Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De kitlens van de 300 D of...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De kitlens van de 300 D of...

de Sigma 18-50/3,5-5,6 AF DC?

Ik kan bij Ingo een 300D-Body kopen, zonder de kitlens... Dit is het alternatief...

Iemand ervaring met beide lenzen? Volgens Ingo zou deze lens beter zijn dan de kitlens omdat de bajonetvatting in metaal is... Bij de kitlens is dat niet het geval...

Alvast bedankt!

Tim
    Canon 1DmkIV + 5DmkII + 16-35 2.8 L + 24-70 2.8 L + 70-200 2.8 L IS + 85 1.2 L + 90 TS-E

http://www.timdebacker.be

Een metalen vatting is eigenlijk wel te verkiezen boven kunststof, vind ik. Een ander voordeel van de Sigma, is dat het geen EF-S mount is, maar een standaard EF. Die kan je dus op elke EOS met crop factor 1.6 gebruiken.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Originally posted by Tim De Backer
      de Sigma 18-50/3,5-5,6 AF DC?

Ik kan bij Ingo een 300D-Body kopen, zonder de kitlens... Dit is het alternatief...

Iemand ervaring met beide lenzen? Volgens Ingo zou deze lens beter zijn dan de kitlens omdat de bajonetvatting in metaal is... Bij de kitlens is dat niet het geval...

Alvast bedankt!

Tim

Beter?? Omdat de vatting van metaal is?? Denk het niet. Misschien in de tijd iets langer bestand tegen gebruik, maar zelfs dat betwijfel ik. Kunsttof is echt niet slecht hoor, we spreken hier over een lichtgewicht consumerlens, die bijna gratis is.

Het enigste pluspunt kan ik zien in het feit van de verkrijgbaarheid, er zijn bij hem misschien enkel de kits voorraadig? Maar uiteraard is dat geen objectief argument naar kwaliteit toe.
      Persoonlijk vind ik de 300d en de kitlens een sublieme set, en je kan de kitlens ook los verkopen moest je doorgroeien!!

Comment

Wel, het zit eigenlijk zo: ik ben al bijna drie maanden aan 't wachten op mijn 300D-kit... Nu krijg ik telefoon van Ingo dat hij morgen vijf body's binnenkrijgt, waarvan -als ik het zou willen- er één exemplaar voor mij is... Dan moet ik wel een alternatief vinden voor de kitlens (aan ongeveer dezelfde prijs)... dat zou deze dus kunnen zijn...

Groetjes,

Tim
        Canon 1DmkIV + 5DmkII + 16-35 2.8 L + 24-70 2.8 L + 70-200 2.8 L IS + 85 1.2 L + 90 TS-E

Comment

Wel, het zit eigenlijk zo: ik ben al bijna drie maanden aan 't wachten op mijn 300D-kit... Nu krijg ik telefoon van Ingo dat hij morgen vijf body's binnenkrijgt, waarvan -als ik het zou willen- er één exemplaar voor mij is... Dan moet ik wel een alternatief vinden voor de kitlens (aan ongeveer dezelfde prijs)... dat zou deze dus kunnen zijn...

Groetjes,

Tim
          In deze situatie zou ik niet twijfelen.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Groetjes,

Tim
            Voila, das een plausibele uitleg, en dan zou ik het ook doen.

Comment

Beter?? Omdat de vatting van metaal is?? Denk het niet. Misschien in de tijd iets langer bestand tegen gebruik, maar zelfs dat betwijfel ik. Kunsttof is echt niet slecht hoor, we spreken hier over een lichtgewicht consumerlens, die bijna gratis is
              Wel, dat moet je eens aan Demark vragen, moest zijn lens een metalen vatting gehad hebben was ze niet kapot. Onlangs viel zijn cam vanop 30cm. hoogte en enkel de vatting vertoont een scheurtje
              Ik vermoed dat die Sigma optisch dicht bij de kitlens zal liggen...er voor gaan zou ik doen !
              Mark (300D)

Comment

En wanneer het budget het weer een beetje toelaat, vervangen we die gewoon door een iets degelijker model... maar zie dat mijn vrouw dat nu zeker nog niet horen krijgt

Groetjes en bedankt voor de reacties!

Tim

Comment

Originally posted by Cyrox
                  Beter?? Omdat de vatting van metaal is?? Denk het niet. Misschien in de tijd iets langer bestand tegen gebruik, maar zelfs dat betwijfel ik. Kunsttof is echt niet slecht hoor, we spreken hier over een lichtgewicht consumerlens, die bijna gratis is
                  Wel, dat moet je eens aan Demark vragen, moest zijn lens een metalen vatting gehad hebben was ze niet kapot. Onlangs viel zijn cam vanop 30cm. hoogte en enkel de vatting vertoont een scheurtje
                  Ik vermoed dat die Sigma optisch dicht bij de kitlens zal liggen...er voor gaan zou ik doen !
                  Ik ken mensen die in dit geval een defekte body hadden, het hangt er maar van af wat het zwakste punt is, maar als er dan iets stuk gaat, liever een lens van 100€, niet?

Comment

ik had de kitlens van Sigma als starter gekocht wegens direct leverbaar en spotgoedkoop. De lens is beter dan ik voor dat geld verwacht had. bij grote contrasten merk je op de grote lensopeningen uiteraard wel enige CA, maar het valt best mee. Voor binnenopnamen in familiale sfeer vind ik dat de lens er zeker mag wezen. De lens is redelijk luidruchtig maar niet traag. Een professionele photoshoot zou ik er wel niet mee wagen ;o)

enkele foto's die ik met de sigma lens nam kan je hier en daar vinden.

Comment

nie twijfelen, een lens kan je ALTIJD nog kopen/verkopen, body halen en genieten

Comment

Als je al zo lang hebt moeten wachten, dan zou ik die zo snel mogelijk halen. De kwaliteit van die lens zal niet zoveel beter of slechter zijn dan de kitlens
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Gaan halen die handel... wie weet hoelang je anders nog moet wachten...
                          Groeten,
                          Bert

Comment

Ik heb zelf deze lens en ben er zeer blij mee. Veel verschil met de kitlens van Canon is er niet, zowel kwalitatief als in prijs.

groeten,
                            Erik

Comment

... maar zie dat mijn vrouw dat nu zeker nog niet horen krijgt

Wat krijgen we om te zwijgen
                              http://www.vannecke.be
                              Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                              Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Working...
                              X