Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 550D of Canon 60D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 550D of Canon 60D

    Lap!
    Had nu net beslist toch voor de 550D te gaan met betere lens, doen jullie me terug twijfelen. En blijkbaar terecht!
    De aankoop zal ik pas doen nadat ik 100% zeker ben welke ik nu wil. Sowieso toch goeie lens. Hierdoor wordt toch je foto getrokken e ! Van body, zal het afhankelijk zijn van hoe goed hij in de hand ligt en of het prijsverschil niet extreem is...

    Comment


    • #17
      Re: Canon 550D of Canon 60D

      Nuchtere Jan. Objectieven zijn waarde vaster dan body's. Vindt ik dan persoonlijk een betere investering. Tevens is het Glas samen met de gene die de knoppen bediend meer bepalend voor het plaatje dan de camera. (als je gaat vergelijken tussen de 550D en 60D)

      Denk dat je met de 550D en bijvoorbeeld een 17-55 beterresultaat hebt dan een 60D met 18-55 ? Ieder geval was dit het geval met de 7D

      Comment


      • #18
        Re: Canon 550D of Canon 60D

        Ik zou voor de 550D gaan. Uitstekende body voor een beginner.

        Glas: als het budget er is canon 17-55 IS 2.8: lichtsterk over het hele bereik, IS, snelle AF, lekker scherp! De 17mm is handig voor landschappen. De 2.8 voor de mindere lichtomstandigheden.


        Anders starten met de 18-55 IS en sparen hé

        Comment


        • #19
          Re: Canon 550D of Canon 60D

          Ik volg en mijzelf en de laatste zin van Moa.

          Die 18-55 is als beginnerslensje best wel pitting. En dan spaar je intussen voor glas. Op die manier beslis je ook makkelijker in wat voor richting dat je uitgaat om te fotograferen en bepaal je dan verder je glas op je fotorichting. En glas kost veel geld.

          Comment


          • #20
            Re: Canon 550D of Canon 60D

            ik raad ook de 550D met beter glas aan. Met beter glas bedoel ik iets in de richting van een 17-50/55
            Op DigitalRev vergeleken ze een Canon 550D met een Canon 1D IV (het proftoestel van canon)
            De 550D had L glas, de 1D een goedkoop brollensje van Sigma.

            ==> de 550D won.

            (filmpje)
            Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
            hier vind je mijn foto's en hier ook

            Comment


            • #21
              Re: Canon 550D of Canon 60D

              Hallo,

              Heb pas gelezen op D-preview dat de D600 uitkomt .... missschien een compromis tussen beide....


              Ik heb een 550 met 18-135 en 70-300 allebei met IS en allebei Canonglas. ...


              groeten,

              Laurent
              We moeten doen wat we kunnen.... zolang het maar plezant blijft !!!

              Comment


              • #22
                Re: Canon 550D of Canon 60D

                Oorspronkelijk geplaatst door Barkingfangio Bekijk bericht
                Hallo,

                Heb pas gelezen op D-preview dat de D600 uitkomt .... missschien een compromis tussen beide....
                600D zal je bedoelen
                http://www.dpreview.com/news/1102/11...noneos600d.asp
                Ivan
                http://www.henderix.be

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 550D of Canon 60D

                  De nieuwe Canon 600D

                  Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 550D of Canon 60D

                    Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoe Bekijk bericht
                    600D zal je bedoelen
                    veel gemaakte fout tussen Dxxx en xxxD
                    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                    hier vind je mijn foto's en hier ook

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 550D of Canon 60D

                      Ja,
                      Nu doen jullie me helemaal twijfelen. Zonet eens die 600D bekeken. Ziet er wel een perfect tussenmodel uit als je twijfelt (zoals ik) tussen de 550D en de 60D?
                      Weet er al iemand prijs van dit toestel, enkel de body dan?
                      Nu overweeg ik ferm om nog enkele weken te wachten en direct m'n beslissing te laten vallen op de 600D! Dan de body met de goeie lens.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 550D of Canon 60D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Brechtje Bekijk bericht
                        Ja,
                        Nu doen jullie me helemaal twijfelen. Zonet eens die 600D bekeken. Ziet er wel een perfect tussenmodel uit als je twijfelt (zoals ik) tussen de 550D en de 60D?
                        Weet er al iemand prijs van dit toestel, enkel de body dan?
                        Nu overweeg ik ferm om nog enkele weken te wachten en direct m'n beslissing te laten vallen op de 600D! Dan de body met de goeie lens.



                        Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 550D of Canon 60D

                          @ Barkingfangio: bedankt voor de tip! Denk dat het deze zal worden!

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 550D of Canon 60D

                            @Bloatenaas:
                            Gezien de prijs, is het niet beter dan direct de 60D te nemen? Scheelt precies maar 50 euro?
                            Man, die twijfels e...

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon 550D of Canon 60D

                              Oorspronkelijk geplaatst door Brechtje Bekijk bericht
                              @Bloatenaas:
                              Gezien de prijs, is het niet beter dan direct de 60D te nemen? Scheelt precies maar 50 euro?
                              Man, die twijfels e...

                              Niet twijfelen en gaan voor de 60D , zal ietsje beter in de hand liggen,is wat groter en zwaarder dan de 600D , volgens de specificaties is de batterij beter en kan je een sluitertijd tot 1/8000 instellen tegenover 1/4000 bij de 600D,vind het vreemd dat ze meteen na de 60D er een nieuwe xxx insmijten met bijna zogoed als dezelfde specificaties,zo doen ze de mensen gewoon twijfelen wie gaat er nu een 600D kopen als je voor 50 euro meer al een 60d kan krijgen,begrijp het niet zo goed
                              Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon 550D of Canon 60D

                                In de praktijk zal je 1/8000 seconde (bijna) nooit gebruiken.
                                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                                Comment

                                Working...
                                X