Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Firstcameras.net

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Firstcameras.net

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
    Ik heb niet beweerd dat de D90 uit de markt is... absoluut niet. Dat deed de topic starter.
    Ik vroeg me alleen af waarom iemand, voor een niet eens zo groot prijsverschil, dan toch
    in Engeland of op de een of andere obscure website gaat bestellen.
    Beste Doudeke,

ik voel me een beetje veroordeelt door je commentaar ....het prijs verschil was van een paar 100 euro en niet van een paar 10tjes...en gezien dat je niet kan oordelen hoe die paar 100euro's wel of niet belangrijk kunnen zijn voor een persoon ..zou ik graag waarderen als jij zou medewerken aan de criminele te opsporen ipv de slachtoffers te veroordelen.Het lijkt de omgekeerde wereld.
    Daarnaast heeft me precies een medewerker van Kamera Express Superstore Amsterdam
    Parnassusweg 202-206, 1076 AV Amsterdam face to face gezegd dat de D90 niet meer op de markt in NL was en als ik toch het zou willen hebben in het buitenland moest bestellen.

Hopelijk is nu duidelijk wrm ik het gedaan heb..
    o.a. vraag ik geen medeleiding maar alleen samenwerking voor het opsporen van deze criminele....dus als jullie willen meewerken graag info toesturen
    GRT
    Su Casa

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Su Casa Bekijk bericht
      ik voel me een beetje veroordeelt door je commentaar ....het prijs verschil was van een paar 100 euro en niet van een paar 10tjes...en gezien dat je niet kan oordelen hoe die paar 100euro's wel of niet belangrijk kunnen zijn voor een persoon ..zou ik graag waarderen als jij zou medewerken aan de criminele te opsporen ipv de slachtoffers te veroordelen.Het lijkt de omgekeerde wereld.
      Daarnaast heeft me precies een medewerker van Kamera Express Superstore Amsterdam
      Parnassusweg 202-206, 1076 AV Amsterdam face to face gezegd dat de D90 niet meer op de markt in NL was en als ik toch het zou willen hebben in het buitenland moest bestellen.

Hopelijk is nu duidelijk wrm ik het gedaan heb..
      o.a. vraag ik geen medeleiding maar alleen samenwerking voor het opsporen van deze criminele....dus als jullie willen meewerken graag info toesturen
      GRT
      Su Casa
      Sorry. Maar ik dacht niet dat ik veroordeelde. Waarom zou ik? Ik vind het immers sneu
      voor u. Voor iedereen die het slachtoffer is van dit soort bedriegers. Daarbij stelde ik
      een paar vragen.
      Uit nieuwsgierigheid, niet om nog een trap na te geven. Omdat ik geloof dat door het
      stellen van vragen -het hoe en waarom- belangrijke lessen kunnen getrokken worden
      om dergelijks in de toekomst te vermijden.
      En ik weet wel degelijk dat geld daarbij een grote rol speelt. Een koopje doen is verlei-
      delijk. Bijna iedereen is daar gevoelig voor. En een D90 een paar honderd euro goed-
      koper is een mooi koopje, denk ik. Vandaar dat zo'n schurken altijd en altijd weer hun
      slag(en) kunnen slaan.
      Nu ja, het kan natuurlijk bij u anders zijn overgekomen. Dan spijt me dat. Ik hoop dat
      u op de een of andere manier uw geld terugkrijgt. Verder vind ik het heel goed dat u uw
      verhaal hier doet, zodat we er allemaal van kunnen leren... ik hou nu eenmaal niet van
      mensen die er met andermans zuur verdiende centen vandoor gaan.

Comment

Ook ik ben slachtoffer geworden van deze criminele. Nochtans ben ik niet over één nacht ijs gegaan. Na een positief advies van een professionele webmaster en een opvolging van de site gedurende anderhalve maand besloot ik eind Maart (actieprijs was voor de maand Maart) over te gaan tot de aankoop van een objectief. Drie dagen later was de site van het net. Ik ben dan aangifte gaan doen bij de politie en die waren al op de hoogte. Ik denk dus dat er veel gedupeerde zijn maar ik vind het tegelijkertijd wel straf dat dit soort zaken zolang kunnen doorgaan alvorens men tot actie overgaat. Het geld zal ik wel kwijt zijn maar misschien kunnen we de krachten bundelen om het fijne van deze zaak te achterhalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KaaWee Bekijk bericht
          Na een positief advies van een professionele webmaster
          Misschien een vreemde vraag maar waarom zou een prof. webmaster weten of je met fraudeurs te maken hebt? Lees er mijn eerste reactie in deze thread eens op na... #5. Die info kan je op luttele seconden vinden en geeft je direct een "rode vlag".

