Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300s of D7000 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D300s of D7000 ?

hoikes

de D90/D300 en D5000 hebben dezelfde sensor,de D300s heeft een andere ,hebben ze mij bij konijnenberg toch verteld en op een site werd dat ook bevestigd ,de D300s is wel degelijk meer dan de D300 en filmfunctie hoor .
    gr.Danny

Comment

hier komt de D90 op iso en andere zaken zelfs iets beter uit de bus, tegenover zowel de D300 als de D300 S . dat je dat verschil op foto's ook gaat zien, das wat anders.

als de D300s dan toch een andere - betere sensor aan boord zou hebben, zou je toch een andere uitslag krijgen , niet ?

2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

hoikes

ik heb de D90 ook ,die is super voor zijn geld ,maar ik wil met de D90 en D300s wel es foto's gaan maken op iso 2000 of meer ,ik weet al welke er het beste gaat uitkomen hoor,niettemin is de D90 heel erg goed op hoge iso ,ik denk momenteel ,prijs/kwal moeilijk te overklassen denk ,heb zelfs liever de D90 als de D7000 ,sorry maar ik ben eerlijk

Comment

Ik snap het echt niet meer nu....overal lees je dat de D7000 veruit de beste DX camera is momenteel en jij zegt dat hij niet scherp is....mag ik vragen met welke lens erop dan...ik begin anders sterk te twijfelen aan mijn ogen...heb nml..zoals ik je al melde via pm foto's gezien van een maat van mij...en ik vond die toch zeer mooi scherp zijn...
          zelfs scherper dan mijn eigen D90 die ik zelf in het menu al op Scherpte 6 gezet had...ik heb ook altijd de nijging om mijn foto's een beetje te verscherpen met element 7 maar vind ze recht uit de camera ook al goed scherp...veel hangt af van het gebruikte objectief natuurlijk...met mijn 35mm1.8f maak ik ook scherpere foto's dan met mijn 18-105VR...

wat vinden andere D7000 bezitters eigenlijk?

Grtz

templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danny24 Bekijk bericht
            hoikes

de D90/D300 en D5000 hebben dezelfde sensor,de D300s heeft een andere ,hebben ze mij bij konijnenberg toch verteld en op een site werd dat ook bevestigd ,de D300s is wel degelijk meer dan de D300 en filmfunctie hoor .
            gr.Danny
            ok, laat mijn argument dan maar

Comment

Ik denk nog altijd dat de D300S dezelfde sensor heeft als de Sony A700, en de Nikon D300, D90 en D5000 .
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                wat vinden andere D7000 bezitters eigenlijk?
                Ik heb ondertussen al heel wat beelden gemaakt met zowel de D90 en de D7000. Geloof me maar dat de D7000 beter is: scherpte is uiteraard vergelijkbaar, het gaat hem vooral over de 1 à 1,5 stop winst die de D7000 maakt op hogere iso's.

Als je natuurlijk scherpte zou gaan vergelijken tussen een D7000 op 6400 iso en bv een beeld van D90/D300/D300s op 200 iso, tuurlijk gaat die laatste dan scherper zijn. Je moet immers geen appelen met peren vergelijken.

Met alle respect maar ik gok erop dat de uitspraken waarnaar je verwijst, niet bepaald op vergelijkende omstandigheden zijn gebaseerd.

Wees gerust, aan de D7000 kan je géén miskoop doen
                [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

Comment

hoikes

ik heb de D90 ook ,die is super voor zijn geld ,maar ik wil met de D90 en D300s wel es foto's gaan maken op iso 2000 of meer ,ik weet al welke er het beste gaat uitkomen hoor,niettemin is de D90 heel erg goed op hoge iso ,ik denk momenteel ,prijs/kwal moeilijk te overklassen denk ,heb zelfs liever de D90 als de D7000 ,sorry maar ik ben eerlijk

was er dan niets mis met jou toestel ?
                  overal ( internet - winkel - gebruikers ) word het tegendeel gezegd en bewezen , van wat jij beweert .

