Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 1000D Vs Sony A290

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

    Ik heb alle internet winkels overlopen en op die manier komt ook de Sony a390 binnen budget. Het enige probleem is dat ik nu nog meer zal twijfelen welke van de twee ik zal kopen. Ik neem morgen de proef op de som en ga naar MM zodat ik ze allemaal eens kan vastnemen, ik denk dat ik gewoon ga kijken welke mij het gemakkelijkst in de hand ligt en op basis daarvan beslissen. Iedereen bedankt voor zijn commentaar en advies. Wanneer ik volgende week mijn keuze heb gemaakt zal ik hier mijn bevindingen posten !
    Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
    - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

    Comment


    • #47
      Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

      Allez, geniet van het weekend hé
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #48
        Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

        Voila, ik ben juist terug van de MM, heb daar beide toestellen eens uitgebreid kunnen testen. Na lang tijwfelen en verwisselen van camera heb ik uiteindelijk toch gekozen voor de Sony A390. Hij ligt mij beter in de hand dan de Canon omdat hij iets groter is (en ik nogal grote handen heb). Ook het feit dat bij de Canon de Liveview modus eigelijk alleen maar in automatische modus gaat en bij de Sony in alle modussen is een interessant punt. Morgen zal ik hem waarschijnlijk bestellen via internet, vanwege het grote prijsverschil met de toestellen hier in België. Bedankt iedereen voor het advies en actief meeddiscussiëren en ik wens iedereen nog veel plezier in de fotografie !
        Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
        - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

        Comment


        • #49
          Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

          Proficiat,

          goede keuze.
          De 290 of de 1000 zijn alle 2 voorbijgestreefd. Je hebt er goed aan gedaan ietsje meer uit te geven.

          En nu leren fotograferen, want het is al zo dikwijls gezegd, het is het mannetje achter het toestel (en een beetje de lens) die de foto maakt niet het toestel.

          succes
          Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

          Comment


          • #50
            Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

            Oorspronkelijk geplaatst door pieterpb Bekijk bericht
            Ook het feit dat bij de Canon de Liveview modus eigelijk alleen maar in automatische modus gaat en bij de Sony in alle modussen is een interessant punt. !
            Proficiat met de aankoop. Toch nog even vermelden dat liveview bij Canon ook in alle modussen werkt hoor ... weet niet wie dat zegt of waar je dat gezien hebt dat het alleen in auto modus gaat...
            Toch veel succes gewenst é !
            Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

            Comment


            • #51
              Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

              Ik denk dat hij bedoelt dat je bij de Canon wel handmatig moet scherpstellen om echte live view te krijgen, in tegenstelling tot Sony waar je een tweede sensor hebt die hiervoor zorgt. 't Probleem van die laatste implementatie is dat het eigenlijk onverenigbaar zou zijn met grote pentaprisma's/zoekers zoals de A900/A850/A700, enz. Zo heb ik het toch begrepen op een ander forum...
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #52
                Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

                @jorisvdb inderdaad, de LiveView van de Sony werkte naar mijn inzien ook ietsj beter of die van Canon. Nuja de handgrip gaf uiteindelijk de doorslag. Want zoals ik ondertussen al weet, de kwaliteit van een foto hangt meer af van de fotograaf dan van de camera...

                Ik dacht eerst hem te bestellen bij Kamerexpress.nl waar hij gisteren nog op voorraad lag, nu wil ik vandaag bestellen en zie ik dat deze niet meer op voorraad is
                Dan maar in allerijl terug beginnen rondzoeken. Uiteindelijk heb ik hem nu gekocht via de webshop van Studio73. Daar was hij duurder maar kreeg ik er een 8gb kaartje + Lowepro heuptas + Statief + reinigingset bij, dusja was dit er rap uitgewonnen. Iemand ervaring met Studio73 qua leveringstermijn ? (nergens te vinden op hun site )
                Hopelijk is hij geleverd voor volgende week zondag. (dan vertrek ik op studiereis naar Parijs, DSLR meenemen zou handig zijn voor de fotoreportage achteraf )
                Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
                - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

                Comment


                • #53
                  Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

                  ik heb recent bij Studio73 een lens besteld en via MC betaald op zondag en de dinsdag was ze al geleverd
                  Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                  Comment

                  Working...
                  X