Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Standaard prime-lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Standaard prime-lens

Na al die topics over die zoomlenzen even het volgende. Ik vind dat niet zo nodig die zoomlens. Heb altijd met een 50mm/1.8 gewerkt op mijn praktica, en vind zo'n zoom niet echt veel bijbrengen. Ik zeg niet dat zoom geen zin heeft, maar ik zou toch graag een lichtsterke primelens hebben in combinatie met mijn zoom van 18-55 (300D). Het beeld van de zoeker is trouwens veel donkerder dan wat ik gewoon was in mijn praktica.
    Maar welke lens?
    Om hetzelfde bereik te hebben als mijn oude 50mm moet ik nu een 31,5mm kopen. De 50mm van Canon is erg goedkoop, maar hoewel andere mensen hier deze veel gebruiken, lijkt mij dat toch te lang voor binnen te fotograferen? Maar vanwege de prijs en de lovende kritieken wil ik ze toch overwegen.
    Dus:
    Canon EF 28/1.8 USM 444,00
    Canon EF 35/2.0 266,00
    Canon EF 50/1.8 II 99,00
    Welke zou ik nemen, wetende dat de eerste waarschijnlijk het beste is, maar wel erg duur is.

Groetjes

Peter

Nikon D70 / AF-S Nikkor 18-70mm

de 50 is inderdaad "lang" voor binnen ... ik heb ze echter al wel regelmatig binnen gebruikt maar wel in plaatsen waar ik kon manouvreren. Om met nieuwjaar in een overvol café te fotograferen (en dan mensen die een meter voor je neus staan) is het eigenlijk niet te doen. Dus daarvoor moet je dus kleinder gaan...eerder zelfs 28 dan 35.

Maar als je binnen meer hebt dan 2 meter kun je de 35 overwegen en zelfs de 50.

Mijn raad ? schaf de 50 aan voor slechts 99 euro en als je merkt dat je echt kleinder wilt gaan kun je nadien nog de 28 aanschaffen en in de tussentijd kun je er al voor sparen. De 50 zul je toch regelmatig gebruiken, dat doe ik toch

om je een idee te geven, deze foto's heb ik allemaal met de 50 genomen(was eens om te testen wat zo'n lens voor resultaten geeft)

Comment

Working...
    X