Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 1000D Vs Sony A290

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
    Wat je ook kiest, je zal er zeker plezier aan beleven.

    Hou wel een beetje de prijzen in de gaten.
    Mediamarkt is uiteindelijk ook niets anders dan een dozenschuiver, dus veel extra t.o.v. een internetwinkel zou ik daar zeker niet willen betalen.

    Ter vergelijking: een a390 + 18-55SAM heb je voor €359 (en deze winkel is minstens even betrouwbaar als MM).
    Kijk ook eens op www.studio73.be, www.digitalstreet.nl, www.cameranu.nl, www.kamera-express.nl, www.fotokonijnenberg.be, ...
    Dan weet je tenminste wat je meer betaalt bij MM en of het je dat waard is.
    Echt verschrikkelijk als je die prijzen bekijkt, soms gewoonweg 100 euro prijsverschil met de gewone winkels hier !
    Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
    - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

    Comment


    • #32
      Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Kijk ook eens op www.studio73.be, www.digitalstreet.nl, www.cameranu.nl, www.kamera-express.nl, www.fotokonijnenberg.be, ...
      Dan weet je tenminste wat je meer betaalt bij MM en of het je dat waard is.
      Iemand ervaring met 1 van deze winkels?
      Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
      - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

      Comment


      • #33
        Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

        Oorspronkelijk geplaatst door pieterpb Bekijk bericht
        Iemand ervaring met 1 van deze winkels?
        met die niet maar heb wel al zeer positieve reactie gehoord over deze
        www.digicamshop.be
        Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
        hier vind je mijn foto's en hier ook

        Comment


        • #34
          Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

          Oorspronkelijk geplaatst door pieterpb Bekijk bericht
          Iemand ervaring met 1 van deze winkels?
          met 1, 3 en 4 wel; allen zeer snelle en goede service

          met de 5de persoonlijk niet, maar afgaande op andere reacties, is dat ook prima

          1, 3, 4 en 5 hebben ook een echte volwaardige winkel
          Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

          Comment


          • #35
            Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

            Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
            met 1, 3 en 4 wel; allen zeer snelle en goede service

            met de 5de persoonlijk niet, maar afgaande op andere reacties, is dat ook prima

            1, 3, 4 en 5 hebben ook een echte volwaardige winkel
            nr 2 heeft ook een winkel, ben er al geweest, vergeleken met een konijn is't natuurlijk een dwergje

            Comment


            • #36
              Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

              heel sterke aanrader is de pentax k-x, is zowat het beste instapmodel op de markt, heeft ook ingebouwde beeldstabilisatie.

              Is een pracht toestel, momenteel is er ook een k-r versie.
              de sony a450 biedt ook heel veel voor zijn geld, is moeilijk te kiezen tussen beide modellen, maar persoonlijk heb ik een lichte vooorkeur voor de pentax.

              Heb ervaring met studio73, konijnenberg en kamera-express, met geen van de 3 problemen gehad.
              Eerste toestel gekocht in grote antwerpse fotozaak, paar 100€ meer betaald voor zogezegd goede service. Als puntje bij paaltje kwam uit pure noodzaak rechtstreeks via invoerder onderhandeld. Heb toen besloten nooit of nooit nog extra te betalen voor zogezegde service.

              Volgende winkels zijn allemaal betrouwbaar, koop daar waar het goedkoopste is
              www.studio73.be, www.digitalstreet.nl, www.cameranu.nl, www.kamera-express.nl, www.fotokonijnenberg.be

              Comment


              • #37
                Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                heel sterke aanrader is de pentax k-x, is zowat het beste instapmodel op de markt, heeft ook ingebouwde beeldstabilisatie.
                Voor mij is dit een nadeel, ik ken iemand die een k-x heeft en die zegt dat hij het toestel voelt trillen als de beeldstabilisatie werkt. Dit zou ik toch niet moeten weten.
                Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                hier vind je mijn foto's en hier ook

                Comment


                • #38
                  Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

                  Ik hoor mensen klagen over grommende IS in een 17-55/2.8..... Om maar te zeggen, 't is allemaal relatief hé . Bij Sony heb ik nog nooit gehoord van trillende SSI* of SSS** alleszins. Ook mijn 18-55 OSS*** is de stabilisatie niet hoorbaar .

                  * SteadyShot Inside zoals het tegenwoordig heet.
                  ** Zoals het vroeger heette, Super SteadyShot.
                  *** Optical SteadyShot: vergelijkbaar met IS of VR. Vind je in de E-mount 18-55 en 18-200.

