Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon of nikon?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oei wat is dat hierboven allemaal.Kan niet volgen.

@ Kevlar: jij beperkt het begrip "service" steeds tot de pannes en reparaties maar dat zie je te eng.

Een goede naservice is bijvoorbeeld je Nederlandse handleiding gratis toegestuurd krijgen van de Beukelaer terwijl ze best wisten dat ik mijn D100 in Duitsland gekocht had aan 1499 Euro (en ik was niet de enige),goede naservice is bijvoorbeeld ook dat De Beukelaer me voor 2 weken tot 3x opbelt op een namiddag om een softwareprobleem te verhelpen (kon capture 4 niet downloaden van hun site daar ik een fout had gemaakt bij het ingeven van mijn gegevens)....en zo kan ik nog wel voorbeelden geven.

Dat geeft me een goed gevoel en maakt ook deel uit van de naservice.

En nu ga een wandeling doen en wat fotookes trekken.Daar dient al dat dure materiaal voor.
    Danny's Photosite

Comment

Originally posted by roadrunner
      @ Kevlar: jij beperkt het begrip "service" steeds tot de pannes en reparaties maar dat zie je te eng.

Een goede naservice is bijvoorbeeld je Nederlandse handleiding gratis toegestuurd krijgen van de Beukelaer terwijl ze best wisten dat ik mijn D100 in Duitsland gekocht had aan 1499 Euro (en ik was niet de enige),goede naservice is bijvoorbeeld ook dat De Beukelaer me voor 2 weken tot 3x opbelt op een namiddag om een softwareprobleem te verhelpen (kon capture 4 niet downloaden van hun site daar ik een fout had gemaakt bij het ingeven van mijn gegevens)....en zo kan ik nog wel voorbeelden geven.

Dat geeft me een goed gevoel en maakt ook deel uit van de naservice.

En nu ga een wandeling doen en wat fotookes trekken.Daar dient al dat dure materiaal voor.
      Wel RR zoals ik zeg als dat je een goed gevoel geeft dan is dat voor jou een perfecte reden om die camera te kopen waar je dit soort service bij krijgt. Maar dat is subjectief en dus geen echt argument.
      Want niets zegt dat Canon jou niet zou opbellen tot 3x toe om een oplossing te krijgen voor een softwareprobleem. En een NL handleiding kost 25€ bij Canon (dat kan er toch wel af veronderstel ik als je een besparing van 500€ doet) en is verwaarloosbaar in de totale kostprijs van de camera. Ik vraag mij eigenlijk altijd af waarom sommigen daar zo over zagen 25€ op een totale prijs van +1000€. Maar het is een mooi gebaar van debeukelaer van het gratis te doen. Ik koop voor dat wel geen camera die niet aan mijn wensen voldoet.

En ik ga nu ook wat fotootjes maken en hopelijk enkele goeie.
      Tot straks allemaal

Comment

Originally posted by TrustNoOne
        Gezellige topic hier
        Ik ga geen uitspraken doen omtrent wat nu beter of slechter is, voor mij telt het resultaat en niet het toestel.
        Dit gezegd zijnde wil ik dit toch even met jullie delen ivm de service van nikon.
        Ongeveer een week of 6 geleden kocht ik een D100 in Duitsland. Het toestel werkte goed tot ik het testte met batterypack. Wat bleek, met de gewone nikon batterij werkte alles perfect, met gewone AA batterijen kon ik de volle 1 foto maken, dan waren de batterijen volgens het toestel plat.
        Zo TrustNoOne, heb je toch je verhaal kunnen doen
        Ik zou trouwens niet weten of mijn D100 met batterypack werkt, ik gebruik gewoon mijn 2 Li-ion's. Met 1 1/2 uur is er 1 geladen. Is er 1 leeg, dan laad ik em op en gebruik de ander. Ik zit nooit zonder. Wat me wel begint op te vallen is dat met de VR lens het allemaal een stuk harder gaat, maar ja, de lens moet toch ergens de energie vandaan halen om de BR te gebruiken...
        Ik vind het goed dat je je D100 hebt binnengebracht. Ik denk dat ik 't niet zou doen, dan maar niet met grip fotograferen
        Gelukkig heb je je CP 5700 nog, die hele mooie foto's maakt!

