Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat me niet bevalt aan de D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

    Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
    Hopelijk dat ze dit met een software update kunnen oplossen!
    Dan zal dit van Sigma of Tamron af moeten komen, maar denk niet dat dat gaat gebeuren.

    Ik heb sowieso met sigma en tamron-lenzen soms het probleem dat hij niet 100% accuraat vaststelt (Dus bij portret is soms de muur achter persoon scherp) . Dit had ik zowel met mijn D80 als nu met de D7000.

    Het blijft toch namaak...
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

    Comment


    • #32
      Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
      Hallo Amateurken;

      Ja ik druk me mischien slecht uit,maar ik heb de indruk dat als gewoon een foto bekijk op mijn pc ze precies iets softer zijn dan bevoorbeeld ik er uit crop..wel geen grote crop natuurlijk gewoon een centimeter van de kader af zodat de foto bij mij naar voor springt en zo scherper lijkt....ik heb dit ook als ik op een foto scrol om groter te worden...dan lijkt het precies of de contouren worden scherper...volgens mij komt dit door de meer MP...correct me als ik fout ben....en wat is een moiré-effect

      grtz

      Templar
      volgens mij is je scherm is niet groot genoeg om de foto volledig te tonen. hij wordt dus verkleint om erop te geraken dus er gaat een deel van de scherpte weg. als je cropt of inzoomt dan zie je de foto meer op 'ware grootte' dus ziet hij er scherper uit.

      Comment


      • #33
        Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Misschien bedoelt hij dat de crop van een 16 milj pixel camera scherper is dan van een 12 milj pixel toestel?
        Dat zou voor mij de enige verklaring kunnen zijn......
        Ja dat bedoel ik eigenlijk....als ik vroeger van mijn D90 cropte moest ik opletten dat ik niet teveel cropte of er ging scherpte verloren...nu is dat veel minder het geval....daarmee heb ik de indruk dat hij scherper word na de crop.....

        grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #34
          Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

          Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht

          Ik heb sowieso met sigma en tamron-lenzen soms het probleem dat hij niet 100% accuraat vaststelt (Dus bij portret is soms de muur achter persoon scherp) . Dit had ik zowel met mijn D80 als nu met de D7000.

          Het blijft toch namaak...


          dat heb ik soms zelfs met de f2.8 70-200 VRII van nikon voor.
          terwijl er toch op de juiste plaats was scherp gesteld ( controle nadien op scherm van mac met aperture3) .
          en niet alleen met die lens maar ook met andere nikon lenzen die ik heb, op de D7000 .
          en ja, ook na dat ik de body en de lens op elkaar afgesteld heb ( fine adjust )
          dus soms gebeurd dat al eens .

          een vriend heeft een D90 met nikon lenzen, en die heeft dat ook af en toe voor .

          is het iets om je zorgen over te maken .... weet ik niet.

          ik heb her en der al gelezen , dat AF een hulpmiddel is, dat in de meeste gevallen prima resultaat geeft . doch soms kan het zijn dat ie mist .
          Manuele F zou op dat vlak in sommige gevallen beter zijn .

          maar zoveel ken ik er nu ook weer niet van, en er zullen hier ongetwijfeld mensen zijn, die hier meer over kunnen vertellen, of het normaal is dat de AF soms al eens kan missen, ookal was het licht en het contrast eigenlijk goed voor een treffer .

          zoals ik al zei, SOMS gebeurd dit , niet altijd .
          2 body's en wat lenzen ..

          older and wiser ... my arse

          Comment


          • #35
            Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

            Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
            dat heb ik soms zelfs met de f2.8 70-200 VRII van nikon voor.
            terwijl er toch op de juiste plaats was scherp gesteld ( controle nadien op scherm van mac met aperture3) .
            en niet alleen met die lens maar ook met andere nikon lenzen die ik heb, op de D7000 .
            en ja, ook na dat ik de body en de lens op elkaar afgesteld heb ( fine adjust )
            dus soms gebeurd dat al eens .

            een vriend heeft een D90 met nikon lenzen, en die heeft dat ook af en toe voor .

            is het iets om je zorgen over te maken .... weet ik niet.

            ik heb her en der al gelezen , dat AF een hulpmiddel is, dat in de meeste gevallen prima resultaat geeft . doch soms kan het zijn dat ie mist .
            Manuele F zou op dat vlak in sommige gevallen beter zijn .

            maar zoveel ken ik er nu ook weer niet van, en er zullen hier ongetwijfeld mensen zijn, die hier meer over kunnen vertellen, of het normaal is dat de AF soms al eens kan missen, ookal was het licht en het contrast eigenlijk goed voor een treffer .

            zoals ik al zei, SOMS gebeurd dit , niet altijd .
            Ik denk dat het met een nikon-lens in ieder geval een stuk minder is. Want mijn sigma deed dat toch wel zo vaak dat ik hem heb omgeruild voor een nikon
            Fine tuning is eigenlijk alleen geschikt voor primes. Kan wel met een zoomlens, maar dan moet je kiezen voor 1 vast brandpunt, dus niet echt nuttig.
            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

            Comment

            Working...
            X