                  (Voor alle duidelijkheid ).
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

                    Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                    Voor mij is dit een nadeel, ik ken iemand die een k-x heeft en die zegt dat hij het toestel voelt trillen als de beeldstabilisatie werkt. Dit zou ik toch niet moeten weten.
                    Dit is bijna het meest lachwekkende dat ik ooit heb gehoord

                    Ze hebben nu al op duizend manieren in-camera beeldstabilisatie proberen weglachen, maar dit is wel het beste

                    Misschien bedoelt hij het afstoffen van de sensor bij afsluiten...maar doorgaans zijn de beeldstabilisatie-bewegingen zo klein en vooral zo kort van duur dat je dat heus niet voelt doorheen de werking van de sluiter en spiegelklap

                    Comment


                    • #40
                      Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

                      Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                      Voor mij is dit een nadeel, ik ken iemand die een k-x heeft en die zegt dat hij het toestel voelt trillen als de beeldstabilisatie werkt. Dit zou ik toch niet moeten weten.
                      gebruik regelmatig de k-x, is gewoon een pracht toestel, en beeldstabilisatie hoor je of voel je niet trillen en ook niet bij de sony's, is de beste mop die ik al gehoord heb.

                      Bij op en of afzetten kan het wel zijn dat je een trillend geluid hoort bij sommige toestellen maar dat heeft dan eerder te maken met sensor reiniging.

                      sta dikwijls perplex van de kwaliteit welke uit dit toestel komt en hoe nauwkeurig de belichting is, zijn veel duurdere toestellen die daar nog een puntje kunnen aanzuigen.

                      daar is geen enkel producent momenteel die zo goed beelden kan verwerken als pentax (jpeg), zij hebben nikon ferm van de troon geduwd en dit geld ook voor de k-r en de k-5.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

                        Oorspronkelijk geplaatst door pieterpb Bekijk bericht
                        Iemand ervaring met 1 van deze winkels?
                        www.studio73.be, www.digitalstreet.nl, www.cameranu.nl, www.kamera-express.nl, www.fotokonijnenberg.be, ...

                        Van 1 tot 4 ben ik heel tevreden. 5 is OK schijnbaar, maar zelf niet gekocht (en hetzelfde met www.cameraland.nl).

                        Studio73 biedt het voordeel dat het eigenlijk een traditionele fotozaak is die daarna een internetwinkel gestart is. Daar ben ik ook in de winkel langs geweest. Prima service !
                        Een beetje te vergelijken trouwens met www.grobet.be: een al even traditionele bekende fotozaak.
                        Bij 2 tot 4 heb ik enkel via internet gekocht, maar alles perfect in orde hoor.

                        Wat ik trouwens nog vergeten was: bij www.foka.nl heb ik ook goeie service gekregen (70-200G gekocht: perfecte nieuwe lens, snel geleverd en winkel gemakkelijk bereikbaar voor vragen). Daar kan je ook eens zien...
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #42
                          Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

                          Oorspronkelijk geplaatst door pieterpb Bekijk bericht
                          De a450 die hierboven werd vermeld vind ik wel een interessant toestel maar ik zou liever een toestel kopen in een winkel bij mij in de buurt.
                          Spijtige is dat we geen deftige winkels voor fotografie hebben in (de buurt van) Oostende. Meestal pakken duurder dan andere winkels... Ik ga meestal naar Gent voor mn materiaal.

                          Al is MM niet zo moeilijk voor hun prijzen, na 1 mailtje wou de persoon al 80 euro van de prijs af doen
                          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                          500px

                          Comment


                          • #43
                            Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

                            Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                            Ze hebben nu al op duizend manieren in-camera beeldstabilisatie proberen weglachen, maar dit is wel het beste
                            Ja hé. Gewoon hilarisch .
                            Komt in aanmerking voor de joke van de maand .
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #44
                              Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

                              Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                              Al is MM niet zo moeilijk voor hun prijzen, na 1 mailtje wou de persoon al 80 euro van de prijs af doen
                              Zolang je zeker bent dat je een nieuw toestel krijgt wanneer je voor een nieuw betaalt, is dat allemaal prima. Blijkbaar is dat echter niet altijd zo geweest bij MM.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment


                              • #45
                                Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

                                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                                Zolang je zeker bent dat je een nieuw toestel krijgt wanneer je voor een nieuw betaalt, is dat allemaal prima. Blijkbaar is dat echter niet altijd zo geweest bij MM.
                                I know... Vandaar dat ik hoop dat er ooit een goeie fotozaak komt (Er is 1 fotozaak, maar die is ongeveer 30 a 40% duurder dan ArtenCraft in Gent )
                                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                                500px

                                Comment

                                Working...
                                X