Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoways : way to go with photos :-)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Photoways : way to go with photos :-)

Omdat ik toch zo een purist ben, heb ik altijd gezworen bij mijn eigen drukwerk.

Tot hiertoe kon geen enkel labo mijn kleurreproductie benaderen, steeds waren er subtiele verschillen, was ik ontreveden over een paar kleine dingen ...

Maar eerlijk is eerlijk, photoways krijgt van mij het label "best of" want na lang twijfelen heb ik toch nog eens wat werk tesamen met een paar kleurproeven naar Frankrijk gemaild.

Toegegeven, de kleuren zijn bijna 100% gematched met wat ik hier zie en print, en dat is, na een lange zoektocht, een vreugdevolle gebeurtenis.

Ik ben vooral aardig verrast door :

juiste saturatie
    juiste huidstinten
    mooi zwart wit werk (in adobe wel naar sRGB profiel gezet)
    sutbtiele en erg fijne verscherpingstechniek
    gamma en kleurbereik is accuraat.

Is er een minpunt, toch wel, er wordt soms wel wat van je foto's geknipt, ik koos voor het standard 2:3 formaat maar de 13x18 (is eigenlijk 13x19,5) wijkt een beetje af, maar ze geven wel de juiste mm aan dus ga ik in PS enkele tools aanpassen voor photoways.

Wou ik met jullie even delen.
    Ik zal van hun diensten nog gebruik maken.

Ik kan je conclusies enkel maar beamen maar ben toch blij dat ik dit hier allemaal lees.Ik heb namelijk nog nooit ergens anders foto's laten afdrukken dan bij Photoways en kan dus niet echt vergelijken.

De kwaliteit is inderdaad erg goed,prijzen ook,site is zeer overzichtelijk en makkelijk.Dat er geknipt wordt,ja dat is niet altijd positief MAAR,phille,je kan zelf op voorhand zien waar er eventueel geknipt wordt en dan kiezen voor "non recadré" (kan zijn dat het een andere benaming is,ben nu niet gaan kijken op Photoways)en dan wordt er niet geknipt maar wordt je foto wel wat gecentreerd.

Een ander minpunt voor sommige mensen is misschien ook dat alles in het Frans moet gebeuren.Ik snap niet dat ze ook geen Engelse versie voorzien.Het wijst zichzelf wel uit maar kan toch een hindernis zijn voor de "niet-Fransetaalmachtigen" onder ons .
    Danny's Photosite

Comment

Phille,

Verwijder je ook altijd de Exif-info in je foto's voor het opsturen naar de afdrukcentrale? Of heb je daar nog geen verschil in ondervonden, als de Exif er wel/niet bij is?

The Kid.

Comment

Ik kan Phille alleen maar bijtreden. Na enkele afdrukken bij Photobox, heb ik me vorige week gewaagd aan enkele testafdrukken bij Photoways en de kleuren komen veel meer overeen met wat op mijn scherm staat dan de afdrukken bij Photobox. Voor mij dus voorlopig nog enkel Photoways.

Comment

Originally posted by Skitch

Hier hangt een briefje aan de muur met de benodigde pixels in hoogte en breedte (aan 300dpi ) zodat ikzelf beslis over wat eraf geknipt wordt.

Skitch, kun je misschien een paar waardes delen om dubbel werk te vermijden?

The Kid.

Comment

Originally posted by The Kid
            Originally posted by Skitch

Hier hangt een briefje aan de muur met de benodigde pixels in hoogte en breedte (aan 300dpi ) zodat ikzelf beslis over wat eraf geknipt wordt.

Skitch, kun je misschien een paar waardes delen om dubbel werk te vermijden?

The Kid.
            Perfekte kwaliteit (300 dpi):10x15=1204x1794 / 11x15=1345x1794 / 13x18=1499x2100 / 15x21=1794x2549 / 20x30=2396x3599

De nog grotere formaten heb ik niet bij de hand maar ga je makkelijk op hun site vinden.De bovenstaande gegevens vind je bij "résolution conseillée"
            Danny's Photosite

Comment

prijzen 10/15 zijn goed maar voor de grotere formaten zijn de prijsverschillen toch wel zeer groot met bv pixum, waar ik tot nu toe heel tevreden over ben
              laat de meeste daar ontwikkelen op 13/18 formaat en kost daar no 30 eurocent

mark

Comment

OK skitch, roadrunner, thanks!

The Kid.

Comment

bedankt voor de posting van het lijstje, handig.
                  Kwaliteit primeert bij mij over prijs, maar er moet een balans zijn, ik blijf veel werk zelf afmaken, maar het kan handig zijn, voor grote oplages, en meestal zijn dat net kleine formaten.

Comment

Handig lijstje Skitch, bedankt!

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

<font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">[COLOR=Blue][/blue
                      Zeer bedankt roadrunner en skitch voor de nuttige cijfers.

Pol.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Hey Phille ik wil je hier nog eens bedanken voor het vinden voor mij van het profiel van Bert verlinden in Leuven. Daar printen levert voor mij de beste resultaten. Overlaatst wist ie mij ook te vertellen dat hij zelf ook een internet service ging opstarten want hij had een interessant systeem daarvoor gevonden. Zodra ik weet dat hij dit kan doen zal ik de informatie hier posten. Zodoende kan iedereen dit eens testen en zien of voor hun de resultaten ook naar behoren zijn.

Comment

Working...
                        X