Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen kopen in USA en verkoopadres?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by jack-l
    van het voorjaar ga ik naar de USA
    LA is de plaats en omgeving van calefornia
    1 vraag geld de garantie van canon wereldwijd of is dat gescheiden
    2 vraag zijn het de zelfde producten
    3 vraag wat mag je invoeren zonder problemen met de douane.
    ik ben BTW plichtig zijn er dan voor mij voordelen.
    weet iemand een adress in los angeles die ze uit voorraad leverd?
    groet Jack
    canon geeft GEEN internationale garantie als je in de USA koopt (heb dat in New York nagegaan, en op het garantieformulier staat in koeien van letters: 'US only'

de rest is hier al gezegd: invoerrechten, btw. En hoe je het kan omzeilen.

Comment

Ik heb onlangs geprofiteerd van de lage dolarkoers om een Sigma 50-500 te kopen bij deltainternational.com. Zeer goede ervaring. Had de lens 3 dagen later. Kostprijs voor lens: 804$ voor de lens, shipping en verzekering inclusief. Maar we mogen vadertje staat niet vergeten die me nog eens 166 Euro annrekend voor btw en invoerkosten. Wat de garantie betreft: De lens heeft internationale garantie met het adres van de invoerder sigma benelux erbij. Al bij al zeker de moeite waard als je blijft bij reputed resselers zoals Delta, B&H of zoiets.
      Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

Comment

Die 50-500 vind je trouwens voor € 889 hier http://home.tiscali.nl/triplet ... En je kunt testen voordat je koopt.
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

volgens canon nl is op digitale body's een us of een euro garantie van toepassing maar op lenzen en aneloog body's een wereldwijd garantie van toepassing
          als iemand een voordelig en deskundig adres in los angeles weet?
          groet Jack

Comment

Originally posted by Drill
            Ik heb onlangs geprofiteerd van de lage dolarkoers om een Sigma 50-500 te kopen bij deltainternational.com. Zeer goede ervaring. Had de lens 3 dagen later. Kostprijs voor lens: 804$ voor de lens, shipping en verzekering inclusief. Maar we mogen vadertje staat niet vergeten die me nog eens 166 Euro annrekend voor btw en invoerkosten. Wat de garantie betreft: De lens heeft internationale garantie met het adres van de invoerder sigma benelux erbij. Al bij al zeker de moeite waard als je blijft bij reputed resselers zoals Delta, B&H of zoiets.
            Stomme vraag misschien (en off-topic) maar, die 50-500 lens, kun je daar vanuit de hand mee fotograferen of heb je een statief nodig?
            #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
            Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

Als ik me niet vergis is de regel over het algemeen het volgende:

Deel 1 seconde door de focal length om de traagste shutter-snelheid te kennen waarmee je los uit de hand kan fotograferen.

maw: Fotografeer je met een focal length van 500 moet je shutter snelheid minimaal op 1/500 zetten. Er zijn natuurlijk mensen die een zeer vastye hand hebben en deze regel niet noodzakelijk hoeven te volgen... Ook heb je Canon IS lenzen welke je toe laat nog 2 stops lager te gaan...
              Canon met glas...

Comment

En vergeet ook niet de cropfactor mee te rekenen...
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Sally [quote]Stomme vraag misschien (en off-topic) maar, die 50-500 lens, kun je daar vanuit de hand mee fotograferen of heb je een statief nodig?[/quote]

Deze foto is met de 50-500 mm getrokken http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=36177
                  F: 5.6
                  T: 1/44 sec
                  Iso: 800
                  Focal lenght: 500 mm

Volgens mijn ervaring kan je er tot 1/150 mee uit de hand trekken en ongeveer 6 op 10 foto's zijn dan bruikbaar.
                  Groetjes,

Rudi Petitjean

NATURE GALLERY

Comment

Veel hangt natuurlijk af van hoe vast je hand is, maar normaliter wordt de regel aangehouden die DaveMoi aangeeft...
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Originally posted by DaveMoi
                      Als ik me niet vergis is de regel over het algemeen het volgende:

Deel 1 seconde door de focal length om de traagste shutter-snelheid te kennen waarmee je los uit de hand kan fotograferen.

maw: Fotografeer je met een focal length van 500 moet je shutter snelheid minimaal op 1/500 zetten. Er zijn natuurlijk mensen die een zeer vastye hand hebben en deze regel niet noodzakelijk hoeven te volgen... Ook heb je Canon IS lenzen welke je toe laat nog 2 stops lager te gaan...
                      #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
                      Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

Oeps, iets te snel gelezen
                        Fuji S602Z & extra's
                        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Re: lenzen kopen in USA en verkoopadres?

Kent er iemand een goede, betrouwbare winkel voor fotomateriaal in San Fransisco?
                          Een fotograaf hoeft geen trofeeën te winnen, hij maakt z'n juweeltjes zelf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Porscheke Bekijk bericht
                            Kent er iemand een goede, betrouwbare winkel voor fotomateriaal in San Fransisco?
                            Als je in amerika verblijft, kan je alles postorder laten leveren in gans de USA via internet, werkt supergoe, goedkoop, snel en betrouwbaar.
                            Grootste fotoboer is b&h, maar ook via amazon, adorama, etc kan je leuke (goekope) spulletjes vinden.. vroeger ging ik overal researchen en rondlopen tot m'n amerikaanse collega's mij toonden, hoe simpel het eigenlijk was
                            ---------------------------------------------
                            Nikon D750 + wat glasservies

Comment

Effe rechtzetten: 22 € is voor postpakketjes (of luchtpakketjes). Reizigers die van buiten de Europese Unie een lidstaat van de EU binnenkomen mogen tot een maximumwaarde van 175 euro meebrengen. Daar zit dan wel "alles" in.

Kijk eens op http://fiscus.fgov.be/interfdanl/bur...is/index.htm#3
                              of in deze brochure: http://fiscus.fgov.be/interfdanl/gra...GoedeReis2.pdf
                              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                              www.musicinframe.be

Comment

Veel zin om in Amerika te kopen maar te lui om zelf tot ginder te gaan en/of niet alle winkels ginder versturen naar Europa?

Kijk hier even: http://www.myus.com/

Lees het even rustig door, ik heb er alleszins geen slechte ervaring mee.
                                St. Netels from Malinas a la Playa :-) PENTAX K10D & LEICA D-Lux 3 FavQuote: "There's nothing an agnostic can't do if he really doesn't know whether he believes in anything or not." http://flickr.com/photos/7385503@N05/

Comment

Working...
                                X