon, en zoals de d300, A700 en canon 40d samen zijn aangekondigd geworden in een periode van een paar weken in augustus, zo zal dit ook zijn voor de opvolgers van de d300s, de high-end SLT van sony, en de opvolger van de canon 60d of 7d.

                      Sony komt altijd zijn belofte na, heeft begin vorig jaar bekendgemaakt dat er geen toestel in de 7 category kwam voor 2011 en mogelijk zelfs later. De rest zijn allemaal geruchten.
                      Ze doen nooit geheimzinnig zoals fuji of nikon over de oorsprong van hun materiaal, al komt het van Epson of toshiba of andere leverancier.
                      Last edited by puerte; 18 juli 2011, 11:38.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Sony A77

                        op de hoogte of niet, feit blijft wel dat sony is overgestapt op slt´s en NEX, omdat men al snel inzag, dat sony het marktaandeel qua high-end- dslr´s wat bij canon of nikon lag, niet kon afsnoepen..toestelleke zelf is 1 ding, maar de meesten zitten met hun lenskes, en aangezien lenskes, en zeker de kwaliteits-lenskes een diepte investering zijn, zal men niet snel wisselen van merk..sony is zeker goed, zeker net zo goed als nikon of canon, en qua sensor-techniek heeft sony zeker zijn zaakskes heel goed voor elkaar (pentax en nikon gebruiken maar wat graag de sony sensoren), maar een camera is meer dan een sensor alleen..pentax heeft naar eigen inzicht zijn toestellen rondom de sony-sensor gebouwd, en nikon doet zeer zeker ook.een goed toestel zonder breed lenzen-aanbod heeft toch ook zijn beperkingen.. sony heeft zeer zeker hele goede lenzen in het gamma, maar nog altijd minder keus dan nikon of canon.. zeiss is zeker goed, maar ontbeert de weathersealing (en weathersealing houdt meer in dan nattigheid uit de buurt houden, en voor die prijs had men er toch wat rubberen ringskes in mogen steken zekers?) en nikon blinkt uit door de perfecte ergonomie en zeker ook qua belichting-en flitstoestanden. zat net te kijken naar de nieuwe nex c-3. prachtig toestelleke, maar het zijn de lenskes die dit toestel echt geen recht aan doen.. begin nu aub niet over adapters en zeiss-leica lenskes, want dit toestel ligt voornamelijk in de ´van pure compact-naar-dslr-kwaliteit-in-compact formaat´ markt, en het overgrote deel van nex of alpha mirrorless-camera-kopers zoekt gewoon een compacte camera met filmmogelijkheden en handige mogelijkheden voor snel en makkelijk fotookes maken.. niets mis mee, maar de dslr zal echt niet snel verdwijnen..het grote aanbod van lenskes en toestellen is enorm te noemen, en de prijzen zijn ook vriendelijk geworden..tsunami of niet, het is echt niet zo dat heel japan plat ligt..daar zijn blijkbaar grote misverstanden over.. niettemin, ook ik kijk uit naar de uiteindelijke release van de a77, mss is het wel een earth-shocking toestel, maar er zijn al meer sony-toestellen geweest, die eea op zijn grondvesten zouden doen schudden (zoals bv de nex) en achteraf viel het ook weer reuze mee..geldt trouwens voor alle fabrikanten hoor..paar mp meer, iets andere interface, kleine dingetjes, en we zijn weer helemaal vertrokken..en je mag ook nog es een sony 3d tv kopen wil je je 3d plaatjes van je nex bekijken.. zal ook wel op de a77 zitten vermoed ik.. ik noem dat koppelverkoop.. voor mij persoonlijk zie ik nog niet direct een gat in de te verwachten 5dmkIII, ik heb mijn glasserviesje en die zal langer meegaan dan mijn digitale body..zal met iedere digitale body, van welkeender merkske wel hetzelfde zijn zekers? u spreekt erover dat canon om de haverklap zijn modellekes vervangt, maar sony heeft er ook een flink handje van.. (zie nex3 en 5, a850/a900.. ) de 5dmkII draait nog steeds erg goed mee, was al lang voor de a850/a900 op de markt, en is nog steeds alive and kicking, terwijl de FF sony´s alweer van de schappen verdwenen zijn..zou geen bezwaar hebben tegen een sony, maar ze zijn wat al te wispelturig de laatste 2 jaar..minolta was daar vroeger ook erg ´goed´ in .. baanbrekende techniek, maar nooit helemaal goed uitgewerkt..teveel gadgets, handig voor iemand die graag op een display zit te werken, maar ik hou me liever bezig met hetgeen ik door de zoeker zie..(en of dat nou ovf of evf is maakt me nog geeneens zoveel uit hoor..) ergonomie mijn beste..intuitief je camera kunnen bedienen, dat is voor mij het allerbelangrijkste.. daarom zijn de pentax en nikons ook beter dan de sony´s , ook al gebruiken ze precies dezelfde sensor..

                        ik ben benieuwd wanneer de a77 uitkomt.. ik hoop dat het enorm goed zal zijn, mss zal het de andere fabrikanten ook pushen om met iets nieuws op de markt te komen.. van wat ik gelezen heb, zijn canon en nikon ook bezig met mirrorless-systemen, maar dan in het hogere segment, en w.s. met de zelfde lens-mounts zoals ze nu gebruiken..geen e-mount achtige toestanden dus om de verkopen te pushen, zoals sony nu doet.. (jaja, er zijn adapters, ik weet het..)

                        we zullen zien he? mij maakt het niet zo heel veel uit, ik ben blij met mijn zwarte doosjes, en glasserviesje, maar ik blijf wel met beide beentjes op de grond staan...