Comment

Zal ik wel gaan werken zelle.
          mvg FrançoisVM
          Canon 7D

Comment

@ Visio:

bedankt voor de relativering en toelichting op jou eerste reply, die was duidelijk met een té hoge bloeddruk geschreven. Nu kan ik perfect begrijpen waarom je Canon hebt laten vallen, ondanks eerdere goede ervaringen. Voor mij is het duidelijk dat het hier een probleemexemplaar betrof, waar m.i. Canon eerder en uit eigen beweging had moeten beslissen om over te gaan naar een volledige vervanging.
            Jammer genoeg heb je dergelijke probleemexemplaren in élk toestel, fototoestel of frietketel, Canon of Toyota. Iedereen kent zo wel een verhaal in eigen familie- of vriendenkring.
            Spijtig dat het jou moest overkomen.

@ Sonyke:

WTF?? Ik begrijp jou frontale aanval op tfcw2000 totaal niet.

Je antwoord op zijn reply alsof die de grootste leugens staat te vertellen, terwijl Ronny enkel schijft dat er geen "goede" of "slechte" camera's/merken bestaan en de 300D eens een dag moet uitproberen alvorens te beslissen want het is een persoonlijke keuze.

Waarom vlieg jij zo uit je sloffen??
            Pissig over zijn vorige post waarin tfcw2000 zijn eerste indrukken kenbaar maakt? Terwijl die er eerlijk bij vermeld dat het de eerste 100 quick en dirty foto's zijn.
            Kan je daar niets uit afleiden soms?
            Is het dan onmogelijk te stellen dat de "plastic feel" van de camera overroepen is?
            Kan of mag je dan niet vergelijken met de vorige camera's?
            Overigens wordt in dit eigenste forum vaak aangeraden bij twijfel de camera's eens in handen te nemen in de winkel. Dan zou je wél iets zinnigs kunnen vertellen?

Ik veronderstel dat gezien het vroege uur van jou post, die eerste chocomelk zwaar op maag moet gelegen hebben.
            In ieder geval begrijp ik er de ballen van

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

hihihi, ik denk eerder dat het de laatste chocomelk was

ik denk toch wel dat we tegenwoordig het niet meer over ECHT SLECHTE camera's kunnen hebben... en of t'ie nou van plastic, goud, zilver of karton gemaakt is, 't maakt eigenlijk geen r**t uit. Ieder heeft eigen wensen en/of eisen, ieder heeft een andere kijk op de dingen.

Comment

Amaai,dat mapje van Nonkelwim is hier in brand gevlogen zie ik juist.
                mvg FrançoisVM
                Canon 7D

Comment

Originally posted by NataliaNL
                  hihihi, ik denk eerder dat het de laatste chocomelk was

ik denk toch wel dat we tegenwoordig het niet meer over ECHT SLECHTE camera's kunnen hebben... en of t'ie nou van plastic, goud, zilver of karton gemaakt is, 't maakt eigenlijk geen r**t uit. Ieder heeft eigen wensen en/of eisen, ieder heeft een andere kijk op de dingen.
                  Ga ik mee akkoord.

En de Willy (Sonyke) zal misschien ruzie gehad hebben met zijn vrouw daar hij nu pas de kostprijs van zijn nieuwe cam+lenzen verteld heeft.
                  Danny's Photosite

Comment

En de Willy (Sonyke) zal misschien ruzie gehad hebben met zijn vrouw daar hij nu pas de kostprijs van zijn nieuwe cam+lenzen verteld heeft.
                    Zolang hij zijn Nikon maar niet moet verkopen en van armoede een Canon 300D moet aanschaffen

Hombre

Comment

Originally posted by NataliaNL
                      100% mee akkoord Natalia

Comment

Originally posted by Hombre

Zolang hij zijn Nikon maar niet moet verkopen en van armoede een Canon 300D moet aanschaffen

Daar heb je gewoon niets mee te maken. En zolang ik kan kopen, met de volle goesting van mijn vrouw, en ik daarvoor geen andere camera voor moet verkopen of wat dan ook, zal 't wel gaan zeker ?
                        Daar gaat het niet om.
                        Maar als hier iedereen probeert moeite te doen om echt te helpen en als die discussie hier even wat verder gaat, dan vind dat zo'n manneke dat ook moet toestaan, en niet op die manier moet tussen komen. Maar aan zijn reply te zien, heeft hij er nog steeds niets van begrepen. Spijtig natuurlijk. Het kan ook zijn dat ik het hem nog hem nog niet voldoende genoeg duidelijk maakte. Ik heb niets tegen dat manneke, alleen tegen de manier waarop.
                        Daarenboven geeft hij mij nu het verwijt dat ik hier nieuwe leden weg jaag ! Dat moet hij juist stellen !
                        Ik heb trouwens geen problemen, mocht dat je gelukkiger maken.
                        No prob's !

