Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 3100D Canon eos D550?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon 3100D Canon eos D550?

Oorspronkelijk geplaatst door canonofnikon Bekijk bericht
    Men zei me dat een nadeel van de Nikon is dat je niet in RAW kan fotograferen. Is dat iets om mee rekening te houden?
    De Nikon kan wel degelijk in Raw fotograferen. (.NEF van 12-13MB per foto.)
    Nikon D3100 .:. AF-S 18-105 VR .:. AF-S 35 f1.8 .:. SB-700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonofnikon Bekijk bericht
      Hallo

ik twijfel eigenlijk tussen net dezelfde toestellen.
      Ben jij uiteindelijk tevreden over je aankoop?
      Men zei me dat een nadeel van de Nikon is dat je niet in RAW kan fotograferen. Is dat iets om mee rekening te houden?

Bedankt voor de reacties!
      Zoals je hebt kunnen lezen is de eos mijn eerste camera. Vooral in het begin waren de foto's wat wazig. Dit kwam vooral omdat ik de sluitertijd te traag zetten als ik ging zoomen! Maar het gaat steeds beter en ben hartstikke tevreden. Ik vond vooral de menu structuur van de canon super. Binnen 10 minuten wist ik alles te vinden en te bedienen! Dat hebben ze heel goed voor elkaar. Ik ben dus tevreden.

Overal op internet waar je komt schrijven ze hetzelfde je moet ze vast houden en voelen. Ik werd daar gek van want daar koop ik toch niets voor. Ik ben er nu achter dat dit echt zo is! Laat dus je gevoel spreken en hou ze dan ook beiden vast en probeer ze dan merk je snel genoeg welke je beter ligt. Het enige waarom de nikon misschien aantrekklijker is, is de prijs. Er zijn op dit toestel heel wat aanbiedingen te vinden waardoor het toestel een paar honderd euro goedkoper is!

Succes met je keuze!

Comment

Hallo,

Geef iemand een goed adres waar ik aan een lage prijs een Canon eos D550 kan kopen ?
        Prijs/kwaliteit/service is belangrijk.
        Of sites met promoties voor dit toestel zijn ook welkom. Want ik zie het bos niet meer door de bomen

Is die flits standaard of niet ?
        Op sommige sites zie ik er 1 op, bij andere niet
        http://www.letsgodigital.org/nl/25125/canon-eos-550d/

battery grip
        Handig of niet ? of eerder een gadget
        Ik ben een rugzaktoerist en heb weinig zin om met een bombastisch toestel te gaan zeulen. Het toestel moet praktisch zijn qua gebruik,ergonomie,batterijduur/oplaadmogelijkheden

SDHC
        Dit toestel kan blijkbaar zowel SD als SDHC. Beter om te kiezen voor SDHC zeker qua kwaliteit (HD) en opslagsnelheid.

Praktisch
        Kan ik het toestel direct op een tv aansluiten ? zie tonen van reisfoto's

Canon EF en Nikon D: lenzen voor alle type camera’s maar gemaakt voor full-frame - Canon EFS en Nikon DX: lenzen bedoeld voor sensor kleiner dan full-frame.
        Ik ben een beginner, maw welke lens kan ik best voor een D550 kopen ?

RAW‐formaat
        Kan dit toestel dat?

Of kan ik het toestel beter kopen in Amerika? Een vriend vertrekt binnenkort naar USA.
        Body + lens

En nu stop ik met mijn vragen

Dank bij voorbaat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kverlooc Bekijk bericht
          Hallo,

Geef iemand een goed adres waar ik aan een lage prijs een Canon eos D550 kan kopen ?
          Prijs/kwaliteit/service is belangrijk.
          Een Canon D550 zal moeilijk te vinden zijn, in tegenstelling tot een 550D.
          Vergelijk eens de prijzen bij winkels als
          Fotokonijnenberg (€609.-)
          Studio73 (€599.- in een 'witte doos')
          of Foto Bastiaens (€599.- in een 'witte doos')

Een 550D is, net zoals de meeste EOS modellen (met de uitzondering van enkele pro's), uitgerust met een popup flits.
          Een greep is voor twee zaken nuttig: als je grote handen hebt, en als je meer power nodig hebt (in een grip kun je twee batterijen kwijt).
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Grip is voor meer zaken nuttig dan die twee. Bijvoorbeeld ook als je veel in de portret houding schiet.

Comment

Klopt... was ik vergeten. De 7D is mijn eerste dSLR die ik niet met een grip heb uitgerust, en ik maak beduidend minder portrait-georiënteerde foto's dan vroeger.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

SDHC
                Dit toestel kan blijkbaar zowel SD als SDHC. Beter om te kiezen voor SDHC zeker qua kwaliteit (HD) en opslagsnelheid.
                Inderdaad.

Praktisch
                Kan ik het toestel direct op een tv aansluiten ? zie tonen van reisfoto's
                Denk het wel. D'er wordt normaal zo'n kabeltje bijgeleverd. Moet wel zeggen dat ik zoiets nog nooit gedaan heb.

Canon EF en Nikon D: lenzen voor alle type camera’s maar gemaakt voor full-frame - Canon EFS en Nikon DX: lenzen bedoeld voor sensor kleiner dan full-frame.
                Ik ben een beginner, maw welke lens kan ik best voor een D550 kopen ?
                Beginnen met de kitlenzen, maar zorgen dat je voor de "IS" versie gaat, dus de 18-55 IS en de 55-250 IS. Tenzij je nu al weet wat je favoriete onderwerp (of lichtomstandigheden) is. Ik heb vrij snel die 18-55 (zonder IS was dat destijds) vervangen door een EF-s 17-755 f/2.8 IS, en dat blijft na verschillende jaren, nog steeds mijn favoriete lens. Niet goedkoop, en redelijk zwaar, maar

RAW‐formaat
                Kan dit toestel dat?
                Tuurlijk wel.

Of kan ik het toestel beter kopen in Amerika? Een vriend vertrekt binnenkort naar USA.
                Body + lens

En nu stop ik met mijn vragen

Dank bij voorbaat
                D'er zijn al heel wat draadjes over kopen in het buitenland. D'er zijn altijd risico's aan verbonden, en in principe moet je invoerrechten betalen. Tenzij het prijsverschil formidabel zou zijn (en dan nog), zou ik je eer een betrouwbare, lokale verkoper aanbevelen.

Comment

Working...
                X