Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon instapmodel (D90, D5000 of D3100)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon instapmodel (D90, D5000 of D3100)

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
    De D90 is de topper in die reeks.
    Zen grootste nadeel is ook zijn sterkte, er staan massas knopjes op en massas instelmogelijkheden. Man man man, wat daar niet allemaal op zit
    Als het je eerste toestel is, dan zou je wel eens ZWAAR kunnen overbelast geraken door al dat technisch geweld en de bomen in het bos niet meer zien staan.

De 5000 is daar dan beter in omdat em meer toegankelijk gemaakt is.
    Meer to the point zeg maar.

De 3100 komt voor mij niet eens in aanmerking, das speelgoed voor de kleinkinderen.
    Waarom is de de 3100 speelgoed
    Aan het werk kent men de meester

Comment

De 3100 komt voor mij niet eens in aanmerking, das speelgoed voor de kleinkinderen.
      Dan gaan je kleinkinderen waarschijnlijk makkelijker en misschien zelfs nog een betere foto maken dan jij

Eens komt er vernieuwing, als je niet durft te proberen of te koppig bent om toe te geven dat een ander toestel sommige dingen misschien beter heeft dan de jouwe, is uw raad ook niet veel waard...

Het is blijkbaar mode dat sommige instaptoestellen nu een stempel opgedrukt krijgen van speelgoed of prul...

Ik heb ook getwijfeld aan dezelfde 3 toestellen en je kiest gewoon wat je ligt,
      ze maken allemaal foto's !
      Nikon D3100 .:. AF-S 18-105 VR .:. AF-S 35 f1.8 .:. SB-700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door japanwings Bekijk bericht
        Dan gaan je kleinkinderen waarschijnlijk makkelijker en misschien zelfs nog een betere foto maken dan jij

Eens komt er vernieuwing, als je niet durft te proberen of te koppig bent om toe te geven dat een ander toestel sommige dingen misschien beter heeft dan de jouwe, is uw raad ook niet veel waard...

Het is blijkbaar mode dat sommige instaptoestellen nu een stempel opgedrukt krijgen van speelgoed of prul...

Ik heb ook getwijfeld aan dezelfde 3 toestellen en je kiest gewoon wat je ligt,
        ze maken allemaal foto's !
        sluit ik me volledig bij aan
        Aan het werk kent men de meester

Comment

de 3100 komt voor mij niet eens in aanmerking, das speelgoed voor de kleinkinderen.
          ik vind een D700 ook speelgoed!
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

de D3100 is een instap toestel met zeer goede beeldkwaliteit.
            zelfs zijn voorganger , de D3000 levert goede scherpe beelden op .
            was de meeste verkochte dslr van 2010 !

speelgoed .... pfff

maja , er zijn nu éénmaal mensen die alleen maar met een topmodel van mercedes of bmw willen rijden, en die neerkijken op de rest ......
            Last edited by am-staff; 27 januari 2011, 17:13.
            2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

Analoge vraag: heeft het zin om mijn D50 te vervangen door een D90? Puur voor de kwaliteit van de foto's? Met in het achterhoofd dat ik wel heel veel met fotografie bezig ben de laatste tijd?

Alvast bedankt, Veerle
              Website: http://vvbelleg.jalbum.net/

Comment

Een groot voordeel van de D90 tov de andere toestellen in het rijtje is het super scherm. 910.000 beeldpunten tov 230.000... dat zie je dus wel heel duidelijk. Het scherm van de D90 is zo goed dat ze het integraal in de D7000 gestopt hebben.
                Ook het tweede LCD schermpje bovenaan op de camera gebruik ik constant. Ik zou niet meer zonder kunnen. Voordeel van dit kleine schermpje is ook dat je de grote display niet steeds moet aanleggen om je instellingen te weizigen, wat de capaciteit van de batt. zeker ten goede komt.
                De ingebouwde scherpstelmotor gebruik ik vaak. Hiermee wordt mijn 50mm 1.8 perfect automatisch gefocust. Wat je bij de D5000 of de D3100 dus manueel moet doen. Ook het uitgebreide lenzenarcenaal dat je momenteel op de verkoopsites zoals e-bay of Kapaza of Marktplaats vind zijn meestal niet voorzien van een scherpstelmotor.
                Al deze lenzen worden toegangkelijk met de D90. Deze lenzen zijn toch een stuk goedkoper dan hun gemotoriseerde tegenhangers, doch optisch identiek.
                Volgens mij is de D90 toch een echte aanrader hoor.
                Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vvbelleg Bekijk bericht
                  Analoge vraag: heeft het zin om mijn D50 te vervangen door een D90? Puur voor de kwaliteit van de foto's? Met in het achterhoofd dat ik wel heel veel met fotografie bezig ben de laatste tijd?

Alvast bedankt, Veerle
                  Het zou in ieder geval een grote stap vooruit zijn. Alleen al het aantal megapixels dat verdubbeld is al een argument op zich.

Maar de D50 zou ik niet wegdoen. Je zal er toch niet veel meer voor krijgen. Hou hem bij als back-up. De D50 is en blijft een prima camera.
                  Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vvbelleg Bekijk bericht

Alvast bedankt, Veerle
                    Ik had voor mijn D300s zelf ook een D90 en ik vind dat de D90 iets beter in de hand ligt dan de D50. Ook heeft de D90 meer megapixels en een veel beter LCD scherm. Het beste pluspunt vind ik echter het feit dat je een tweede instelwiel hebt, zodat je in M mode zowel aperture als sluitertijd gemakelijk kan regelen.
                    Maar zoals al eerder gezegd (en ik ook zelf gedaan heb) ik zou de D50 zeker als backup bijhouden...
                    mvg
                    Bert

Comment

Working...
                    X