Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 300D of Nikon D70???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Volkomen met je eens CooMa. Dat is een van de grootste reden waarom ik digitaal wil werken... dan is het veel goedkoper te experimenteren en leren. Plus achteraf doe je (bijna) alles wat je wil met je fotos.

Wat betreft het gebruik gaat mijn voorkeur naar tele opnames (niet bepaald super tele) en macro.
    De teleopnames vooral om mijn onlangs geboren dochtertje niet altijd te moeten nalopen om haar deftig op foto te krijgen, en macro omdat ik me wil toespitsen op natuurfotografie... of zoiets.
    Ik denk dat ik bvb zeer weinig met breedhoek zal werken. Of toch zeker niet met breedhoek van 18mm en minder.
    Olympus C2020-Z (nog niet veel...I know)
    Binnenkort mss een Canon EOS 300D

http://jackal.fotopic.com (in progress)

Comment

Om aan die breedhoek van 18 mm te raken zul je al goed moeten zoeken. Je mag niet vergeten dat de 300D een cropfactor heeft van 1.6, wat betekent dat je het bereik van elke lens met 1.6 moet vermenigvuldigen!
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Dat bedoel ik nou net. Ik ben op de hoogte van de 1.6 crop faktor. Dus als ik mij echt zou willen toeleggen op groothoek denk ik dat digitaal niet mijn oplossing is....ofwel heeeeeel veel uitgeven aan lenzen.
        Olympus C2020-Z (nog niet veel...I know)
        Binnenkort mss een Canon EOS 300D

http://jackal.fotopic.com (in progress)

Comment

De 12 - 24 DX van Nikon krijgt de laatste tijd enorm goede kritieken. Op een Nikon heb je een 1.5 crop factor, zodoende kom je toch aan een 18 - 32 mm groot hoek.

Canon zal hier misschien ook wel een oplossing bieden, maar daar ben ik niet zo van op de hoogte.
          Frank
          http://www.mirrorshades.be

Comment

Originally posted by Catscratch
            De 12 - 24 DX van Nikon krijgt de laatste tijd enorm goede kritieken. Op een Nikon heb je een 1.5 crop factor, zodoende kom je toch aan een 18 - 32 mm groot hoek.

Bekijk mijn foto's in album "dagske Engeland" van de kathedraal van Canterbury.Die zijn allemaal getrokken met mijn Nikkor 12-24mm en ik ben er erg tevreden over.De vervorming valt erg goed mee,kleuren,contrast en scherpte zijn erg goed.Een aanrader!En 18mm is breed hoor!
            Danny's Photosite

Comment

Wel ik heb geen idee wat die 12-24 Nikon kost maar als je groothoek wilt ga je best voor nikon denk ik (of je moest een 1Ds kopen ). Daar is hun keuze iets groter in en die 12-24 is blijkbaar een prachtlens. Maar goedkoop is ze wel niet dacht ik. Sigma heeft er ook 1 en die is alvast niet goedkoop maar gezien de groothoek eigenlijk wel. Want die 18mm is toch al heel wijd. Nu zijn er wel die zeggen dat op PMA Canon ook een 12-24 gaat voorstellen maar of dat waar is......

Een goedkopere oplossing als je echt wijd wilt gaan en die voor Canon en Nikon gaat is de 15mm fisheye (neem maar de sigma kost een stuk minder en is evengoed). En die beelden zijn in een seconde rechtgetrokken das dus ook geen bezwaar. En das ook heel wijd en met soms erg leuke effecten.

Comment

De Canon 1D met een 16-35 kan ook, die heeft een crop factor van 1,3x dat ook weer een rol speelt, maar wel maar 4 megapixel ... De 1Ds is een full frame. Nikon komt met een 10mm DX lens op de markt, waanzinnige groothoek, de 12-24 staat idd zeer goed aangeschreven en in combo met de D100 geeft ie mooie kontrasten en zeer scherpe foto's, is redelijk prijzig, maar wat niet

Comment

Working...
                X