Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Firstcameras.net

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Firstcameras.net

Als men via google maps street view gaat kijken dan bestaat de winkel op het adres dus wel echt!
    Vraag is natuurlijk of men in die winkel ook echt die prijzen hanteert?
    IK bedoel het kan wel dat die winkel bestaat maar dat die niet aan die prijzen verkoopt. Of dat met zo slim zou geweest zijn om een nep winkel op te zetten tegen dat streetview wagen passeerde.
    Goed men kan dus enkel zeker zijn als men effectief ook ginder ter plaatse koopt.
    Het leek inderdaad te mooi om waar te zijn. Maar eigenlijk heeft niemand echt ervaring?

Comment

Deluce, zoals hierboven al gezegd, firstcameras.net heeft niets te maken met warehouseexpress.com.
      Dit heet misbruik maken.
      Ze gebruiken het adres van een bestaande winkel, maar de telefoonggegevens komen niet overeen en het banknummer waar je het geld naar moet overmaken vast ook niet.

Je mag het wel proberen, maar denk dat je je geld kwijt bent dan.
      WillemClassensDesign: Mijn website
      Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
      Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
        Deluce, zoals hierboven al gezegd, firstcameras.net heeft niets te maken met warehouseexpress.com.
        Dit heet misbruik maken.
        Ze gebruiken het adres van een bestaande winkel, maar de telefoonggegevens komen niet overeen en het banknummer waar je het geld naar moet overmaken vast ook niet.

Je mag het wel proberen, maar denk dat je je geld kwijt bent dan.
        Ik heb vorige week de firma Warehouse Express al op de hoogte gesteld. Zij verkopen inderdaad aan heel andere prijzen.
        Canon 550D; TokTok, TamTam

Comment

Jongens toch. Ik wist wel dat er iets mis was met die prijzen en toch was ik dolblij. De "about us" klonk heel overtuigend. Alleen dat je niet met paypall of zoiets kon betalen en dat het niet klopte met de landen waar ze gehost worden deed me verder gaan zoeken en kwam ik o.a op deze site.

Mijn eerste post en een beginneling met fotografie dus

Comment

Beste alle van het forum "Firstcamera.net" ;
            met alle zekerheid kan ik jullie verzekeren dat deze pagina een nep pagina is. Nu is ook uit de lucht ...of om beter te zeggen als jij www.firstcamera.net opzoekt kom je op een pagina in een verre oost -taal. En niet meer het verhaal van Norwich.
            Helaas enkele mensen zoals ik zijn er ingetrapt.
            Op het moment dat ik deze pagina heb ontdekt (begin februari) waren helaas nog geen discussie op het web over deze fraudulent website (of ten minsten heb ik ze niet gevonden) en het klonk alles in orde en goed..heb ik zelf aan vrienden laten zien ..er zag goed uit en de prijs van de camera (NIKON D90) dat ik zog (in NL uit de markt) was niet absurd veel lager dan in NL. Dus...toch gedaan ..maar nu ben ik mijn spaargeld kwijt :-((((((
            Ik ben in contact met de politie (ik moet bewezen dat ze froudulent zijn humm!!!!)
            wil contact opnemen met consumentenbond ..met mijn bank en welke programma dan ook op TV die hierover geinteresserd is dus ajb stuur me alle info die je hebt.

al vast dank
            Su casa

Comment

vervelend om te horen Su Casa.
              Je kunt het bedrag niet laten storneren?
              Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro

Comment

Su casa, jammer voor je spaarcenten. Maar ik vraag me dan af: als het bedrag zoals jij
                schrijft niet absurd veel lager is dan in Nederland, waarom dan toch? Stel er is iets mis
                met het toestel (wat altijd kan) dan ben je je winst toch al kwijt. Enfin, ik begrijp dit niet.

