Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen kopen in USA en verkoopadres?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: lenzen kopen in USA en verkoopadres?

Oorspronkelijk geplaatst door smoetje Bekijk bericht
    Als je in amerika verblijft, kan je alles postorder laten leveren in gans de USA via internet, werkt supergoe, goedkoop, snel en betrouwbaar.
    Grootste fotoboer is b&h, maar ook via amazon, adorama, etc kan je leuke (goekope) spulletjes vinden.. vroeger ging ik overal researchen en rondlopen tot m'n amerikaanse collega's mij toonden, hoe simpel het eigenlijk was
    B&H ken ik ondertussen...maar die sluiten 18-27 april
    Een fotograaf hoeft geen trofeeën te winnen, hij maakt z'n juweeltjes zelf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Netels Bekijk bericht
      Veel zin om in Amerika te kopen maar te lui om zelf tot ginder te gaan en/of niet alle winkels ginder versturen naar Europa?

Kijk hier even: http://www.myus.com/

Lees het even rustig door, ik heb er alleszins geen slechte ervaring mee.
      kunt ge daarmee ook wat omzeilen qua invoer & btw ?
      www.loft6.be

Comment

Voor zij die nog steeds denken dat Canon wereldwijde garantie aanbiedt:
        Hier een antwoord van Canon (België) zelf.

(Geen wereldwijde garantie dus)
        Een fotograaf hoeft geen trofeeën te winnen, hij maakt z'n juweeltjes zelf.

Comment

Ik vertrek 24 juni naar New York en ik ga uiteraard naar B&H, alleen al om de grootte van de winkel waar te nemen.
          Ik ben ook van plan om een lensje te kopen, namelijk de 70-200 2.8 IS.

Er zijn daar nu instant rebates waarbij ik in de winkel zelf al een korting krijg van 200 dollar, zodat hij op 1599 dollar zou komen.
          Daar komt nog wel new york sales tax bij die 8.375% bedraagt.
          1599*1.08375=1733dollar
          omgerekend naar euro's
          1733*0.7157=1250 euro
          Dat is 250 euro goedkoper dan de goedkoopste winkel hier in de Benelux.
          Als er dan in het slechtste geval iets aan scheelt (focusprobleem) dan heb ik al 250 euro over om het te laten repareren.

Wat denken jullie?
          -Jelle l Sony A7R V - Sony FE 16-35 GM - Sony FE 24 GM - Sony FE 24-70 GM - Sony FE 55 F/1.8 - Sony FE 85 GM - Sony FE 90 macro - Sony FE 70-200 GM

Comment

als 't voor export is kunt ge die sales tax toch terug ontvangen op de luchthaven hé...?
            Mag je alleen niet gecontroleerd worden bij aankomst in Zaventem of je krijgt er (afhankelijk van wat je bijhebt) 6,7% invoerrechten en daarover nog eens 21% BTW bij. Daarbovenop wordt meestal 10% boete gehanteerd als minnelijke schikking, zijnde in jouw geval.... een factuurke van afgerond zo'n 365 €.

Dan komt die lens je op dik 100 € meer dan in de goedkoopste winkel, en je hebt geen garantie van Canon... toch niet in Europa...

Gelukkig is de pakkans vrij klein, maar het risico bestaat...
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

Comment

Op de luchthaven (NY) krijg je die sales tax gewoon terug en wat moet ik daar dan voor doen?

Mijn vriend heeft net dezelfde lens gekocht een paar maanden geleden, als ik zijn factuur meeneem, dan kan ik toch "bewijzen" dat ik hem hier heb gekocht?
              -Jelle l Sony A7R V - Sony FE 16-35 GM - Sony FE 24 GM - Sony FE 24-70 GM - Sony FE 55 F/1.8 - Sony FE 85 GM - Sony FE 90 macro - Sony FE 70-200 GM

Comment

Is het niet zo dat het serienummer van een US-objectief verschilt van een Europees?
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JelleVerherstraeten Bekijk bericht
                  Op de luchthaven (NY) krijg je die sales tax gewoon terug en wat moet ik daar dan voor doen?