                        zodra mijn 5dmkII niet meer zou voldoen, zou ik nog altijd kunnen uitkijken naar iets beters, maar alle review-sites hebben mij tot op heden niet kunnen overtuigen.. met een ander autooke ben ik ook niet ineens een veel betere chauffeuse..

                        ik ga de discussie verlaten, want voor je het weet word je gezien als canon-fangirl, en dat ben ik echt niet..ik doe het met de spullekes die ik heb..en mocht er ooit es het moment komen, dat ik mijn spulleke moet gaan achterlaten, en overstappen, dan is er nog niets aan de hand.. ik heb al dat spulleke niet gekocht, dat was mijne man .. en hij moet naar mij luisteren, anders heeft hij een probleem.. LOL!
                        Last edited by leontine1978; 18 juli 2011, 12:30.
                        EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                        Comment


                        • #72
                          Re: Sony A77

                          Waarvoor heb je in 's hemelsnaam 24 megapixels nodig???
                          Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

                          Comment


                          • #73
                            Re: Sony A77

                            Translucent mirror heeft zeker zijn voordelen. Van iemand gehoord die een Nikon D3100 en een Sony A33 heeft, de autofocus was duidelijk sneller bij de Sony.
                            Het feit dat je het resultaat vd belichting onmiddellijk ziet is voor mij toch een pluspunt. Met mijn 500mm lens werk ik vaak in manueel waardoor ik moet vertrouwen op de lichtmeting vd camera. Zoals iedereen weet moet je soms overbelichten en soms onderbelichten, afhankelijk van het verschil tussen achter- en voorgrond. Met mijn 'gewone' dslr moet ik dan gissen hoeveel dit moet zijn en soms enkele testshots nemen. Met een SLT zie ik dan onmiddellijk of ik goed zit of niet.
                            En 10fps dat zie ik ook wel zitten en zeker nuttig bij natuurfotografie zoals vogels ed.
                            En het geluid van een opklappende spiegel heeft er al vaak voor gezorgd dat de vogels vliegen zijn, dus dat is ook belangrijk voor mij.
                            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                            Mijn bird foto's en urbex foto's

                            Comment


                            • #74
                              Re: Sony A77

                              Voor alle duidelijkheid trouwens, Leontine:

                              - De Canon 5D Mark II én de Sony A900 zijn bijna tegelijkertijd aangekondigd: respectievelijk 17 en 9 september 2008.

                              - De NEX-serie verandert uiteraard regelmatiger, net zoals de Canon XX0D serie (instapmodellen).

                              - De A900 en A850 zijn trouwens niet zomaar uit de winkels gehaald ofzo - bij mijn weten zijn die, net zoals jouw Canon, nog te koop en hebben ze nog geen opvolger.

                              Ergonomie en gebruiksvriendelijkheid zijn dingen die ook bij (Konica-)Minolta en Sony bekend zijn . Kijk maar naar dat Quick Navisysteem dat ik hierboven heb aangehaald. Mijn A350 kan ik ook intuïtief bedienen trouwens ...Raar, want da's een Sony ?! En van door de zoeker kijken gesproken...Daar kan ik ook alles intuïtief veranderen ?!
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Sony A77

                                leontinneke, zoals ik reeds eerder geschreven heb, je bent helemaal niet op de hoogte je schrijft zo maar wat zottigheid zonder maar ook iets te weten van de achtergronden.

                                Sony is NEX gaan produceren dank zij het grote succes van m4/3 (olympus-panasonic)
                                Dit is het snelst groeiende segment momenteel en de producenten die de technologie in huis hebben zijn met succes op de kar gesprongen van de EVIL toestellen.

                                Sony covert momenteel van 16 tot 200mm, met daarbij toch wel een schitterende 18-200mm objectief die spijtig genoeg zijn gelijke niet kent in de DSLR wereld.
                                Merk op daar zijn mensen die meer geld geven aan toestelletjes die veel duurder zijn met slechts 1 brandpunt, je vraagt je eigenlijk af hoe zoiets den dag van vandaag nog mogelijk is.
                                En zekers niet onbelangrijk, je kunt alle andere objectieven die je al bezit hebt gebruiken op de NEX, inclusief de M-objectieven van Leica. Je hebt beschikbaarheid over veel meer objectieven en van betere kwaliteit dan bij DSLR.

                                Je hebt geen sony TV toestel nodig (trouwens heel indrukwekkend) om 3d beelden van NEX te bekijken je schrijft zoals altijd zomaar wat. Dat is gestandaardiseerd en kun je bekijken met elk device dat 3d ondersteunt en met elke 3d TV van eender welk merk.

                                de a900 was op de markt voor de 5dmkii, alhoewel de verschillen in tijd heel beperkt was (< maand), je schrijft weer zo maar wat, maar hier zie je ook dat Canon minder vlug zijn betere toestellen vervangt, de 1ds was voor de a900 en a700 op de markt en is nog altijd niet vervangen.

                                Sony heeft mirrorless toestellen(in betekenis van opklappende spiegel voor OVF) zowel in de E-mount als in de a-mount (DSLR), Canikon moet uiteraard volgen.
                                Als ze stoppen met toestellen te maken in die category is Canikon verloren, (lenzen weet je) Is waarschijnlijk de reden dat ze weigerachtig staan toz van de huidige systeemcamera's. Het is aan de koper om zijn verstand te gebruiken.

                                Och , je wil ook nog de gevolgen van de tsunami minimaliseren, belgie zou al lang plat gelegen hebben in volledige chaos bij zulke situatie. Daar zijn plants totaal buiten dienst geweest met daarbij stroomonderbrekingen in andere plants, zowel bij Sony als bij toeleveranciers.

                                Comment

                                Working...
                                X