Comment

Mijn grootvader kocht onlangs bij firstcams.net een 60D om en wat lenzen om zijn analoge toestellen te vervangen, exact hetzelfde verhaal...
                  Betaalt en nooit aangekomen... Als je dan het ip trackt kom je ergens in centraal Rusland uit ... Kwam wel hard aan toen ik hem het kaartje liet zien
                  Heeft toen nog in de krant gestaan (krant was net bezig met een artikel over het stijgend aantal klachten over internet fraude) maja dat brengt zijn spaargeld niet terug...

Ze zouden al die internetfraudeurs naar de maan moeten
                  Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                  Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

bij relatief nieuwe / onbekende webshops/winkels is het altijd verstandig eens te googlen, google maps/earth te raadplegen etc. Vooral als het heel erg gunstige prijzen betreft.

Zonde van het geld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Su Casa Bekijk bericht
                      Beste alle van het forum "Firstcamera.net" ;
                      met alle zekerheid kan ik jullie verzekeren dat deze pagina een nep pagina is. Nu is ook uit de lucht ...of om beter te zeggen als jij www.firstcamera.net opzoekt kom je op een pagina in een verre oost -taal. En niet meer het verhaal van Norwich.
                      Helaas enkele mensen zoals ik zijn er ingetrapt.
                      Op het moment dat ik deze pagina heb ontdekt (begin februari) waren helaas nog geen discussie op het web over deze fraudulent website (of ten minsten heb ik ze niet gevonden) en het klonk alles in orde en goed..heb ik zelf aan vrienden laten zien ..er zag goed uit en de prijs van de camera (NIKON D90) dat ik zog (in NL uit de markt) was niet absurd veel lager dan in NL. Dus...toch gedaan ..maar nu ben ik mijn spaargeld kwijt :-((((((
                      Ik ben in contact met de politie (ik moet bewezen dat ze froudulent zijn humm!!!!)
                      wil contact opnemen met consumentenbond ..met mijn bank en welke programma dan ook op TV die hierover geinteresserd is dus ajb stuur me alle info die je hebt.

al vast dank
                      Su casa
                      Heel erg jammer van je spaarcenten, ik voel met je mee! Ik ben onlangs voor een veel bescheidener bedrag van enkele tientallen euro's opgelicht, helemaal niet te vergelijken met jouw heel serieuze geval. Maar zelfs ik bleef al met een heel wrang en boos gevoel achter, dus ik kan me bijna niet voorstellen hoe dat bij jou moet zijn, alle sterkte gewenst! Probeer te vermijden het af te reageren op je geliefden op vrienden zou ik zeggen.

Ik hoop dat jij of een andere gedupeerde de fraudeurs ooit nog te pakken krijgt! Welke betaalwijze heb je gebruikt, klassieke overschrijving? Ik zou het straf vinden mochten ze via Visa of PayPal erin geslaagd zijn te frauderen.
                      Canon EOS60D - 50/1.4 - 17-50/2.8 - 70-200/2.8 L

Comment

Beste alle,

het gaat om een bedrag van € 1020. Het gaat om een Nikon D90 body en 2x objectieven van de Tamron.

@ Doudeke, de D90 is in NL uit de markt, drm.

Any way, ik heb vandaag aangifte gedaan en alles wat ik weet doorgegeven aan de politie van Amsterdam. De NL Consumentenbond heeft me verteld dat al iemand anders heeft een klacht bij hun ingediend.

@ Ruben kan je me leren hoe een IP kan trasseren? En kan je opa zijn verhaal met gegevens mailen naar mij of naar dit:
                        HEY EVERYONE!
                        I HAVE MADE A LIST OF VICTIMS, AT THE MOMENT IT CONSISTS OF 22 STORIES. UNFORTUNATELY I DON'T HAVE THE PAYMENT DETAILS FROM ALL OF YOU!
                        SEND YOUR STORIES TO MY E-MAIL - lilutta@gmail.com
                        I WILL SEND THE LIST TO EVERYONE, WHO MAIL ME, YOU MAY USE IT THEN FOR COMPLAINING TO YOUR LOCAL POLICE OFFICES, FOR PUBLISHING IN YOUR LOCAL EDITIONS ETC.
                        Anyway, nobody from authorities can refuse from investigation of thousends of euros fraudulently kept from people...
                        JOIN US, IF NOT TO REFUND OUR DAMAGE, THAN AT LEAST TO PREVENT SAME CRIMES OR JUST TO ACT SOMEHOW AGAINST THE INDIFFERENCE OF THE AUTHORITIES!!!