In het kort:

* Als het er te mooi uit ziet om waar te zijn dan is het dat ook.
          * Zoek op who.is de domeinnaam op, zo kan je zien wanneer de site geregistreerd werd en door wie (hoewel het meestal fake naam/adresgegevens zullen zijn). Scamsites zijn geen lang leven beschoren en als ze maar pas geregistreerd zijn en beweren al jaren leider op de markt te zijn dan...
          * Als ze logo's gebruiken van creditkaartfirma's en die staan niet gelinkt naar deze firma's dan...
          * Betaling via Western Union en andere "wire transfer dan .....
          * Als ze beweren er voor te zorgen dat je je niets van douaneformaliteiten moet aantrekken dan.....
          * Google op firmanaam in combinatie met "fraud" of "scam" of zelfs "problem"
          * kopieer een de eerste 5-10 woorden van hun algemene voorwaarden en google deze zin tussen aanhalingstekens, je komt zo waarschijnlijk sites tegen die dezelfde tekst gebruien en ook scamsites zijn. Scammers zijn namelijk lui en gebruiken dezelfde layout of templates voor al hun sites.
          * Gebruik in Firefox de add-on "Tineye" en zoek op foto's van hun winkel. Je zal er verbaasd van staan dat dezelfde winkel een twee- of meerlingbroertje heeft op andere locaties.

Hopelijk helpt dit om in de toekomst niet meer opgelicht te worden.

Wat politie betreft, vergeet het. Je ziet geen geld terug en de daders worden niet gepakt. Ze hebben waarschijnlijk al weer één of meerdere sites online waar ze exact hetzelfde doen.

Misschien een interessante site (ook voor Belgen)opgelichtopinternet het vroegere internetoplichting (welke helaas door de rechter op vraag van een oplichter uit de lucht moest )
          Last edited by on4bam; 3 april 2011, 17:48.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

Comment

Beste On4ban,

dank je voor je uitleg hoe je van alles zou kunnen controleren.
            Helaas zoals jij in deze pagina, maar ook in veel andere discussie pagina (in verschillende talen) op de web kan lezen, zijn vele die zich hebben laten verleiden. Daarom jij instructie en misschien veel meer instructies zouden publiekelijk bekend gemaakt moeten worden. Bv zoals een pg op Facebook of zo...als de Arabische wereld in vuur en vlam kan gaan ook. o.a. met behulp van Facebook..wrm niet in dit geval?

Ik heb in ieder geval gemeld op http://www.actionfraud.org.uk en www.naiin.org
            Ik weet, ondanks mijn pogingen bij de bank, dat de kans dat ik mijn geld terugkrijg erg nihil is maar ik blijf actie ondernemen want idd ik verwacht weinig van de politie ook hier in NL en hopelijk door te publiceren in zo veel pagina's mogelijk wie weet de slachtoffers zullen steeds minder worden.

Comment

Deze lijkt me ook zeer link en ook niet echt up to date.

Nikon D7000 met batterijgrip,tokina 12-24 mm,sigma 17-70 mm f2.8,nikon 18-200 mm VR,Sigma DG 120 400 4.5 - 5.6 APO HSM ,nikon sb 600 , manfrotto 681b en nog allerhande kleine spullen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rickske Bekijk bericht
                Deze lijkt me ook zeer link en ook niet echt up to date.

http://link-worldshop.com/
                Zucht...

Creation date 15/02/2011 en dan
                the biggest agent in china
                Niettegenstaande het Visa logo alleen betalen via bank transfer en WU.

DOEN!!!

En vooral achteraf hier het relaas van de aankoop komen posten.
                bye, Maurice
                Nikon D7500

Comment

HEBBEN JULLIE GEHOORD DAT DIE CRIMINELE VAN FIRSTCAMERAS.NET ZIJN WEER ACTIEF MET DE VOLGENDE WEBSITE

http://www.cameratrail.net/index.php

AJB DOORGEVEN AAN ZO MOGELIJK MENSEN EN PUBLICEREN OP ZO VEEL MOGELIJK PAGINA

AL VAST DANK VOOR JULLIE SAMENWERKING
                  SU CAS

Comment

Het hoeft echt niet in hoofdletters geschreven te worden, pffff.
                    En sommigen verdienen echt om hun geld te verliezen, sorry dat ik het zo cru stel maar het is toch niet normaal? Er staat fraude in grote letters op dit type sites.
                    Van het moment dat 1 van de sites plat ligt komt de andere boven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      Wat politie betreft, vergeet het. Je ziet geen geld terug en de daders worden niet gepakt. Ze hebben waarschijnlijk al weer één of meerdere sites online waar ze exact hetzelfde doen.

