Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat me niet bevalt aan de D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

    Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
    Rob, waar haal je dat gerucht

    groeten,

    Roland
    Een goede bekende hier op het forum.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #17
      Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      Een goede bekende hier op het forum.
      Rob, Afwachten dan maar...

      Comment


      • #18
        Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

        Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
        Begrijp niet waar het probleem zit.
        Als je fotografeert hebben ze toch maar één functie? De andere functie is enkel wanneer je foto's op het schermpje bekijkt.
        Stel je belijkt een foto op het scherm.
        Wanneer je nu de WB of iso wil aanpassen, ga je een extra handeling moeten doen, om dit te kunnen doen.
        Zoniet ga bv. je foto op het scherm vergoten, verkleinen, vergrendelen enz.
        Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

        Comment


        • #19
          Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

          Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
          Je kan in menu bij picturecontrole SD je scherpte verhogen tot 9 als je wil...
          Mooi scherp dat ook waarschijnlijk niet met de kitlens genomen???

          grtz

          Templar
          met de 50 mm .

          18-105 weet ik eigenlijk niet zo direkt.
          zou eerder denken van : als de lens de beperking is , zou je op bijde toestellen met deze lens even goede kwaliteit moeten hebben , en niet minder goed dan de D90 .
          heb je de auto focus al eens gecontroleerd ? kan je de body op de lens afstellen.
          ik heb bv voor mijn 50 mm, de fijn afstelling in de menu van de D7000 op min 12 moeten zetten , vooralleer de foto's goed scherp waren .
          ik had dus back focus met deze lens op de body van de D7000.
          op de body van de D3000 had ik daar geen last van .

          lees de link hieronder maar eens door, misschien heb je er ook wel wat aan .





          hier kan je zo'n papiertje afdrukken voor de lens en body op elkaar af te stemmen.

          Last edited by am-staff; 18 maart 2011, 17:43.
          2 body's en wat lenzen ..

          older and wiser ... my arse

          Comment


          • #20
            Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

            Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
            Stel je belijkt een foto op het scherm.
            Wanneer je nu de WB of iso wil aanpassen, ga je een extra handeling moeten doen, om dit te kunnen doen.
            Zoniet ga bv. je foto op het scherm vergoten, verkleinen, vergrendelen enz.
            duw gewoon even de ontspanknop half in en je zit direct weer in shooting mode om WB/iso aan te passen. of druk nog eens op te terugspeelknop. zoveel extra handelingen vind ik dat niet.

            ik heb het toestel nog niet zo lang dus ik heb nog niet veel limitaties tegen het lijf gelopen. maar ik kan wel zeggen dat:
            de menu's zijn nogal onoverzichtelijk/in een vreemde volgorde. (maar ik heb gehoord dat dat bij de meeste nikons is, kwestie van gewoon worden)

            voor de rest vind ik voorlopig alles geweldig . zeer polyvalente AF, past goed in mijn hand, snelle burst rate, dubbele draaiknop voor ontspanstanden is zeer handig, zeer goede hoge iso prestaties,... misschien komt er later meer kritiek.

            Comment


            • #21
              Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

              Oorspronkelijk geplaatst door thibault monheim Bekijk bericht
              duw gewoon even de ontspanknop half in en je zit direct weer in shooting mode om WB/iso aan te passen. of druk nog eens op te terugspeelknop. zoveel extra handelingen vind ik dat niet.

              Het probleem viel me fel op eens ik met de D300 begon te werken.

              Je neemt een foto, bekijkt deze en wil toch een ander diafragma bv.
              Je kijkt door de zoeker draait aan het wieltje maar de afbeeldingen op het schermpje veranderen.
              Ja, dan moet die onspanknop even half ingedrukt worden en dan pas kan je weer verder.
              De beeldstabilisatie van je lens is even geactiveerd, je focus en noem maar op.
              Je moet er constant bewust van zijn eerst de afbeelding op je scherm te desactiveren.
              Als ik met de D80 werk kom ik dit euvel steeds tegen.

              Dat het aan mij ligt weet ik maar met de D300 heb ik er geen last van.
              Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

              Comment


              • #22
                Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

                Heb vandaag ook ondervonden dat bij liveview (om bvb te filmen) de autofocus niet werkt met Tamronlenzen, hoe komt dit en kan dit verholpen worden.
                Is dit ook zo bij Sigmalenzen ?
                Wanneer ik een Nikon kitlens 18-55 monteer, dan is er geen probleem.
                popol

                http://www.fotopopol.be

                Comment


                • #23
                  Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

                  Inderdaad de liveview werkt niet bij mijn tamron....dit staat in het gebruikshandleidingboek vermeld....raar...ik had dit niet bij mijn D90!