Once more reminding you not to hesitate and report about your story to the following authorities

@WillemC. Ik ben klant van ABNAMRO en heb al gebeld en ze zeggen dat ik niet kan laten storneren want heb ik zelf het bedrag overgemaakt via een international transfer en ik moet bewijzen dat over fraude gaat. DRm ben ik morgen weer op de stoep van ABN met mijn aangifte ....hopelijk beweegt iets.

IDD dank jullie voor jullie steun en @ Dieter maak je geen zorgen ..ik ben alleen kwaad op mijzelf want voor mijn gevoel had ik alles goed uitgezocht ....en ...toch dus NIET

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Su Casa Bekijk bericht
                          Beste alle,

@ Doudeke, de D90 is in NL uit de markt, drm.
                          ik vind het heel vervelend voor je, maar hoe kom je erbij dat de D90 uit de markt is.
                          Die kan je gewoon zo bestellen bij kameraexpress.nl of cameranu.nl zonder probleem.

Ben zelf ook aan het kijken want één of andere onverlaat heeft in Boedapest alles gejat
                          Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                          Our English website: www.kaichitravel.com
                          Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                            ik vind het heel vervelend voor je, maar hoe kom je erbij dat de D90 uit de markt is.
                            Die kan je gewoon zo bestellen bij kameraexpress.nl of cameranu.nl zonder probleem.

Ben zelf ook aan het kijken want één of andere onverlaat heeft in Boedapest alles gejat
                            Ik heb niet beweerd dat de D90 uit de markt is... absoluut niet. Dat deed de topic starter.
                            Ik vroeg me alleen af waarom iemand, voor een niet eens zo groot prijsverschil, dan toch
                            in Engeland of op de een of andere obscure website gaat bestellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                              Ik heb niet beweerd dat de D90 uit de markt is... absoluut niet. Dat deed de topic starter.
                              Ik vroeg me alleen af waarom iemand, voor een niet eens zo groot prijsverschil, dan toch
                              in Engeland of op de een of andere obscure website gaat bestellen.
                              Doudeke, dat weet ik, ik kwootte ook de TS.
                              Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                              Our English website: www.kaichitravel.com
                              Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Hoi,

Het is héél goed van de TS dat zoiets weer eens vermeld wordt.
                                Bij dit topic twee slachtoffers, die er helaas ingetuind zijn.
                                Dat is heel jammer, dat doet veel pijn.

Ik vind het dan ook wel belangrijk dat we met z'n allen moeten blijven schrijven over deze oplichters.
                                Zo houden we ons allen allert genoeg om zo min mogelijk slachtoffers te laten ontstaan.
                                Zelf winkel ik behoorlijk veel op het Internet.
                                Maar wél volgens de zéér belangrijke leus:
                                Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook!
                                Dit heb ik reeds meerdere malen dikgedrukt in verschillende fora vermeld, maar dat is niet voldoende.
                                Éénmaal in m'n Internetgeschiedenis ben ik (bijna) het slachtoffer geworden van zoiets.
                                Echter, dit sukkeltje woonde niet zo heel ver van mij vandaan...
                                Ik mijn geld terug en die kapotte lip + blauw oog van hem genas wel (denk ik) (hij moest een beetje overtuigd worden van zijn misdaden)...

Blijven opletten en in verschillende fora blijven schrijven aub.
                                Groet.
                                Adrie

Comment

Working...
                                X