Mijn vriend heeft net dezelfde lens gekocht een paar maanden geleden, als ik zijn factuur meeneem, dan kan ik toch "bewijzen" dat ik hem hier heb gekocht?
                  Als jij met het rijbewijs CE van je vriend in een vrachtwagen wordt tegengehouden, dan gaat de politie je identiteit niet controleren zeker? je kan dan denken dat je slim bent, maar als je controle krijgt, hang je. Bij die douaniers in Zaventem zijn er die een zesde zintuig gekweekt hebben. bovendien weten die perfect welke smokkel er via welke vluchten komen (geneeskrachtig slangevel van één of ander Afrikaans land, Zwitserse dure horloges,...). Onderschat die mannen maar niet... die vergelijken die factuur met jouw gegevens. En als er twijfel rijst, is het aan jou om te bewijzen dat je voor de lens met dat serienummer bvb. je garantiekaart ingevuld en gestempeld hebt op jouw naam... zoniet betaal je, of je lens blijft gewoon bij de douane.
                  www.musicinframe.be

Comment

Dan kan ik beter nog maar eventjes nadenken of ik de lenzen wel daar ga kopen en het overwegen om wat extra te betalen om ook europeese garantie te hebben.

Comment

Ik dacht mij toch te herinneren dat BH Photo in New York mij de keuze gaf tussen US of International waranty...

Moest ik een tijdje in US zitten, zou ik een bestelling plaatsen op BH Photo en laten leveren in het hotel waar dat ik logeer.
                      Canon 5D MKII - 24-105L - 17-40L - 580EXII - Canon 450D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JelleVerherstraeten Bekijk bericht
                        Ik vertrek 24 juni naar New York en ik ga uiteraard naar B&H, alleen al om de grootte van de winkel waar te nemen.
                        Ik ben ook van plan om een lensje te kopen, namelijk de 70-200 2.8 IS.

Er zijn daar nu instant rebates waarbij ik in de winkel zelf al een korting krijg van 200 dollar, zodat hij op 1599 dollar zou komen.
                        Daar komt nog wel new york sales tax bij die 8.375% bedraagt.
                        1599*1.08375=1733dollar
                        omgerekend naar euro's
                        1733*0.7157=1250 euro
                        Dat is 250 euro goedkoper dan de goedkoopste winkel hier in de Benelux.
                        Als er dan in het slechtste geval iets aan scheelt (focusprobleem) dan heb ik al 250 euro over om het te laten repareren.

Wat denken jullie?

Eigenlijk heb je al beslist, maar soit.
                        Indien je door de douane glipt heb je winst.
                        Indien er niets aan de lens mankeert heb je winst (reparatie is doorgaans zeer duur).
                        Maar indien je je lens later tweedehands van de hand wilt doen, dan wordt verkopen toch iets moeilijker en gaat doorgaans gepaard met een lagere inruilwaarde.
                        Maar de beslissing ligt bij jou.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Maar indien je je lens later tweedehands van de hand wilt doen, dan wordt verkopen toch iets moeilijker en gaat doorgaans gepaard met een lagere inruilwaarde.
                          Maar de beslissing ligt bij jou.
                          Hoezo? Als je niet gepakt wordt en je hebt geen brokken emt de lens, en je biedt die nadien te koop aan (na garantieperiode), omdat je bvb. een 200 en een 300 prime hebt gekocht ondertussen... wie gaat daar over vallen, en hoe ga je dat "zien" zonder de papieren? Productie is nog steeds in Japan dacht ik.... (code op lens binnen de bajonetring: U = Utsunomiya, Japan, F = Fukushima, Japan, O = Oita, Japan).
                          www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                            Hoezo? Als je niet gepakt wordt en je hebt geen brokken emt de lens, en je biedt die nadien te koop aan (na garantieperiode), omdat je bvb. een 200 en een 300 prime hebt gekocht ondertussen... wie gaat daar over vallen, en hoe ga je dat "zien" zonder de papieren? Productie is nog steeds in Japan dacht ik.... (code op lens binnen de bajonetring: U = Utsunomiya, Japan, F = Fukushima, Japan, O = Oita, Japan).
                            Ik val daarover. Ik koop enkel tweedehands als de verkoper mij een EG-factuur kan voorleggen. Bovendien kan de douane je steeds tegenhouden, niet enkel bij de eerste inreis. Al is de kans klein, ze bestaat.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Klopt... en als je dan bij een latere buitenlandse reis niet kan aantonen dat je hier gekocht hebt..; is dat de multiplicator van je risico (elke reis opnieuw).

ik kijk ook rond, maar hou het binnen de EU (Engeland, Frankrijk, Nederland, Duitsland dan nog hoofdzakelijk).
                              www.musicinframe.be

Comment

Daar heb je wel gelijk.
                                Dank je voor jullie reacties! Ze hebben mij goed geholpen!
                                Zolang ze maar uit de EU komen, dan is er geen probleem.

Comment

Working...
                                X