Misschien een interessante site (ook voor Belgen)opgelichtopinternet het vroegere internetoplichting (welke helaas door de rechter op vraag van een oplichter uit de lucht moest )
                      De bevoegde Belgische diensten hebben maar één site online voor internetfraude. Die word echter geboycot door sites die zelf politie willen spelen: De meeste klachten die ze desondanks toch binnenkrijgen gaan over de 'Nigerian fraud'. Wie niet bevoegd is om via het internet politiewerk te verrichten kan je daar ook aangeven.
                      --> https://www.ecops.be/
                      Google bomb: Belgisch overheidsmeldpunt voor internetmisbruik
                      Last edited by Poza; 11 april 2011, 08:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                        De bevoegde Belgische diensten hebben maar één site online voor internetfraude. Die word echter geboycot door sites die zelf politie willen spelen: De meeste klachten die ze desondanks toch binnenkrijgen gaan over de 'Nigerian fraud'. Wie niet bevoegd is om via het internet politiewerk te verrichten kan je daar ook aangeven.
                        --> https://www.ecops.be/
                        De bedoeling van de link naar opgelichtopinternet.nl is om mensen met vragen zoals "is dit te vertrouwen" daar naar toe te sturen. De vraag stellen is ze meestal beantwoorden
                        Ecops lijkt me meer voor de gevallen waar je al opgelicht bent. Je moet die mensen niet lastigvallen met akkefietjes als vragen of iets betrouwbaar is. Ik moet de eerste scamsite nog tegenkomen waar het niet direct opvalt dat er een luchtje aan zit (na 16 jaar internet).

@ Su casa : keyboard kapot? Je hoeft niet te ROEPEN hoor.
                        bye, Maurice
                        Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          De bedoeling van de link naar opgelichtopinternet.nl is om mensen met vragen zoals "is dit te vertrouwen" daar naar toe te sturen.
                          "Opgelicht" is ontegensprekelijk het volledige en enige voltooid deelwoord van oplichten.
                          De verdachte is pas een oplichter indien hij daarvoor is veroordeeld, nadat hij in goede orde is opgeroepen om zichzelf te laten verdedigen, en indien de termijn is verstreken waarin het vonnis nog niet van kracht is. Elk ander gebruik ruikt naar eerroof.
                          De politie -vergeet dat niet- heeft trouwens vooral een preventieopdracht, maar naar hun advies word vaak pas geluisterd na het misdrijf. Je verweet hen dat sommigen niet worden gepakt.
                          Als de politie volledige naam en adres van verdachten noemt, dan valt dat binnen hun bevoegdheid, mits opdracht van de onderzoeksrechter. De onderzoeksrechter kan je hulp vorderen, en zal je daar stevig voor laten betalen, maar je blijft in een specifiek geval gebonden aan het geheim van het onderzoek. De onderzoeksrechter kan jouw naam ook geheim houden voor de verdachte, maar dat moet je hem eerst vragen.
                          De politie gebruikt op simpele aanvraag geen blauwlicht, als ze je expertise vandoen hebben. Je buren worden dan niet uit hun bed gehaald.
                          Succes.
                          Last edited by Poza; 11 april 2011, 10:55.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                            Het hoeft echt niet in hoofdletters geschreven te worden, pffff.
                            En sommigen verdienen echt om hun geld te verliezen, sorry dat ik het zo cru stel maar het is toch niet normaal? Er staat fraude in grote letters op dit type sites.
                            Van het moment dat 1 van de sites plat ligt komt de andere boven.
                            Ik vind die site er anders toch best professioneel uitzien...
                            www.benbammens.be

Comment

Is het uberhaupt toegestaan om bijvoorbeeld een website online te zetten waar mensen aan kunnen geven of een website oplichtingspraktijken betreft?
                              Dus om mensen te waarschuwen over bepaalde websites?

Of ben je dan zelf ook 'illegaal' bezig?
                              WillemClassensDesign: Mijn website
                              Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                              Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
                                Is het uberhaupt toegestaan om bijvoorbeeld een website online te zetten waar mensen aan kunnen geven of een website oplichtingspraktijken betreft?
                                Dus om mensen te waarschuwen over bepaalde websites?
                                Ik zie er geen probleem in mits rekening te houden met enkele basisregels. Er lopen hier ook threads over bv. UPS die niet/laat levert.
                                Als je ervaringen neerschrijft over een bepaalde (web)shop dan is daar niets mis mee, je mag perfect zeggen dat je iets besteld en betaald hebt maar sindsdien niets meer hebt vernomen van de verkoper. Ga je zoiets beweren terwijl het niet waar is dan is dat laster en dus strafbaar.

De websites van de NL consumentenprogramma's vermelden trouwens ook regelmatig te mijden webshops.
                                bye, Maurice
                                Nikon D7500

Comment

Working...
                                X