Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D700 een goede keuze???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D700 een goede keuze???

Oorspronkelijk geplaatst door Porkypig2011 Bekijk bericht
    Heb dit weekend een Nikon D3 gehuurd om eens te proberen, in de winkel zeiden ze dat deze D700 hetzelfde binnenwerk en technische mogelijkheden had dan de D3. Iemand hier ervaring mee? Het grote voordeel aan de D700 dan is zijn gewicht, want een D3 gecombineerd met een 70-200mm heeft al een gewicht dat niet ver van de drie kilo aanleund.
    D700 heeft een iets tragere AF tracking dan D3, maar is verder evenwaardig qua beeldweergave, D3s is nog een stopje sneller qua ISO en nog iets betere AF tracking dan de D3.

Voor basket zal de D700 ruim voldoen denk ik.

Comment

D700 met 85mm F1.4 is de beste combinatie voor jeugdbasketbal in slecht verlichte zalen... kijk hier voor enkele voorbeelden
      Ik gebruik deze combinatie regelmatig hiervoor!
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

De D700 heeft 12.1 megapixels de D7000 --> 16.2 zou dit de doorslag kunnen geven, of toch de D700???
        Dit zijn vragen die mij eraan doen twijfelen als een D700 laat staan een D3 wel thuishoort in je handen. Het moet gewoon lukken met je huidige combinatie, misschien nog meer oefenen, als je de juiste exposure hebt op een foto ga je al een PAK minder ruis zien. DAn nog, en zijn zoveel programma's die ruis oplossen, lightroom en topaz zijn er enkele.

Comment

D700 zal inderdaad echt wel voldoen. Ik heb al een paar keer de combinatie met de 70-200f2.8 gebruikt en dat werkt echt zeer goed.
          hier heb je een paar voorbeelden: http://www.flickr.com/photos/ddauw/s...7623092459176/
          Nikon D700 en veel te duur glas
          "You will always miss 100% of the shots you don’t take"
          my flickr

Comment

Besluit: Ik wil haar scherpe foto's van basketbal fotograferen, kan ik dat met een Nikon D700 of moet ik door sparen voor een D3S?????

mvg,

Luc (alias porky)

Bedankt op voorhand voor jullie reacties.
            Haarscherpe sportfoto's in slecht verlichte hallen, dan help het om:

- juist te belichten (" expose to the right" in goed Nederlands ...... ) zodat je in de nabewerking de belichting niet "naar boven toe" hoeft te corrigeren en daardoor de hoeveelheid ruis onnodig groot maakt
            - een objectief te kiezen dat bij het gekozen diafragma scherp is en snel autofocust
            - te checken of het objectief niet front- of backfocust
            - een body te kiezen met goede hoge-ISO eigenschappen (D700 ....)
            - heel veel te oefenen .......

Een goede body helpt maar er zijn dus genoeg andere zaken die ook aan het gewenste eindresultaat zullen bijdragen !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
              Misschien dat iemand je eerder kan helpen met goeie foto's te leren nemen met de D90 of hoe je best foto's neemt indoor?
              Misschien het licht aanzetten id zaal?

Lijkt mij nogal gek om een dure camera te kopen enkel voor wat kiekjes van je zoon. Vraag hem even te poseren, dan heb je geen 1/500" nodig. Of leen/huur topmateriaal voor één avond. Hoeveel basketfoto's heb je eigenlijk nodig voor een familiealbum? Heb je niet gedacht aan flits? Beweeg wat dichterbij of plaats de flits op statief.

Comment

Hoe was je ervaring met de D3?
                Waren je foto's stukken beter?
                Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
                  Hoe was je ervaring met de D3?
                  Waren je foto's stukken beter?
                  Inderdaad, bij de D3 kan je de ISO waarde zodanig opdrijven tot 3200 (of 6400) dit geeft nog steeds een acceptabele RUIS, de snelheid van 1/400 of 1/500 kan blijven met gevolg haarscherpe foto's. Dit zeker in combinatie met 70-200mm f/2.8 of 85mm f/1.4.

De D700 is qua inhoudelijke idem als D3 misschien moet je een halve stop toegeven, maar dit weegt niet op tov de dure prijs van een D3.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hocus Focus Bekijk bericht
                    Misschien het licht aanzetten id zaal?

