Na al die topics over die zoomlenzen even het volgende. Ik vind dat niet zo nodig die zoomlens. Heb altijd met een 50mm/1.8 gewerkt op mijn praktica, en vind zo'n zoom niet echt veel bijbrengen. Ik zeg niet dat zoom geen zin heeft, maar ik zou toch graag een lichtsterke primelens hebben in combinatie met mijn zoom van 18-55 (300D). Het beeld van de zoeker is trouwens veel donkerder dan wat ik gewoon was in mijn praktica.
Maar welke lens?
Om hetzelfde bereik te hebben als mijn oude 50mm moet ik nu een 31,5mm kopen. De 50mm van Canon is erg goedkoop, maar hoewel andere mensen hier deze veel gebruiken, lijkt mij dat toch te lang voor binnen te fotograferen? Maar vanwege de prijs en de lovende kritieken wil ik ze toch overwegen.
Dus:
Canon EF 28/1.8 USM 444,00
Canon EF 35/2.0 266,00
Canon EF 50/1.8 II 99,00
Welke zou ik nemen, wetende dat de eerste waarschijnlijk het beste is, maar wel erg duur is.
Groetjes
Peter
Maar welke lens?
Om hetzelfde bereik te hebben als mijn oude 50mm moet ik nu een 31,5mm kopen. De 50mm van Canon is erg goedkoop, maar hoewel andere mensen hier deze veel gebruiken, lijkt mij dat toch te lang voor binnen te fotograferen? Maar vanwege de prijs en de lovende kritieken wil ik ze toch overwegen.
Dus:
Canon EF 28/1.8 USM 444,00
Canon EF 35/2.0 266,00
Canon EF 50/1.8 II 99,00
Welke zou ik nemen, wetende dat de eerste waarschijnlijk het beste is, maar wel erg duur is.
Groetjes
Peter
Comment