Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FD filter

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• FD filter

Dag menskens,

Ik heb sins kort een digi met daatbij enkele opzetlenzen en een filterkit,...
    In die filterkit zitten er 3, een uv, een polarisatiefilter (alletwee zeer nuttig), maar dan de derde... daar vind ik geen info over...

het gaat hier over een FD filter, en het foldertje raad aan om de filter te gebruiken onder lichtomstandigheden met fluorecent licht?!...
    Weet iemand wat ze hiermee bedoelen, en heeft die persoon misschien ook en sample foto van Mèt en zonder een FD filter?...

Dat zou mij alleszins veel kopzorgen besparen...

Alvast bedankt!!

Tom

°`~._.~´°`~._D300 - MB-D10 - 17-55 2.8 - 70-200VR1 2.8 - 35-105mm Macro f/3.5-4.5 - 50mm f/1.8 - ´°`~._.~´°°`~._.~´°`~._Strobist: SB800, SB600, SB28, RAYflash_.~´°`~._.~´°

<font size=5></font id=size5>Wat let je om zelf een aantal foto's met en zonder te maken en te vergelijken? Gewoon de wetenschappelijke manier

Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

ik zie niet direct een verschil, maar misschien is dat omdat ik nog nooit "onder fluorecente lichtomstandigheden" fotos heb genomen...
      omdat ik gewoon niet weet wat ze zijn...

°`~._.~´°`~._D300 - MB-D10 - 17-55 2.8 - 70-200VR1 2.8 - 35-105mm Macro f/3.5-4.5 - 50mm f/1.8 - ´°`~._.~´°°`~._.~´°`~._Strobist: SB800, SB600, SB28, RAYflash_.~´°`~._.~´°

Comment

<font size=5></font id=size5>Volgens mij bedoelen ze TL licht maar ik kan mij vergissen.

Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Is het niet gewoon een een kapje om de lens te beschermen?

Karel

[~SONY DSC-F707~]
          [~SONY DSC-F717~] [Coolpix 2500]
          http://www.cornelis-opdebeeck.com

Comment

Die filter zet de pieken in fluorescent licht om naar een vlotte curve van daglicht. Een speciale kleurtemperatuurcorrectiefilter dus.
            Tenzij ik verkeert ben, dan zal ik het hier snel te weten komen waarschijnlijk. Maar ik ben er vrij zeker van.
            De filter is ontworpen voor video denk ik. Hij is wel niet terug te vinden in mijn schoolcursus.

Comment

Lijkt me nogal een nutteloze filter voor een digitale camera.
              De meeste toestellen hebben een witbalans instelling voor fluoricerend licht en die zal ongetwijfeld meer dan voldoende zijn.
              Deze filter is inderdaad normaal bedoeld voor film-cameras.

http://users.pandora.be/jancastermans/gallery/dirindex.html

Comment

dus nu weet ik waarom dat ding "niet werkte"

Merci!

Comment

Working...
                X