Comment

Originally posted by Sonyke
                          Originally posted by Hombre

Daar heb je gewoon niets mee te maken. En zolang ik kan kopen, met de volle goesting van mijn vrouw, en ik daarvoor geen andere camera voor moet verkopen of wat dan ook, zal 't wel gaan zeker ?
                          Daar gaat het niet om.
                          Maar als hier iedereen probeert moeite te doen om echt te helpen en als die discussie hier even wat verder gaat, dan vind dat zo'n manneke dat ook moet toestaan, en niet op die manier moet tussen komen. Maar aan zijn reply te zien, heeft hij er nog steeds niets van begrepen. Spijtig natuurlijk. Het kan ook zijn dat ik het hem nog hem nog niet voldoende genoeg duidelijk maakte. Ik heb niets tegen dat manneke, alleen tegen de manier waarop.
                          Daarenboven geeft hij mij nu het verwijt dat ik hier nieuwe leden weg jaag ! Dat moet hij juist stellen !
                          Ik heb trouwens geen problemen, mocht dat je gelukkiger maken.
                          No prob's !
                          Allé gasten, we gaan ermee stoppen hé. Er zitten nu al meer dan 10 OFF-topic posts op , waaronder die van mij : MEA CULPA Sonyke (want eigenlijk hebt ge op dat punt wel gelijk !) en nonkelwim gaat er niet wijzer uit worden en zoals Willy reeds zei : is dit toch de bedoeling dat het makkelijker wordt voor nonkelwim !

Volgende keer Willy misschien niet zo straf van achter de hoek komen , dan moet ik ni zo straf uit de lucht vallen, ook al hebt ge voor een deel gelijk.

en nu terug naar het originele debat a.u.b. !
                          Canon 30D - Tammy 28-75 2.8

Comment

bij deze wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie deskundige uitleg. Ik heb er veel aan gehad, en na lang nadenken heb ik besloten, en heb ik reeds een Nikon coolpix 5700 met een microdrive van 1 GB besteld.

Wat vinden jullie van mijn keus? Ga ik er kontent van zijn? Wat vinden jullie van een microdrive? Is dit trager of sneller dan een gewone CF type II ?

Wel heb ik een vraagje...???? Is er iemand die een nederlandse online handleiding heeft van deze nikon coolpix 5700 en mij deze enkele dagen zou kunnen uitlenen????? Of eventueel eentje online weet staan op het net???

thx.. en nogmaals bedankt voor de vele reacties....

Comment

Voor ik het vergeet, ik wens jullie allen (zowel canon als Nikon als al de fans van de andere merken) een zeer gelukkig en vooral gezond 2004 toe.

nonkelwim

Comment

Mijn vorige toestel was een Nikon Coolpix 5700 mét microdrive. Ik vind het nog steeds een prachtig toestel, enorme macro-mogelijkheden en prachtige kleuren en scherpte.

Je zal nauwelijks verschil merken in snelheid met de Microdrive tegenover CF-kaartjes. Bepaalde merken/types kaartjes zijn trouwens minder snel in schrijven dan de Microdrive. Ik dacht dat er op DPreview een vergelijkend testverslag te vinden is.
                                Twee nadelen echter: de Microdrive is gevoeliger aan vallen dan een kaartje. Met wat pech is-ie stuk. Maar die drive is natuurlijk niet gemaakt om te laten vallen, net zo min als gelijk welke camera.
                                Daar tegenover staat een iets grotere betrouwbaarheid met de gegevensopslag, met een kaartje heb je meer kans op dataverlies.
                                Tweede kleinere nadeel is het hogere energieverbuik en warmte-ontwikkeling met een drive. Maar niks dramatisch hoor.

Voor- en tegenstanders ga je ook hier vinden. Het prijsverschil met een fatsoenlijke 1Gig CF-kaartje bedraagt zo'n €60. Ondanks mijn goede ervaringen met de Microdrive heb ik bij de aankoop van de 10D toch gekozen voor een CF-kaartje van 1Gig. Het geeft me toch wat gemoedsrust, en in mijn specifieke geval is het kaartje sneller dan de drive, vandaar.

Of het een goede keuze voor jou is, tja dat zal je zelf moeten uitmaken. Wil je sportreportages maken, zal dat wel occassioneel te doen zijn met de CP5700. Maar wil je regelmatig actiefotografie, kies dan voor een DSLR met wisselbare lenzen voor hun snellere auto-focus.
                                Bird- of planespotting? Het maximale telebereik inclusief een tele-adaptor is 340mm (als ik me correct herinner). Méér tele is enkel mogelijk met een telelens en DSLR-combinatie.

De keuze is aan jou.

Hombre

Comment

Working...
                                X