Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opvolger voor 35-350L??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Opvolger voor 35-350L??

Op dpreview gaat het gerucht dat er een opvolger voor deze lens komt, bron zou uit Duitsland komen.
    Dus al diegenen die op punt staan er een te kopen, doe er je ding mee, of "hold your horses", misschien is de nieuwe met IS...

Eindelijk van die schuifzoom af ! (grapjeuh...)
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Originally posted by Pieter G.
      Eindelijk van die schuifzoom af ! (grapjeuh...)
      Gemengde gevoelens daarrond, die schuifzoom is echt wel heel aangenaam in het gebruik, als ik het vergelijk met de 50-500 van sigma, met de draaizoom, prefereer ik zeker de schuifzoom, sneller, veel sneller, en je hebt hem gelijk goed vast na het zoomen, bij een draaizoom ùmet een flink gewicht, moet je meestal nog even "herpakken" om de juiste greep te hebben.

Comment

Hallo aan iedereen,

indien de nieuwe versie met IS is zal daar dan ook wel een gepast prijskaartje aanhangen hé.

Ik ben het wel met Rudy eens dat voor een 10X zoom een schuifsysteem sneller werkt dan een draaisysteem. De overbrenging zou te steil zijn en teveel weerstand geven bij het draaien.

Voorlopig houden wat we hebben ....
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Misschien niet enkel met IS maar ook in carbon zodat het gewicht ook nog een beetje zakt.

Alhoewel ik eigenlijk het liefst van Canon een L variant zou willen zien van de 28-135 IS die dan wel start van 20 mm en F2.8. Dat zou ik onmiddelijk kopen.

Maar zo een 35-350 das ook een van de mogelijkheden en met IS zou ik fantastisch vinden. Ik weet alleen niet of het gewicht mij niet teveel zou storen in gebruik. Daarom blijf ik twijfelen.

Comment

Originally posted by Kevlar
            Misschien niet enkel met IS maar ook in carbon zodat het gewicht ook nog een beetje zakt.

Alhoewel ik eigenlijk het liefst van Canon een L variant zou willen zien van de 28-135 IS die dan wel start van 20 mm en F2.8. Dat zou ik onmiddelijk kopen.

Maar zo een 35-350 das ook een van de mogelijkheden en met IS zou ik fantastisch vinden. Ik weet alleen niet of het gewicht mij niet teveel zou storen in gebruik. Daarom blijf ik twijfelen.
            Gok: Canon gaat ook ook nog een midrange 4.0L zoom uitbrengen, ter kompletering van de low-cost 17-40 4.0L en 70-200 4.0L lenzen, zoiets als een 24-80 4.0L.

Ik denk dat een 20-135 2.8 L IS zwaarder en duurder zal zijn dan een 35-350 L nu, als je ziet wat de 24-70 2.8L al weegt.

Hmm, een carbon 35-350, dat zou wel iets zijn, een half kilootje minder of zo??

Comment

gewicht vind ik niet zo erg in die zoomrange, geeft je wat meer stabiliteit, kwestie van schuifzoom, ik vind het met 10x zoon idd beter een schuifzoom te hebben dan een twistzoom
              visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

Originally posted by Rudy
                Gok: Canon gaat ook ook nog een midrange 4.0L zoom uitbrengen, ter kompletering van de low-cost 17-40 4.0L en 70-200 4.0L lenzen, zoiets als een 24-80 4.0L.

Ik denk dat een 20-135 2.8 L IS zwaarder en duurder zal zijn dan een 35-350 L nu, als je ziet wat de 24-70 2.8L al weegt.

Hmm, een carbon 35-350, dat zou wel iets zijn, een half kilootje minder of zo??
                Tja het moest geen 2.8 over de hele zoomrange zijn hoor hij mag gerust eindigen op F4 of zelfs F5.6. Dat maakt die droomlens al wat lichter. Maar het was maar dromen hoor.

En die carbon versie van een halve kilo lichter zal ook wel dromen zijn vrees ik. Maar met IS en een redelijke prijs en een gewicht dat toch niet stijgt hoop ik zou het wel iets voor mij kunnen zijn. Effe op PMA wachten dus.

Ook die 24-80 F4L zou ook wel leuk kunnen zijn natuurlijk.

En het gewicht is een puur hiking probleem voor mij. Op een lange wandeling of een hele dag in een stad bijvoorbeeld zou dat totaalpakket van +2kg rond mijn nek toch wat veel kunnen worden.

Comment

Originally posted by Kevlar
                  En het gewicht is een puur hiking probleem voor mij. Op een lange wandeling of een hele dag in een stad bijvoorbeeld zou dat totaalpakket van +2kg rond mijn nek toch wat veel kunnen worden.
                  Ik vind 2kg best meevallen om een dag mee rond te lopen, maar als je over hiking spreekt, denk ik aan iets anders dan een wandeling in de stad of in het park. Als je moet klimmen, springen en weet ik veel wat nog allemaal, is zo'n zware lange zoom bepaald geen luxe.
                  Pieter
                  --

Comment

Originally posted by fredericrom
                    gewicht vind ik niet zo erg in die zoomrange, geeft je wat meer stabiliteit, kwestie van schuifzoom, ik vind het met 10x zoon idd beter een schuifzoom te hebben dan een twistzoom
                    Ik heb persoonlijk een hekel aan een schuifzoom, vandaag dat ik geen lange Canon heb. Ik begrijp wel waar jullie het voordeel in zien, maar om een of andere reden ligt het mij niet. Ik zal een gewoontedier zijn, zeker?
                    Pieter
                    --

Comment

Nee echt zwaar hiken is er meestal niet bij het zijn meestal toch regelmatig bewandelde paden waar een klein klimmetje wel in kan zitten. Bergop daarentegen doe ik nog wel regelmatig want in de bergen stijgt zo een wandelpad meestal he .

Ik zou het eigenlijk eens moeten testen en dan beslissen.

Comment

Working...
                      X