Comment

het kan zijn dat ik een minder toestal had ,weet het niet ,zou eens een 2de moeten uitproberen ,het is fijn te horen dat jullie er vol lof over zijn ,maar heb hem een dikke 2 maand gehad en het was niet zoals mijn D300s ,kan er niet aan doen ,ma swat ga nu toch tijdje daarme doen ,ben ik tevre van

Comment

het kan zijn dat ik een minder toestal had ,weet het niet ,zou eens een 2de moeten uitproberen ,het is fijn te horen dat jullie er vol lof over zijn ,maar heb hem een dikke 2 maand gehad en het was niet zoals mijn D300s ,kan er niet aan doen ,ma swat ga nu toch tijdje daarme doen ,ben ik tevre van
                      lijkt mij eerder een front/backfocusprobleem van uw combinatie lens/body
                      probleem dewelke je prima kon bijcorrigeren in de camera zelf

de D7000 heeft idd meer detail & scherpte door de nieuwe generatie sensoren (oa ingebakken analoog/digitaal conversie terwijl deze anders achteraf diende berekend te worden), is dezelfde sensor als pentax K5 (en daar spreekt men ook vol lof)

heb zelf de D7000 en het is belangrijk om goed glas te gebruiken en geen kitlens, anders kan je de betere optische resolutie niet benutten (zelf heb gebruik ik de 35mm 1.8 DX en Tamron 17-50 2.8)

de nikkor 35mm heb ik AF Fine Adjust van -9 moeten doen, terwijl de tamron op 0

heeft evenveel detail als mijn oude fullframe 5DMk1 (en dat is véél!) en zelfs 1 tot 2 stops beter in ruis, hoger dynamisch bereik, en dat allemaal voor een cropcamera ...
                      Last edited by frankyds; 8 maart 2011, 22:19.
                      Fuji XPRO1

Comment

heb mijn vraag in een meer geschikter supforum geplaatst .
                        Last edited by am-staff; 9 maart 2011, 13:35. Reden: ander supforum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
                          heb zelf de D7000 en het is belangrijk om goed glas te gebruiken en geen kitlens, anders kan je de betere optische resolutie niet benutten (zelf heb gebruik ik de 35mm 1.8 DX en Tamron 17-50 2.8)
                          Wow...opmerking uit de categorie "kort door de bocht". Een kitlens levert standaard prima resultaten af, maar het kan natuurlijk altijd beter. En daar kom je achter op het moment dat je een objectief uit de hogere kwaliteits klasse koopt, maar dat hoeft niet te betekenen dat je direct de meestal allround kitlensjes de deur uit moet doen...
                          Overigens...de Nikkor 35mm/f1.8 DX is een goede prime voor zijn geld, maar het kan nog veel beter, namelijk de Nikkor 35 mm AF-S/f1.4
                          Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                            Wow...opmerking uit de categorie "kort door de bocht". Een kitlens levert standaard prima resultaten af, maar het kan natuurlijk altijd beter. En daar kom je achter op het moment dat je een objectief uit de hogere kwaliteits klasse koopt, maar dat hoeft niet te betekenen dat je direct de meestal allround kitlensjes de deur uit moet doen...
                            Overigens...de Nikkor 35mm/f1.8 DX is een goede prime voor zijn geld, maar het kan nog veel beter, namelijk de Nikkor 35 mm AF-S/f1.4
                            maak eens beter jouw huiswerk en dan zal je terugvinden dat de kitlens niet voldoende is, deze kan de hogere resolutie van de d70000 op cropsensor niet aan terwijl de kitlens prima voldeed voor D90-D300s, en dat gaat ook niet over prijsklasse maar om degelijk glas die het dan wel kan benutten (zoals een goedkope 50mm 1.8 van 120 euro bijvoorbeeld ...)
                            Last edited by frankyds; 9 maart 2011, 19:58.
                            Fuji XPRO1

Comment

Ik heb nog steeds geen doorslaggevende argumenten voor het ene noch voor het andere gelezen.
                              Is er dan echt zo weinig verschil tussen beide toestellen ?
                              Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
                                Ik heb nog steeds geen doorslaggevende argumenten voor het ene noch voor het andere gelezen.
                                Is er dan echt zo weinig verschil tussen beide toestellen ?
                                Zeg tegen je vriend dat hij naar de winkel gaat en beide toestellen eens vastpakt.
                                Dat hij zijn gevoel laat spreken en beslist.
                                Een slechte zaak zal hij nooit doen en u kan niets verweten worden.
                                Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

Comment

Working...
                                X