Lijkt mij nogal gek om een dure camera te kopen enkel voor wat kiekjes van je zoon. Vraag hem even te poseren, dan heb je geen 1/500" nodig. Of leen/huur topmateriaal voor één avond. Hoeveel basketfoto's heb je eigenlijk nodig voor een familiealbum? Heb je niet gedacht aan flits? Beweeg wat dichterbij of plaats de flits op statief.
                    Foto's die ik neem van basketbal zijn de actie foto's de emoties en expressies op de gezichten, de vermoeidheid. Een foto van iemand met bal kan iederéén nemen, maar een degelijke scherp actie foto is toch wat moeilijker, en bij een Niokon D90 de ISO opdrijven naar hogere waarden "geeft RUIS", bij een D700 is dit veel veel minder bij ISO 6400 nog steeds acceptabele ruis. Zeker met combinatie 70-200mm f/2.8 of 85mm f/1.4.

Comment

Dit begrijp ik niet goed: ik denk nog altijd dat de meeste expressie op een gelaat is tijdens de actie; een mislukte korf is na de actie en dus eerder een statisch beeld.
                      Aan licht heb je anders in de volleybalhallen bij jullie toch ook geen gebrek (toch niet tot 2 jaar terug toen wij in Landelijke speelden).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Basketfan Bekijk bericht
                        Dit begrijp ik niet goed: ik denk nog altijd dat de meeste expressie op een gelaat is tijdens de actie; een mislukte korf is na de actie en dus eerder een statisch beeld.
                        Aan licht heb je anders in de volleybalhallen bij jullie toch ook geen gebrek (toch niet tot 2 jaar terug toen wij in Landelijke speelden).
                        Het Wit zand in Melsele is wel okay, Witte molen St-Niklaas is toch al wat moeilijker, de mogelijkheid om licht aan te steken is er wel, maar dit wordt enkel gebruikt voor de eerste ploegen voor de jeugd steken ze de middelconsole vd verlichting niet aan.

Inderdaad de gelaatstrekken na een gemiste korf is één, maar ook tijdens een steal of gewoon in de aanval en daarvoor moet je toch sluitertijd van 1/400 à 1/500 respecteren.

Gewoon héél veel foto's nemen in continue en dan thuis de beste eruit halen....

Comment

Foto's die ik neem van basketbal zijn de actie foto's de emoties en expressies op de gezichten, de vermoeidheid. Een foto van iemand met bal kan iederéén nemen, maar een degelijke scherp actie foto is toch wat moeilijker, en bij een Niokon D90 de ISO opdrijven naar hogere waarden "geeft RUIS", bij een D700 is dit veel veel minder bij ISO 6400 nog steeds acceptabele ruis. Zeker met combinatie 70-200mm f/2.8 of 85mm f/1.4.
                          Begrijp ik.

Kun je geen flits plaatsen bij de korf? Zelfs op camera heeft een flits een gigantisch bereik bij hoge iso en f/2.8. Daarmee krijg je je extra stop licht.

Comment

Ik heb een D700 en 70-200.
                            Ik heb net geleerd dat je voor ijshockey je lichtmeting niet mag vetrouwen en je je fotos zelf moet oplichten met je instellingen. Dat spaart op ruis.
                            Mss ben je er hier ook iets mee?
                            EN je hebt een snelle focus nodig als je een andere lens koopt...
                            Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                            BE-Wommelgem
                            .: 20D & D700 :.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Basketfan Bekijk bericht
                              Tja hier in Melsele ('t Wit zand) behoorlijk goed, zeker als eerste ploeg speelt anders euh... en in de Witte molen in st-Niklaas idem, zelfs iets minder licht dan in Melsele.
                              Maar bv Baasroode, Denderleeuw euh... wat is dat "licht"???

Inderdaad ik hou ervan om die teleurstelling te fotograferen, maar zeker ook dat gevecht voor de bal, die steals. Meestal worden die momenten pas ontdekt tijdens het Light roomen (hihi leuke term). In neem dan ook foto in continue mode en haal enkel de beste eruit.

BASKETFAN, heb jij ervaring met basket fotos?? Welke instellingen gebruik jij en met welke camera????

Comment

Heb een D700 en 2,8 Nikonlenzen. Doe het met continufocus, en vaste sluitertijd (richttijd is 1/400), iso stel ik zelf in (meestal tussen 3200 en 5000).

Comment

Working...
                                X