Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat ik heb ik nog meer nodig ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat ik heb ik nog meer nodig ?

Zoals trouwe lezers weten, heb ik een Minolta Dimage7 besteld (zal ik volgens CCI binnen 5 dagen hebben).

Nu .... ik wil die gaan gebruiken om mooie foto's te maken op reis (ik vertrek 23/06 voor 3 weken naar Turkije / Fethiye, dicht bij OlüDeniz)...

Is een dimage7 (standaard) met CF kaartje van 128Mb en laptop voldoende of zijn er dingen waar jullie van zeggen, je kunt echt niet zonder .... (lees hier vanalles van polarizers etc ...)

Alvast bedankt voor de reacties,

Groetjes Siske (Wilrijk)

Zoals trouwe lezers weten, heb ik een Minolta Dimage7 besteld (zal ik volgens CCI binnen 5 dagen hebben).

Nu .... ik wil die gaan gebruiken om mooie foto's te maken op reis (ik vertrek 23/06 voor 3 weken naar Turkije / Fethiye, dicht bij OlüDeniz)...

Is een dimage7 (standaard) met CF kaartje van 128Mb en laptop voldoende of zijn er dingen waar jullie van zeggen, je kunt echt niet zonder .... (lees hier vanalles van polarizers etc ...)

Alvast bedankt voor de reacties,

Groetjes Siske (Wilrijk)

Reserve batterijen, reserve-batterijen, reserve-batterijen !

En 128 MB is misschien toch wat krap ?

Een UV-filter misschien ? ( voornamelijk ter bescherming van je lens )

Marc
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

UV filter?
      is dat echt zinvol?

www.vildaphoto.net

Comment

Als dit het enige is dat "echt" nodig is dan ben ik gesteld denk ik.

Zonnekap zit mee in de doos, UV filter zal ik eens bekijken qua prijs.( Wat is de gangbare prijs voor een redelijke UV-filter?)

Batterijen (3 sets 1800mAh NiMh) en snellader (1uur) heb ik reeds bijgekocht.

128Mb lijkt me voldoende voor 1 dag foto's. 's Avonds kan ik ze steeds op m'n portable overzetten hé. Daarom dat ik de portable meeneem op reis, en ook zodat ik de nodige kiekjes kan uploaden (directe telefoon in de suite).

Alvast bedankt voor de reacties.

PS: Kan de D7 uitgebreid worden met extra zoomlenzen (die sigma 50-500 vindt ik gewoon Ba-nge-lijk, of is een zoom doubler meer dan voldoende, D7 heeft 200Mm optisch + 2x digitaal)

Comment

UV filter?
          is dat echt zinvol?

Ha, Jeroen, mijn E-20 heeft een niet-verwisselbaar objectief - weet je nog ? ( straks zijn die dingen "antiek" - lol )
          Dus ik kan mij geen krasje op mijn objectief veroorloven, dan maar een beetje "glas" ervoor - maar wel goed glas: B+W !

Marc

Comment

<font size=5></font id=size5>Siske, ik bezit zelf een Dimage 7. Een uv filter kan vignetering geven in de 28mm stand en ook moet je opletten dat de zonnekap altijd goed geplaatst is want die doet dat soms ook.
            Wat batterijen betreft denk ik dat je met je drie sets al een heel komt, ik heb er vier maar ben nog nooit verder geraakt dan het derde setje plaatsen voor de laatste foto's van een dag en dan nog omdat het eerste de vorige dag reeds dienst had gedaan. Een tweede kaartje van 128mb zou geen overbodige luxe mogen zijn, je moet maar de pech hebben dat nu net dat van jou het begeeft.
            Ik zelf heb een 1.6 voorzetlens die verschrikkelijk vigneteerd maar niet in de telestand dus geen probleem enkel gebruiken als het nodig is. Het heeft geen zin om met deze voorzet uiteindelijk naar 200mm te gaan want het is altijd kwaliteitsverlies.
            Ik gebruik de hoogste resolutie met het grootste jpeg bestand, bestanden van +- 2mb dus tussen de 50 en 60 op een kaartje van 128mb. Digitale zoom heeft geen zin dan kan je net zo goed croppen op je computer, dan heb je hetzelfde resultaat als twee foto's: één op 200mm en de uitsnede daarvan (equivalent 400mm).
            Oefen op voorhand alle mogelijkheden, het geeft je tijdens je vakantie veel minder gemiste opnamen. Het grote voordeel van digitaal is dat het je de mogelijkheid geeft bij wijze van spreken onbeperkt te fotograferen.
            Verder kan ik niet anders dan je veel succes wensen met je nieuwe aankoop en laat ook wat van de resultaten zien aub.

