Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenskeuze... prijs/kwaliteit ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lenskeuze... prijs/kwaliteit ?

Zou voor mijn 300D de volgende lenzencombinatie overwegen :
    1) Tamron AF 2,8 28/75 XR Di ( heb die van Cyrox getest en viel enorm mee.) Deze kost in Duistland 379 €.
    2) Tamron AF 4-5,6/70-300 LD Macro. Deze kost 149 €.

Samen : 528 €.

Iemand ervaringen, opmerkingen ? Let wel : de prijs speelt hier een grote rol. Geen interesse in Dure L-beglazing. (wegens aanschaf kindje in februari )

Zijn er betere alternatieven bij een ander merk ?
    Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

Tamron AF 2,8 28/75 XR Di heb ik normaal gezien in de loop van volgende week in bezit (gekocht van forummember hier). Zal je laten weten hoe die lens presteert.
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Miljaarde, miljaarde !!! Heb het gezien, ik was weer te laat...
      Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

Comment

Bij beperkt budget zou ik in elk geval een degelijke standaardlens nemen zoals bvb. deze 28-75 omwille van het feit dat die het grootste aantal uren op de camera zal zitten. De Tamron tele zal bij goeie lichtomstandigheden zijn werk wel doen, je kan dan later nog zien of een upgrade eventueel nodig is. Meer dan €149 kan je er in elk geval niet aan verliezen als je ze later door een lichtsterker exemplaar wil vervangen.
        Mark (300D)

Comment

Mark, ik treed de andere Mark helemaal bij.
          Als de 28-75 je basislens wordt, die je driekwart van de tijd gebruikt, dan vind ik het verantwoord om aan de tele minder geld te spenderen. En als je dan ondervindt dat je toch geregeld naar 200mm op gaat, dan kan je uitkijken naar een alternatief dat meer kwaliteit in huis heeft. In de tussentijd kan je misschien wat geld opzij zetten en zal je uit ondervinding weten waar je lenzen in tekortschieten. Deze manier van opbouwen is ongetwijfeld beter dan van de ene dag op de andere duizenden euro op tafel te gooien en nadien vast te stellen dat de lenzenset niet voldoet aan je fotografische gewoonten en verwachtingen.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Iemand ervaringen, opmerkingen ? Let wel : de prijs speelt hier een grote rol. Geen interesse in Dure L-beglazing. (wegens aanschaf kindje in februari )

kinderen schaf je niet aan!!!.

Je mag blij zijn als de natuur je deze schenkt
            "Een mening hebben kan dodelijk zijn"

Comment

Working...
            X