                  Grtz

                  templar
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
                    Het probleem viel me fel op eens ik met de D300 begon te werken.

                    Je neemt een foto, bekijkt deze en wil toch een ander diafragma bv.
                    Je kijkt door de zoeker draait aan het wieltje maar de afbeeldingen op het schermpje veranderen.
                    Ja, dan moet die onspanknop even half ingedrukt worden en dan pas kan je weer verder.
                    De beeldstabilisatie van je lens is even geactiveerd, je focus en noem maar op.
                    Je moet er constant bewust van zijn eerst de afbeelding op je scherm te desactiveren.
                    Als ik met de D80 werk kom ik dit euvel steeds tegen.

                    Dat het aan mij ligt weet ik maar met de D300 heb ik er geen last van.
                    ik snap je punt. maar enkel ivm witbalans en iso
                    ik heb het voorbeeld dat je hier aanhaalt net geprobeerd, als ik een afbeelding op het scherm terugspeel en dan aan het wieltje draai voor mijn diafragma te veranderen, gebeurt er niets met die teruggespeelde afbeelding, die blijft mooi op staan, terwijl ik wel het diafragma kan aanpassen

                    @popol: geen problemen met sigma lens hier. wel een lastig probleem voor je!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

                      Oorspronkelijk geplaatst door popol1964 Bekijk bericht
                      Heb vandaag ook ondervonden dat bij liveview (om bvb te filmen) de autofocus niet werkt met Tamronlenzen, hoe komt dit en kan dit verholpen worden.
                      Is dit ook zo bij Sigmalenzen ?
                      Wanneer ik een Nikon kitlens 18-55 monteer, dan is er geen probleem.
                      Je bent niet de enige.
                      Ik heb dit ook bij mijn sigma 18-50 f2.8 Ligt dus niet aan je camera.
                      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

                        Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                        Je bent niet de enige.
                        Ik heb dit ook bij mijn sigma 18-50 f2.8 Ligt dus niet aan je camera.
                        Hopelijk dat ze dit met een software update kunnen oplossen!
                        Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

                          Ik vond eerst de foto's iets minder scherp maar heb nu ondervonden als je ze cropt dat ze scherper worden,komt door de 16.1mp....spijtig dat Ik de tamron niet kan gebruiken in live view hopelijk inderdaad op te lossen met update

                          grtz

                          templar
                          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

                            Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                            Ik vond eerst de foto's iets minder scherp maar heb nu ondervonden als je ze cropt dat ze scherper worden,komt door de 16.1mp....spijtig dat Ik de tamron niet kan gebruiken in live view hopelijk inderdaad op te lossen met update

                            grtz

                            templar
                            Dag templar

                            Ik zie dat het laat was toen je dit hebt gepost , maar met alle respect : leg mij even uit hoe je een beeld scherper maakt door te croppen ? Misschien bedoelde je dat je geen Moiré-effect hebt, eens je een beeld uitvergroot of cropt op je scherm. Scherper kan volgens mij echt niet. Daarvoor heb je andere tools nodig (unsharp mask, etc).

                            Groet
                            Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

                            Comment


                            • #29
                              Re: Wat me niet bevalt aan de D7000

                              Hallo Amateurken;

                              Ja ik druk me mischien slecht uit,maar ik heb de indruk dat als gewoon een foto bekijk op mijn pc ze precies iets softer zijn dan bevoorbeeld ik er uit crop..wel geen grote crop natuurlijk gewoon een centimeter van de kader af zodat de foto bij mij naar voor springt en zo scherper lijkt....ik heb dit ook als ik op een foto scrol om groter te worden...dan lijkt het precies of de contouren worden scherper...volgens mij komt dit door de meer MP...correct me als ik fout ben....en wat is een moiré-effect

                              grtz

                              Templar
                              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                              Comment


                              • #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door Amateurken

                                Dag templar

                                Ik zie dat het laat was toen je dit hebt gepost , maar met alle respect : leg mij even uit hoe je een beeld scherper maakt door te croppen ? Misschien bedoelde je dat je geen Moiré-effect hebt, eens je een beeld uitvergroot of cropt op je scherm. Scherper kan volgens mij echt niet. Daarvoor heb je andere tools nodig (unsharp mask, etc).

                                Groet
                                Misschien bedoelt hij dat de crop van een 16 milj pixel camera scherper is dan van een 12 milj pixel toestel?
                                Dat zou voor mij de enige verklaring kunnen zijn......
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                                Comment

                                Working...
                                X