Edited by - lazy charles on 25 May 2002 10:31:58
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Hallo Siske,

Als kleine toevoeging wil ik je wijzen op het bestaan van een filter dat speciaal voor digitale camera's is ontwikkeld door B+W. Het is een combinatie filter dat zowel UV als Infraroodlicht uit je camera houdt. Digitale camera's zijn daar van huis uit nogal gevoelig voor. Dit combinatiefilter bewerkstelligt een zeer goede kleuweergave.

Groetjes,
              Willem

Canon PowerShot S40
              Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
              http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

Comment

UV filter?
                is dat echt zinvol?
                Ha, Jeroen, mijn E-20 heeft een niet-verwisselbaar objectief - weet je nog ? ( straks zijn die dingen "antiek" - lol )
                Dus ik kan mij geen krasje op mijn objectief veroorloven, dan maar een beetje "glas" ervoor - maar wel goed glas: B+W !

Marc
                Ach ja.
                binnenkort heb je ook wel de kans om een D-SLR te kopen. een tweedehands D30 kan ik altijd aanbevelen.

hmm. lensbescherming.
                daar moet ik ook eens aan denken want mijn 100 mm macro is zowat mijn standaardlens en ook niet meteen goedkoop. ziet er naar uit dat ik nog veel geld ga mogen uitgeven.

www.vildaphoto.net

Comment

Zo'n UV filter:
                  ik weet daar dus niks van he.
                  maar ik ben wel overtuigd van het nut.
                  ik heb wat gezocht en deze site gevonden:

http://www.usa.canon.com/eflenses/accessories/

je bedoelt dus de eerste filter?

en dan nog iets:
                  lenskappen staan hier als "een van de belangrijkste accessoires" aangeduid. wat denk je daar van?

www.vildaphoto.net

Comment

Zo'n UV filter:
                    ik weet daar dus niks van he.
                    maar ik ben wel overtuigd van het nut.
                    ik heb wat gezocht en deze site gevonden:

http://www.usa.canon.com/eflenses/accessories/

je bedoelt dus de eerste filter?

en dan nog iets:
                    lenskappen staan hier als "een van de belangrijkste accessoires" aangeduid. wat denk je daar van?

Bij mijn E20 zit standaard een lenskap, op mijn E100RS heb ik er nog geen, maar al wel verschillende keren last gehad van reflecties... dus misschien toch maar eentje kopen ?

Marc
                    http://www.pbase.com/mvb

Comment

ja
                      ik heb net wat rondgezocht en de lenskap voor mijn macrolens is zo'n joekel. wel indrukwekkend maar niet echt handig voor macros natuurlijk.

die filter ga ik wel aanschaffen denk ik. heb je daar eigenlijk veel lichtverlies mee?

www.vildaphoto.net

Comment

Hallo Siske,

Als kleine toevoeging wil ik je wijzen op het bestaan van een filter dat speciaal voor digitale camera's is ontwikkeld door B+W. Het is een combinatie filter dat zowel UV als Infraroodlicht uit je camera houdt. Digitale camera's zijn daar van huis uit nogal gevoelig voor. Dit combinatiefilter bewerkstelligt een zeer goede kleuweergave.

Groetjes,
                        Willem

Canon PowerShot S40
                        Hallo Willem,

Heb jij een idee waar je een dergelijk filter het best via internet kan kopen? Bij KameraExpress staat een B&W filter voor € 74 (49mm). Verder heb ik gelezen dat de Heliopan filters erg goed en vooral dun (vignetting) zijn, maar ik vind ze alleen aan de overkant van de oceaan. Maar misschien zoek ik niet goed. Ik kan mij niet voorstellen dat een Duits merk moeilijk in Europa leverbaar is.

Gr.,
                        Kika

MINOLTA DiMAGE 5
                        Gr.,
                        Kika

MINOLTA DiMAGE 5

Comment

ik volg met argusogen deze topic, want ik zal binnenkort zelf es een setje filterkes kopen denk ik...

Canon EOS 5D mk III / EF 50 F1,4 / EF 24-105 F4 / EF 70-200 F2,8 / EF 100-400 F4,5-5,6 / Meike MK-5D3 / ​Ext EF 1.4x II

Comment

Ik kan alleen maar het gebruik van een UV filter beamen voor een beveiliging van uw lenzen.
                            En verder een statiefje kan ook wel eens handig zijn.

Comment

Working...
                            X